A Spatial and Functional Analysis of Hotels in Warsaw

Authors

  • Beata Klimczuk Uniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Zakład Geografii Społeczno-Ekonomicznej
  • Andrzej Kowalczyk Uniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Zakład Geografii Społeczno-Ekonomicznej

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.6.2.03

Keywords:

baza noclegowa, baza hotelowa, zagospodarowanie turystyczne, Warszawa

Abstract

W ostatnich kilku latach w Warszawie nastąpił znaczny wzrost liczby hoteli i innych obiektów noclegowych. Obok obiektów znajdujących się w centrum, wiele nowo powstałych hoteli jest lokalizowanych w strefie zewnętrznej miasta. Poza funkcją noclegową hotele świadczą wiele innych usług. Na ogół ich liczba wynika z kategorii obiektu.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Burnet L., 1963, Villegiature et tourisme sur les cotes de France, Hachette, Paris.
Google Scholar

Butowski L., 1994, Funkcja turystyczna w dużych miastach europejskich. Studium porównawcze Berlina, Budapesztu, Paryża, Pragi, Wiednia i Warszawy, maszynopis pracy doktor skiej, Wydz. Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar

Gutierrez Ronco S., 1977, Localizacion actual de la hosteleria madrilena, Boi. Real Soc. Geogr., vol. 2, s. 347-357.
Google Scholar

Jeffrey D., Hubbard N. J., 1994, Spatial-temporal patterns in the English hotel and tourist industries: a time series analysis of competitive occupancy performance at the individual hotel level, Geoforum, 25, 1, s. 73-86.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1016/0016-7185(94)90007-8

Klimczuk B., 1995, Ocena stanu bazy hotelowej w Warszawie, maszynopis pracy magisterskiej, Wydz. Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar

Pearce D., 1987, Tourism today: a geographical analysis, Longman Scientific & Technical, Burnt Mill, Harlow.
Google Scholar

Persson K., 1991, German hotel chains. A study of the German hotel market with special focus on the biggest corporate chains on the market, Department of Human and Economic Geography, School of Economics and Commercial Law, Gothenburg University, Goteborg.
Google Scholar

Pustoła J., 1985, Kierunki rozwoju hotelarstwa w Polsce międzywojennej, IWZZ, Warszawa.
Google Scholar

Spack A., 1975, Aspects et problèmes touristiques en milieux urbains et periurbains: l'exemple de la ville de Metz et du pays messin, Mosella, vol. 4, 1/2, s. 1-238.
Google Scholar

Tourism growth and London accomodation, 1979, British Tourist Authority, London.
Google Scholar

Turystyka i wypoczynek w 1993 r., Informacje i opracowania statystyczne, 1994, GUS, Warszawa.
Google Scholar

Wagner K., 1937, Kronika Warszawy, z. 3, s. 3-17.
Google Scholar

Yokeno N., 1968, La localisation de l'industrie touristique: application de l'analyse de Thünen-Weber, Cahiers du Tourisme, C-9, C.H.E.T., Aix-en-Provence.
Google Scholar

Published

1996-12-30

How to Cite

Klimczuk, B., & Kowalczyk, A. (1996). A Spatial and Functional Analysis of Hotels in Warsaw. Turyzm/Tourism, 6(2), 39–52. https://doi.org/10.18778/0867-5856.6.2.03

Issue

Section

Articles