Kształtowanie wizerunku turystycznego Polski w świadomości mieszkańców Unii Europejskiej

Autor

  • Monika Prylińska Uniwersytet Łódzki, Studium Doktoranckie

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.14.1.03

Słowa kluczowe:

wizerunek turystyczny, wizerunek stereotypowy, wizerunek wypromowany, wizerunek rzeczywisty, etapy kształtowania wizerunku turystycznego, produkt turystyczny

Abstrakt

Głównym celem artykułu jest zdefiniowanie wizerunku turystycznego Polski, podkreślenie jego złożoności i próba wydzielenia pewnych etapów, które doprowadziły do jego ukształtowania w świadomości współczesnych turystów. Trzy rodzaje stereotypowego wizerunku Polski, wyodrębnione podczas analizy danych, stały się podstawą do stwierdzenia, że poprzez źle dobraną, niezróżnicowaną na rynki turystyczne poszczególnych państw członkowskich UE ofertę turystyczną, Polska pozostaje w większości przypadków krajem nieznanym, nie identyfikowanym jednoznacznie z żadną dużą atrakcją turystyczną, krajem o negatywnym stereotypowym wizerunku turystycznym. W artykule przedstawiło także koncepcję doboru produktu turystycznego zgodnie z „zapotrzebowaniem” danego kraju, mając na uwadze możliwość promowania za granicą tych atrakcji Polski, które mogłyby spotkać się z dużym zainteresowaniem ze strony turystów ze względu na ich brak w kraju rodzimym lub pewne podobieństwo skłaniające odbiorców do identyfikacji i porównań.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Blalock H., 1977, Statystyka dla socjologów, Warszawa
Google Scholar

Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2002, Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata, Wyd. UŁ, Łódź.
Google Scholar

Kopaliński W., 1999, Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, WP, Warszawa.
Google Scholar

Medlik S., 1995, Leksykon podróży turystyki hotelarstwa, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Middleton V. T. C., 1996, Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa.
Google Scholar

Przecławski K., 1973, Turystyka a wychowanie, Warszawa.
Google Scholar

Warszyńska J., Jackowski A., 1978, Podstawy geografii turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Opublikowane

2004-06-30

Jak cytować

Prylińska, M. (2004). Kształtowanie wizerunku turystycznego Polski w świadomości mieszkańców Unii Europejskiej. Turyzm/Tourism, 14(1), 39–47. https://doi.org/10.18778/0867-5856.14.1.03

Numer

Dział

Artykuły