The teacher learns throughout his whole life
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.21Keywords:
didactics, teaching methodology, Polish as a foreign language teacher, glottodidactic discourse, pedagogical grammar and descriptive grammar, teaching experienceAbstract
The author discusses the place of glottodidactics in didactics in general and the place of teaching Polish as a foreign language within glottodidactics itself. The theory is discussed in the Badania i lektury part and practice – in Zachowania językowe studentów.
References
Bartnicka B., Satkiewicz H., 1990, Gramatyka języka polskiego. Podręcznik dla cudzoziemców, Warszawa. Bielec D., 1998, Polish. An Essential Grammar, London and New York.
Google Scholar
Encyklopedia języka polskiego, 1999, red. S. Urbańczyk, M. Kucała, Wrocław.
Google Scholar
Encyklopedia językoznawstwa ogólnego, 1993, red. K. Polański, Wrocław.
Google Scholar
Foland-Kugler M., 2006, Zwięzła gramatyka polska dla cudzoziemców, Warszawa.
Google Scholar
Garncarek P., 2002, Czas na czasownik, Kraków.
Google Scholar
Inny słownik języka polskiego, 2000, red. M. Bańko, Warszawa.
Google Scholar
Jakobson R., 1989, W poszukiwaniu istoty języka, Warszawa.
Google Scholar
Janaszek K., 2001, Nauczanie języków obcych w świetle aspiracji i potrzeb życiowych studentów niefilologów, Szczecin.
Google Scholar
Janecki K., 2000, 301 Polish Verbs, New York.
Google Scholar
Kaleta Z., 1995, Gramatyka języka polskiego dla cudzoziemców, Kraków.
Google Scholar
Kita M., 1998, Wybieram gramatykę! Gramatyka języka polskiego w praktyce, Katowice.
Google Scholar
Lipińska E., Seretny A. (red.), 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.
Google Scholar
Komorowska H., 1988, Ćwiczenia przedkomunikacyjne: dryl gramatyczny, [w:] Ćwiczenia komunikacyjne w nauce języka obcego, red. H. Komorowska, Warszawa.
Google Scholar
Kozak K., Pyzik J., 1994, Ćwiczenia z gramatyki funkcjonalnej języka polskiego dla cudzoziemców, Kraków.
Google Scholar
Markowski A., 2006, Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne, Warszawa.
Google Scholar
Mędak S., 2004, Liczebnik też się liczy. Gramatyka liczebnika z ćwiczeniami, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W., 1992, Programy nauczania polszczyzny. Próba syntezy badań z zakresu językoznawstwa stosowanego do nauczania języka polskiego jako obcego, [w:] Język polski jako obcy. Programy nauczania na tle badań współczesnej polszczyzny, red. W. Miodunka, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W., 2006, Wprowadzenie. Metodyka, dydaktyka i pedagogika a nauczanie języka polskiego jako obcego, [w:] Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, red. E. Lipińska, A. Seretny, Kraków.
Google Scholar
Pfeiffer W., 2001, Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Poznań.
Google Scholar
Popularna Encyklopedia Powszechna, 1994, red. L. Czopek, Kraków, t. 4.
Google Scholar
Przybylska R., 2003, Wstęp do nauki o języku polskim, Kraków.
Google Scholar
Seretny A., 2006, Metody nauczania języków obcych a nauczanie języka polskiego – zarys, [w:] Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, red. E. Lipińska, A. Seretny, Kraków.
Google Scholar
Słownik języka polskiego, 1979, red. M. Szymczak, Warszawa.
Google Scholar
Słownik współczesnego języka polskiego, 2001, red. B. Dunaj, Warszawa.
Google Scholar
Swan O. E., 1983, First year Polish, Ohio.
Google Scholar
Szulc A., 1994, Słownik dydaktyki języków obcych, Warszawa.
Google Scholar
Wielka Encyklopedia PWN, 2002, t. VII, Warszawa.
Google Scholar
Zawadzka E., 2004, Nauczyciele języków obcych w dobie przemian, Kraków.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

