Produkt turystyczny — miejsce
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.13.1.04Słowa kluczowe:
produkt turystyczny, kategorie produktu turystycznego, terytorialny produkt turystyczny, produkt turystyczny-miejsce, produkt transgraniczny, region turystycznyAbstrakt
Wśród różnych produktów terytorialnych wyróżnić można także produkt turystyczny. Autorzy próbują scharakteryzować ten produkt wskazując na jego małą spójność w odróżnieniu od produktu turystycznego-miejsce, którego funkcjonowanie wymaga pewnej nadrzędnej idei. Determinacja geograficzna (w ujęciu przestrzennym) tego typu produktów pozwoliła także na podjęcie próby scharakteryzowania relacji między produktem turystycznym-miejsce a regionem turystycznym.
Pobrania
Bibliografia
ALTKORN J., 1999, Strategia marki, ser. Marketing bez Tajemnic, PWE, Warszawa.
Google Scholar
BRIGGS S., 2003, Marketing w turystyce, PWE, Warszawa.
Google Scholar
DZIEDZIC E., 1998, Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego, „Monografie i Opracowania SGH”, nr 442.
Google Scholar
DZIEGIEĆ E., 1995, Urbanizacja turystyczna terenów wiejskich w Polsce, Turyzm, t. 5, z. 1.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.5.1.01
GLIŃSKI A. (red.), 1973, Urządzenia turystyczne, Wyd. Arkady, Warszawa.
Google Scholar
GOŁEMBSKI G. (red.), 2000, Kompendium wiedzy o turystyce, PWN, Warszawa-Poznań.
Google Scholar
GOŁEMBSKI G., RAPACZ A., 2001, Rola regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych w kształtowaniu produktu turystycznego, „Problemy Turystyki”, Instytut Turystyki, Warszawa, vol. 24, z. 1-2.
Google Scholar
HOŁDERNA-MIELCAREK B., 1998, Regionalizacja produktu turystycznego, „Rynek Turystyczny”, nr 12.
Google Scholar
KACZMAREK J., 1995, Propozycje działalności marketingowej w zakresie turystyki w regionie Polski środkowej, [w:] Studium wiedzy o regionie łódzkim, Rozwój turystyki w regionie łódzkim, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź.
Google Scholar
KACZMAREK J., STASIAK A., WŁODARCZYK B., 2002, Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata?, podręcznik + przewodnik do ćwiczeń, Wyd. UŁ, Łódź.
Google Scholar
KOWALCZYK A., 2000, Geografia turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar
KRUCZEK Z., SACHA S., 1994, Geografia atrakcji turystycznych Polski, Oficyna Wydawnicza „Ostoja", Kraków.
Google Scholar
LIJEWSKI T., MIKUŁOWSKI B., WYRZYKOWSKI J., 2002, Geografia turystyki Polski, PWE, Warszawa.
Google Scholar
LISZEWSKI S., 1995, Przestrzeń turystyczna, „Turyzm", t. 5, z. 2, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.5.2.09
Mapa topograficzno-turystyczna w skali 1:250 OOO, Pyrenees. Languedoc-Roussillon, Institut Geographique National, wyd.II, Paryż 1994.
Google Scholar
MARKOWSKI T., 1997, Miasto jako produkt — wybrane aspekty marketingu miasta [w:] T. Domański (red.), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Łódź.
Google Scholar
MEDLIK S., 1995, Leksykon podróży, turystyki, hotelarstwa, PWN, Warszawa.
Google Scholar
NIEZGODA A., 2000., Marketing obszarów turystycznych, „Problemy Turystyki", Instytut Turystyki, Warszawa, vol. 23, z. 1-2.
Google Scholar
NOWACKI M., 1999, Atrakcje turystyczne, dziedzictwo i jego interpretacja — jako produkt turystyczny, „Problemy Turystyki", vol. 22, z. 2.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.10.1.05
RIES A., TROUT J., 2000, 22 niezmienne prawa marketingu, ser. Marketing bez Tajemnic, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Strategia rozwoju krajowego produktu turystycznego Polski. Raport końcowy, 1997, Warszawa.
Google Scholar
SZROMNIK A., 1997, Marketing terytorialny – geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, [w:] T. Domański (red.), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, UŁ, Łódź.
Google Scholar
SZYMCZAK M. (red.), 1981, Słownik języka polskiego, PWN, Warszawa.
Google Scholar
www.part.com.pl
Google Scholar
ŻEMŁA M., 2000, Produkt turystyczny — ujęcie podmiotowe, „Problemy Turystyki", vol. 23, z. 1-2.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.