Tourist Product — Place
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.13.1.04Keywords:
tourist product, tourist product categories, territorial tourist product, tourist product-place, transborder product, tourist regionAbstract
Among numerous territorial products one can name the tourist product. The authors attempt to describe it, pointing out its lack of unity as a concept compared to the tourist product-place which functions in accordance with a certain higher order idea. The geographic determination of this type of product enabled the authors to try and describe the spatial relation between the tourist product-place and the tourist region.
Downloads
References
ALTKORN J., 1999, Strategia marki, ser. Marketing bez Tajemnic, PWE, Warszawa.
Google Scholar
BRIGGS S., 2003, Marketing w turystyce, PWE, Warszawa.
Google Scholar
DZIEDZIC E., 1998, Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego, „Monografie i Opracowania SGH”, nr 442.
Google Scholar
DZIEGIEĆ E., 1995, Urbanizacja turystyczna terenów wiejskich w Polsce, Turyzm, t. 5, z. 1.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.5.1.01
GLIŃSKI A. (red.), 1973, Urządzenia turystyczne, Wyd. Arkady, Warszawa.
Google Scholar
GOŁEMBSKI G. (red.), 2000, Kompendium wiedzy o turystyce, PWN, Warszawa-Poznań.
Google Scholar
GOŁEMBSKI G., RAPACZ A., 2001, Rola regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych w kształtowaniu produktu turystycznego, „Problemy Turystyki”, Instytut Turystyki, Warszawa, vol. 24, z. 1-2.
Google Scholar
HOŁDERNA-MIELCAREK B., 1998, Regionalizacja produktu turystycznego, „Rynek Turystyczny”, nr 12.
Google Scholar
KACZMAREK J., 1995, Propozycje działalności marketingowej w zakresie turystyki w regionie Polski środkowej, [w:] Studium wiedzy o regionie łódzkim, Rozwój turystyki w regionie łódzkim, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź.
Google Scholar
KACZMAREK J., STASIAK A., WŁODARCZYK B., 2002, Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata?, podręcznik + przewodnik do ćwiczeń, Wyd. UŁ, Łódź.
Google Scholar
KOWALCZYK A., 2000, Geografia turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar
KRUCZEK Z., SACHA S., 1994, Geografia atrakcji turystycznych Polski, Oficyna Wydawnicza „Ostoja", Kraków.
Google Scholar
LIJEWSKI T., MIKUŁOWSKI B., WYRZYKOWSKI J., 2002, Geografia turystyki Polski, PWE, Warszawa.
Google Scholar
LISZEWSKI S., 1995, Przestrzeń turystyczna, „Turyzm", t. 5, z. 2, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.5.2.09
Mapa topograficzno-turystyczna w skali 1:250 OOO, Pyrenees. Languedoc-Roussillon, Institut Geographique National, wyd.II, Paryż 1994.
Google Scholar
MARKOWSKI T., 1997, Miasto jako produkt — wybrane aspekty marketingu miasta [w:] T. Domański (red.), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Łódź.
Google Scholar
MEDLIK S., 1995, Leksykon podróży, turystyki, hotelarstwa, PWN, Warszawa.
Google Scholar
NIEZGODA A., 2000., Marketing obszarów turystycznych, „Problemy Turystyki", Instytut Turystyki, Warszawa, vol. 23, z. 1-2.
Google Scholar
NOWACKI M., 1999, Atrakcje turystyczne, dziedzictwo i jego interpretacja — jako produkt turystyczny, „Problemy Turystyki", vol. 22, z. 2.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.10.1.05
RIES A., TROUT J., 2000, 22 niezmienne prawa marketingu, ser. Marketing bez Tajemnic, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Strategia rozwoju krajowego produktu turystycznego Polski. Raport końcowy, 1997, Warszawa.
Google Scholar
SZROMNIK A., 1997, Marketing terytorialny – geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, [w:] T. Domański (red.), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, UŁ, Łódź.
Google Scholar
SZYMCZAK M. (red.), 1981, Słownik języka polskiego, PWN, Warszawa.
Google Scholar
www.part.com.pl
Google Scholar
ŻEMŁA M., 2000, Produkt turystyczny — ujęcie podmiotowe, „Problemy Turystyki", vol. 23, z. 1-2.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.