„Gospodyni” – społeczny magazyn dla kobiet mieszkających na terenach wiejskich. Charakterystyka zawartości i pełnionych funkcji w latach 1985–1986
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-7435.29.09Słowa kluczowe:
prasa dla kobiet, prasa PRL, funkcje prasy kobiecejAbstrakt
Celem artykułu jest zaprezentowanie społecznego magazynu dla kobiet mieszkających na terenach wiejskich. Analiza dotyczy lat 1985–1986. Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej z nich omówiono zawartość periodyku, w drugiej wskazano, jakie funkcje pełniło pismo w wybranych latach.
Pobrania
Bibliografia
„Gospodyni” (1985–1986).
Google Scholar
Bajka, Zbigniew (1976). Czytelnictwo prasy w Polsce Ludowej. Kraków: Ośrodek Badań Prasoznawczych RSW „Prasa-Książka-Ruch”.
Google Scholar
Ćwik, Urszula (2016). Zagadnienie praw kobiet na łamach „Kobiety i Życia” (1970–1989). Czasopismo Naukowe Instytutu Studiów Kobiecych, 1 (1), 66–83.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.15290/cnisk.2016.01.01.04
Goban-Klas, Tomasz (1999). Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu. Warszawa–Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Gospodyni. O nas (2019). Pobrane 14 lutego 2019 z: http://modnagospodyni.pl/o-nas
Google Scholar
Hajdo, Małgorzata (2006). Wizerunek kobiety jako matki, pracownika i działaczki społecznej prezentowany na łamach prasy kobiecej w latach 1948–1956. Dzieje najnowsze, 3 (38), 55–72.
Google Scholar
Kowalczyk, Izabela & Zierkiewicz, Edyta (2002). Czytanie kobiety z prasy kobiecej. Dyskurs w pismach nowoczesnych. W: W. Jakubowski, E. Zierkiewicz (red.), Edukacyjne konteksty kultury popularnej (s. 85–113). Kraków: Impuls.
Google Scholar
Lisowska-Magdziarz, Małgorzata (2004). Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów. Kraków: Uniwersytet Jagielloński.
Google Scholar
Lizurej, Marzena (2002). Prasa kłamie czy wychowuje? Fenomen prasy kobiecej. W: W. Jakubowski, E. Zierkiewicz (red.), Edukacyjne konteksty kultury popularnej (s. 73–84). Kraków: Impuls.
Google Scholar
Maślanka, Julian (red.) (1976). Encyklopedia wiedzy o prasie. Wrocław: Wydawnictwo Zakładu Narodowego im. Ossolińskich
Google Scholar
Mielczarek, Tomasz (2008). Współczesne polskie pisma wysokonakładowe. Rocznik Prasoznawczy, 2, 57–79.
Google Scholar
Perczak, Judyta (2007). Formy reklamy socjalistycznej. Studia Bibliologiczne Akademii Świętokrzyskiej, 7, 133–163.
Google Scholar
Pisarek, Walery (red.) (2006). Słownik terminologii medialnej. Kraków: Universitas.
Google Scholar
Ruta, Przemysław (2009). Fotografia prasowa. Wybrane aspekty praktyczne. Rocznik Prasoznawczy, 3, 139–147.
Google Scholar
Sokół, Zofia (1998). Prasa kobieca w Polsce w latach 1945–1995. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
Google Scholar
Sokół, Zofia (2012). Wizerunki kobiet na łamach tygodnika „Kobieta i Życie” w latach 1946–2002. Rocznik Prasoznawczy, 6, 11–36.
Google Scholar
Szczepaniak, Karolina (2012). Zastosowanie analizy treści w badaniach artykułów prasowych – refleksje metodologiczne. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 42, 83–112.
Google Scholar
Szylko-Kwas, Joanna (2004). Funkcja fotografii prasowej na przykładzie pierwszej strony „Gazety Wyborczej”. Studia Medioznawcze, 2 (57), 185–195.
Google Scholar
Tatarowski, Konrad (2010). Rynek prasowy w Polsce po II wojnie światowej. W: E. Pleszkun-Olejniczak, J. Bachura & M. Worsowicz (red.), O mediach i komunikacji. Skrypt dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej (s. 141–152). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Trzop, Beata (2007). Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Google Scholar
Worsowicz, Monika (2016). Stylistyczne uwikłania artykułu poradnikowego (na przykładzie ogólnotematycznej prasy poradnikowej dla kobiet). Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 2 (32), 85–94.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/1505-9057.32.07
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.