Language creativity of Polish, German and American politicians on Twitter during the 2018 election campaigns – selected issues
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-7435.29.08Keywords:
linguistic creativity, language of politics, social media, Internet communicationAbstract
This article focuses studying of examples of linguistic creativity in political discourse on Twitter, as well as showing the purpose of using linguistic tricks. Subject of analysis covers Twitter posts of two German, two American and two Polish politicians during election. Purpose of this collation is to show differences between creative role of tweets of people that are actively participating in political life in Poland, Germany and USA.
Downloads
References
Allcott, Hunt & Gentzkow, Matthew (2017). Social Media and Fake News in the 2016 Election. Journal of Economic Perspectives, 31(2), 211–236.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1257/jep.31.2.211
Burska, Katarzyna & Cieśla, Bartłomiej (red.) (2014a). Kreatywność językowa w komunikowaniu (się). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Burska, Katarzyna & Cieśla, Bartłomiej (red.) (2014b). Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Cameron, Julia (2013). Droga artysty. Jak wyzwolić w sobie twórcę. Warszawa: Wydawnictwo Szafa.
Google Scholar
Cieśla, Bartłomiej & Pietrzak, Magdalena (red.) (2017). Kreatywność językowa w literaturze i mediach. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Dubisz, Stanisław (red.) (2018). Wielki słownik języka polskiego PWN, t. II. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Gaweł, Marta (2014). Kreatywność językowa w tutorialach internetowych. W: K. Burska, B. Cieśla (red.), Kreatywność językowa w komunikowaniu (się) (s. 43–55). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Grzegorczykowa, Renata (1995). Jak rozumieć kreatywny charakter języka?. W: A. M. Lewicki, R. Tokarski (red.), Kreowanie świata w tekstach, (s. 13–24). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Grzenia, Jan (2012). Komunikacja językowa w Internecie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Isaacson, Walter (2019). Leonardo da Vinci. Kraków: Wydawnictwo Insignis.
Google Scholar
Kudra, Barbara (2001). Kreatywność leksykalna w dyskursie politycznym polskiej prasy lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Mistewicz, Eryk (2015). Twitter – sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Google Scholar
Nowak, Paweł & Tokarski, Ryszard (2007). Medialna wizja świata a kreatywność językowa. W: P. Nowak, R. Tokarski (red.), Kreowanie światów w języku mediów (s. 9–35). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Pisarkowa, Krystyna (1978). Pojęcie kreatywności językowej w nowej lingwistyce. Biuletyn PTJ, 36, 13–33.
Google Scholar
Piwowarska, Anna (2015). Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie? Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Google Scholar
Rycharski, Tomasz (2014). Jak mówić i pisać o nowych mediach? Kłopoty tłumaczy, ludzi korekty i redakcji. Pobrane 4 stycznia 2019, z: https://wszystkoconajwazniejsze.pl/tomasz-rycharski-jak-mowic-i-pisac-o-nowych-mediach-jak-nazywac-nowe-media-klopoty-tlumaczy-ludzi-korekty-i-redakcji/
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.