Język kampanii reklamowych a kreacja postaw na przykładzie akcji promocyjnej „Młodzi w Łodzi”

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-6077.45.05

Abstrakt

The article is titled ‘The language of advertising campaigns and the creation of attitudes on example of promotive action Young in Lodz’. Influencing on present economy mechanisms, world and people are based on marketing strategies. The advertisement is one of the most effective instruments of influence. Article presents linguistic holds and rhetorical applied in promotive campaign Young in Lodz in 2008 year. There are a lot of the modification of well-known expressions and the phraseological relationships, original word connections, metaphors and epithets, diverse the lexics and the stylization of advertising texts on texts, element of movies art, general quantifiers as well as referring on generality sure attitudes and behaviours or dialogues and generic scenes.

In promotive campaign Young in Lodz walked about change of attitudes and behaviours of the occupants’ young city as well as the show, that the Lodz can be city fulfilled dreams.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Bielski I., Marketing’95, Bydgoszcz 1995.
Google Scholar

Bralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańsk 2004.
Google Scholar

Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003.
Google Scholar

Falkowski A., Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama, Sopot 2002.
Google Scholar

Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Warszawa 1996.
Google Scholar

Język w marketingu, red. K. Michalewski, Łódź 2008.
Google Scholar

Jones J. P., Jak działa reklama, Gdańsk 2004.
Google Scholar

Komunikacja marketingowa – instrumenty i metody, red. B. Szymoniuk, Warszawa 2006.
Google Scholar

Marketing. Ujęcie systemowe, red. M. Daszkowska, Gdańsk 2005.
Google Scholar

Murdoch A., Kreatywność w reklamie, Warszawa 2004.
Google Scholar

Nowy słownik poprawnej polszczyzny, red. A. Markowski, Warszawa 1999.
Google Scholar

Lewiński P. H., Retoryka reklamy, Wrocław 1999.
Google Scholar

Szymanek K., Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny, Warszawa 2004.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2010-01-01

Jak cytować

Kukieła, E. (2010). Język kampanii reklamowych a kreacja postaw na przykładzie akcji promocyjnej „Młodzi w Łodzi”. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica, 45, 65–75. https://doi.org/10.18778/0208-6077.45.05

Numer

Dział

Articles