Między obserwacją a wspomnieniem. Strategie poetyckie Macieja Roberta
DOI:
https://doi.org/10.18778/2299-7458.05.13Słowa kluczowe:
liryka polska XXI wieku, Maciej Robert, ŁódźAbstrakt
Artykuł jest próbą interpretacji dotychczasowego dorobku łódzkiego poety Macieja Roberta. Opisuje najważniejsze składowe dykcji poety, specyfikę jego obrazowania oraz główne obszary tematyczne obecne w tej liryce. Przedmiotem refleksji są także zmiany zachodzące w twórczości Macieja Roberta oraz ważne dla niego inspiracje, czerpane między innymi od Tomasza Różyckiego i Krzysztofa Siwczyka.
Pobrania
Bibliografia
Małochleb P., Metafizyka i gładź szpachlowa (Maciej Robert, „Księga meldunkowa”) [online] http://krytykanaostro.blogspot.com/2014/08/metafizyka-i-gadz-szpachlowa.html (dostęp: 1.10.2016).
Google Scholar
Rybicki R., [online] http://www.literackie.pl/artykuly.asp?idautora=54&idtekstu=2567&page=0&lang=PL (dostęp: 1.10.2016).
Google Scholar
Skurtys J., Kim jesteś, Nemo? (Maciej Robert, „Nautilus”), ArtPAPIER 2016, nr 15–16, (303–304) [online ]http://artpapier.com/index.php?page=artykul&wydanie=306&artykul=5679 (dostęp: 1.10.2016).
Google Scholar
Macieja Roberta pytamy o „Nautilusa”. „Najmocniej zżyci jesteśmy z tym, co napisaliśmy ostatnio.”, Z Maciejem Robertem rozmawia Roman Honet [online] http://www.literackapolska.pl/kilka-pytan-do/macieja-roberta-pytamy-o-nautilusa/ (dostęp: 1.10.2016).
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.