Jaką rolę odgrywają zasoby elektroniczne w nauce języka polskiego jako obcego/odziedziczonego? Wyniki badań ankietowych
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.26.11Słowa kluczowe:
język polski jako obcy, język polski jako odziedziczony, internet, generacja Z, tubylec internetowy, aplikacje internetowe, strategie uczenia sięAbstrakt
Artykuł powstał na podstawie wyników anonimowej ankiety internetowej przeprowadzonej w międzynarodowej grupie uczących się języka polskiego jako obcego/odziedziczonego. Pokazuje, czy i jakich zasobów elektronicznych uczący się używają do nauki gramatyki, słownictwa, ortografii i wymowy. Definiuje rolę, jaką pełni lektor języka polskiego przy strategii uczenia się przez Internet.
Bibliografia
Benson P., 2001, Teaching and Researching Autonomy in Language Learning, Londyn.
Google Scholar
Chamlot A., O´Malley J., 1994, The CALLA Handbook. Implementing the Cognitive Academic Language Learning Approach, Harlow.
Google Scholar
Gruza D., Pabiańczyk A., 2016, Język polski 2.0 – zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka polskiego, [online] http://www.efundacja.org/j281zyk-polski-20.html [14.06.2018].
Google Scholar
Kleppin K., Spänkuch E., 2014, Fremdsprachenlerner beraten / coachen – Was hat das mit Lehren zu tun? Ein Reflexionsangebot, [online] https://periodicals.narr.de/index.php/flul/article/download/2171/2072 [14.06.2018].
Google Scholar
Legutke M., Thomas H., 1991, Process and Experience in the Language Classroom, Londyn.
Google Scholar
Lipińsk E., 2017, Nie ma róży bez kolców. Ćwiczenia ortograficzne dla cudzoziemców. Poziom średniozaawansowany. Poziom B1–B2, Kraków.
Google Scholar
Maciaszczyk S., 2009, Zajęcia e-learningowe, w: Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa.
Google Scholar
Marzano R., 2012, Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa.
Google Scholar
Stempek I., Stelmach A., Szymkiewicz S., 2011, Polski. Krok po kroku, Kraków.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.