Człowiek w Schellinga systemie identyozności
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6107.04.06Abstract
Poznanie jest formą bytu absolutnego rozumu jako indyferencji podmiotu i przedmiotu i dokonuje się poprzez nieskończone ustanawianie podmiotu i przedmiotu, jako że wszelka wiedza może się artykułować w określaniu, ograniczaniu. W poznaniu to, co nieskończone, staje się obiektywne w tym, co skończone. Drugą zasadą wyróżniania rzeczy jednostkowych obok samopoznania absolutu jest świadomość ludzka, która w systemie identyczności nie jest prawomocnie wyprowadzona z samopoznania absolutu.Downloads
Veröffentlicht
1987-01-01
Zitationsvorschlag
Piórczyński, J. (1987). Człowiek w Schellinga systemie identyozności. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica. Ethica-Aesthetica-Practica, (4), 71–79. https://doi.org/10.18778/0208-6107.04.06
Ausgabe
Rubrik
Articles
Lizenz
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.