Kreatywność językowa polityków polskich, niemieckich i amerykańskich na Twitterze w okresie kampanii wyborczych w 2018 roku – wybrane zagadnienia
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-7435.29.08Słowa kluczowe:
kreatywność językowa, język polityków, komunikacja internetowa, media społecznościoweAbstrakt
Artykuł poświęcony jest zbadaniu wszelkich przejawów kreatywności językowej występującej w dyskursie politycznym na Twitterze oraz wskazaniu funkcji stosowanych zabiegów. Przedmiotem analizy są posty polityków polskich, niemieckich i amerykańskich publikowane na Twitterze w okresie kampanii wyborczych. Celem przedstawionego w artykule zestawienia jest wykazanie różnic, jakie występują między kreatywną rolą tweetów osób czynnie angażujących się w politykę w Polsce, Niemczech i USA.
Pobrania
Bibliografia
Allcott, Hunt & Gentzkow, Matthew (2017). Social Media and Fake News in the 2016 Election. Journal of Economic Perspectives, 31(2), 211–236.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1257/jep.31.2.211
Burska, Katarzyna & Cieśla, Bartłomiej (red.) (2014a). Kreatywność językowa w komunikowaniu (się). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Burska, Katarzyna & Cieśla, Bartłomiej (red.) (2014b). Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Cameron, Julia (2013). Droga artysty. Jak wyzwolić w sobie twórcę. Warszawa: Wydawnictwo Szafa.
Google Scholar
Cieśla, Bartłomiej & Pietrzak, Magdalena (red.) (2017). Kreatywność językowa w literaturze i mediach. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Dubisz, Stanisław (red.) (2018). Wielki słownik języka polskiego PWN, t. II. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Gaweł, Marta (2014). Kreatywność językowa w tutorialach internetowych. W: K. Burska, B. Cieśla (red.), Kreatywność językowa w komunikowaniu (się) (s. 43–55). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Grzegorczykowa, Renata (1995). Jak rozumieć kreatywny charakter języka?. W: A. M. Lewicki, R. Tokarski (red.), Kreowanie świata w tekstach, (s. 13–24). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Grzenia, Jan (2012). Komunikacja językowa w Internecie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Isaacson, Walter (2019). Leonardo da Vinci. Kraków: Wydawnictwo Insignis.
Google Scholar
Kudra, Barbara (2001). Kreatywność leksykalna w dyskursie politycznym polskiej prasy lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Mistewicz, Eryk (2015). Twitter – sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Google Scholar
Nowak, Paweł & Tokarski, Ryszard (2007). Medialna wizja świata a kreatywność językowa. W: P. Nowak, R. Tokarski (red.), Kreowanie światów w języku mediów (s. 9–35). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Pisarkowa, Krystyna (1978). Pojęcie kreatywności językowej w nowej lingwistyce. Biuletyn PTJ, 36, 13–33.
Google Scholar
Piwowarska, Anna (2015). Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie? Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Google Scholar
Rycharski, Tomasz (2014). Jak mówić i pisać o nowych mediach? Kłopoty tłumaczy, ludzi korekty i redakcji. Pobrane 4 stycznia 2019, z: https://wszystkoconajwazniejsze.pl/tomasz-rycharski-jak-mowic-i-pisac-o-nowych-mediach-jak-nazywac-nowe-media-klopoty-tlumaczy-ludzi-korekty-i-redakcji/
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.