Partycypatywne działania promocyjne jako czynnik budowania tożsamości regionalnej. Przykład województwa łódzkiego
DOI:
https://doi.org/10.18778/1427-9657.07.10Słowa kluczowe:
regional identity, Lodzkie Region, design thinking, promotional activitiesAbstrakt
The aim of the article is to present a specific approach to the problem of constructing the regional identity of the Lodzkie Region based on activities promoting the region. Attention was focused on those activities that have specific form of so-called “events”. These initiatives have, in addition, a function integrating representatives of various communities associated with the region and an educational function within the scope of ideas and methodologies of design thinking (as the big idea of the Lodzkie brand). Attention was drawn to their “out of the box” and innovative approach to the construction of regional identification.
Bibliografia
Bauman Z., Dwa szkice o moralności ponowoczesnej, Warszawa 1994.
Google Scholar
Boryczka E., Tożsamość Łodzi, czyli o prawdzie tego miasta, [w:] Nowoczesne miasto. Badania, instrumenty, analizy, red. Z. Przygodzki, M. E. Sokołowicz, Łódź 2008.
Google Scholar
Brown T., Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation, New York 2011.
Google Scholar
Bukowski A., Władza, terytorium, tożsamość. Społeczne konstruowanie regionu, [w:] Zarządzenie przestrzenią. Globalizacja, etniczność, władza, red. A. Bukowski, M. Lubaś, J. Nowak, Kraków 2006.
Google Scholar
Dziekanowska M., Tożsamość społeczna a globalizacja, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 517. Studia Sociologica” 2008, nr 18.
Google Scholar
Glińska E., Sposoby badania wizerunku miejsca, „Samorząd Terytorialny” 2011, nr 11.
Google Scholar
Łuczak A., Wizerunek miasta, „Samorząd Terytorialny” 2001, nr 1–2.
Google Scholar
Melchior M., Tożsamość jednostki – ciągłość i zmiana (rozważania w oparciu o analizę doświadczenia biograficznego Ocalonych z Zagłady), [w:] Od kontestacji do konsumpcji, red. M. Kempny, K. Kiciński, E. Zakrzewska-Manterys, Warszawa 2004.
Google Scholar
Misztal B., Tożsamość jako pojęcie i zjawisko społeczne w zderzeniu z procesami globalizacji, [w:] Tożsamość bez granic, red. E. Budakowska, Warszawa 2005.
Google Scholar
Najlepsze działania promocyjne polskich miast i regionów. Edycja 2015–2016, http://marketingmiejsca.com.pl/media/uploaded/raportpaw48nyvsn3/Raport_Najlepsze_dziala-nia_promo_polskich_miast_i_regionow_Raport_2015-2016.pdf (dostęp 16.11.2016).
Google Scholar
Nikitorowicz J., Edukacja regionalna jako podstawa kreowania społeczeństwa obywatelskiego, [w:] Kierunki rozwoju edukacji w zmieniającej się przestrzeni społecznej. Księga jubileuszowa dedykowana profesorowi doktorowi habilitowanemu Michałowi Balickiemu, red. A. Cudowska, Białystok 2011.
Google Scholar
Program kreacji i promocji marki województwa łódzkiego z planem wdrożenia w latach 2012–2016, http://lodzkie.pl/lodzkie-marka/download/805_0c53c94cd87a04d06ca7036f749e3d71 (dostęp 16.11.2016).
Google Scholar
Sokołowicz M., Boryczka E., Marka Łodzi jako czynnik budujący tożsamość Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego, [w:] Łódzka metropolia. Problemy integracji społecznej i przestrzennej, red. A. Suliborski, Z. Przygocki, Łódź 2010.
Google Scholar
Szczepański M. S., Tożsamość regionalna – w kręgu pojęć podstawowych, [w:] Badania nad tożsamością regionalną, red. A. Matczak, Łódź–Ciechanów 1999.
Google Scholar
Waszczyńska K., Wokół problematyki tożsamości, „Rocznik Towarzystwa Naukowego Płockiego” 2014, nr 6.
Google Scholar
Wiśniewski M., Odrębność rozwojowa regionu łódzkiego. Niewykorzystane dziedzictwo królestwa polskiego, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica” 2010, nr 245.
Google Scholar
Zarycki T., Wybrane dylematy budowy tożsamości regionalnej, Wrocław 2008, http://www.iss.uw.edu.pl/zarycki/pdf/tozsamosc.pdf (dostęp 13.01.2017).
Google Scholar
Zarycki T., Tucholska A., Region, którego miało nie być. Paradoksy tożsamości województwa świętokrzyskiego w kontekście krajowym i europejskim, Wrocław 2004, http://www.iss.uw.edu.pl/zarycki/pdf/swietokrzyskie.pdf (dostęp 10.01.2017).
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.