O trudnościach w precyzowaniu pojęć pedagogiki
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6107.09.02Abstract
Język nauk pedagogicznych wielokrotnie poddawany był krytyce. Jego porządkowanie należy rozpocząć od sprecyzowania pojęć: „wychowanie” , „kształcenie” i „nauczanie” , uważanych za podstawowe pojęcia pedagogiczne, a dotąd nieokreślone w sposób zyskujący aprobatę przynajmniej większości pedagogów. Większość kontrowersji i sporów dotyczy przede wszystkim treści i zakresu pojęcia „wychowanie ". Różnorodność ujęć i sposobów użycia tego terminu powoduje trudności w porozumiewaniu się, wieloznaczność i chaos w dyskusjach i rozważaniach pedagogicznych. Analiza literatury ze zwróceniem szczególnej uwagi na definicje omawianego pojęcia i codzienna praktyka pedagogiczna pozwoliły na przeprowadzenie próby uświadomienia wszystkim posługującym się językiem nauk pedagogicznych trudności, z jakimi borykają się pedagodzy teoretycy w precyzowaniu swego języka.Downloads
Veröffentlicht
1993-01-01
Zitationsvorschlag
Horbaczewska, D. (1993). O trudnościach w precyzowaniu pojęć pedagogiki. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica. Ethica-Aesthetica-Practica, (9), 23–31. https://doi.org/10.18778/0208-6107.09.02
Ausgabe
Rubrik
Articles
Lizenz
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.