Możliwości edukacji przyrodniczo-kulturowej na obszarach chronionych w Polsce

Autor

  • Barbara Pisarska Warszawa

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.16.1.03

Słowa kluczowe:

obszary chronione, edukacja przyrodniczo-kulturowa, waloryzacja parków narodowych

Abstrakt

Artykuł, wskazując na dużą skalę turystyki na obszarach chronionych w Polsce, związane z nią zagrożenia i konieczne do podjęcia działania, najszerzej prezentuje założenia teoretyczne i realia prowadzenia edukacji przyrodniczo-kulturowej w ich granicach i szeroko pojętym otoczeniu.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Cichy D., 1998, Oferta edukacyjna Parków Narodowych w świetle badań, [w:] Dołęga J., M., Sandner J, (red), Świadomość i edukacja, Wyd. ATK, Warszawa, s. 9-27.
Google Scholar

Denisiuk Z., Kalemba A., Filipowicz W., 1999, Rola parków narodowych I rezerwatów w ochronie przyrody i krajobrazu Polski, red. Z. Denisiuk, Instytut Ochrony Przyrody PAN, Kraków, maszynopis.
Google Scholar

Harabin Z., Wrona A., Rakowski G., 2000, Tak i nie dla turystyki w parkach narodowych, [w:] Ochrona przyrody a turystyka – turystyka w parkach narodowych. Materiały z IV krajowej konferencji, 20-22 IX 2000 w Rzeszowie, Bieszczadzkim Parku Narodowym i Magurskim Parku Narodowym, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Rzeszów, s, 17-28.
Google Scholar

Jankowski W., 1997, Wokół jeziora Jaczno. Smolniki. Ścieżka poznawcza, Suwalski Park Krajobrazowy, Turtul.
Google Scholar

Kamiński M., Krzysztofiak A., Krzysztofiak L., 2001, Ścieżka edukacyjna „Suchary" – przewodnik, Wigierski Park Narodowy, Krzywe.
Google Scholar

Lijewski T., Mikułowski B., Wyrzykowski J., 2002, Geografia turystyki, PWE, Warszawa, s. 378.
Google Scholar

Liszewski S., 1998, Wychowanie ekologiczne przez turystykę. (Rola turystyki w wychowaniu ekologicznym), [w:] Edukacja ekologiczna w turystyce. Materiały seminaryjne, UKFiT, Kraków, s. 15-25.
Google Scholar

Obszary chronione w Polsce, 2001, IOŚ, Warszawa, 310 s.
Google Scholar

Okołów G., 1997, Edukacja przyrodnicza – korzenie, rozwój a praktyka codzienna, [w:] Będkowski K. (red.), Współczesne zagadnienia edukacji leśnej społeczeństwa, Leśny Zakład Doświadczalny SGGW, Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej, Rogów.
Google Scholar

Ochrona środowiska. 2005, GUS, Warszawa, 508 s.
Google Scholar

Pulinowa M.Z., 1995 i 2000, Ścieżka skalnej rzeźby, Park Narodowy Gór Stołowych, Kudowa Zdrój.
Google Scholar

Rakowski G., Walczak M., Smogorzewska M., 1999, Waloryzacja obszarów przyrodniczych dla potrzeb ekoturystyki w strefach przyrodniczo-turystycznych północnej i południowej, IOŚ, Warszawa, 103 s.
Google Scholar

Sawicki J., 1997, Edukacyjna rola parków narodowych, EuroEko, nr 2, s. 9-12.
Google Scholar

Strefy turystyczno-przyrodnicze w Polsce, 1997, NFOŚ, Warszawa, 24 s.
Google Scholar

Opublikowane

2006-06-30

Jak cytować

Pisarska, B. (2006). Możliwości edukacji przyrodniczo-kulturowej na obszarach chronionych w Polsce. Turyzm/Tourism, 16(1), 33–52. https://doi.org/10.18778/0867-5856.16.1.03

Numer

Dział

Artykuły