The activities of state vocational schools for the promotion of the region, with particular emphasis on the role of the library and the publishing house
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-7435.25.04Keywords:
territorial marketing, regional identity, promotion, city’s brand, state vocational colleges, academic library, publishing houseAbstract
The analysis contributes to further research by the author on the participation of state vocational colleges (PWSZ) in promoting the region. The aim of the study is to show the relationship between the vocational education of the state higher education institutions, based on cooperation with the local environment and the strengthening of the regional identity. The article discusses selected elements of scientific, didactic, cultural and promotional activities that influence the building of the city's brand (college seat) and the region, also highlighted the participation of the school’s library and the publishing house in the process.
Downloads
References
Bańkowski, Andrzej (2000). Etymologiczny słownik języka polskiego. T. 1. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN.
Google Scholar
Bielawska, Sylwia & Całka, Małgorzata (2016). Czas na digitalizację? Teoria i praktyka w państwowych wyższych szkołach zawodowych. W: M. Góralska, A. Wandel (red.), Metody i narzędzia badań piśmiennictwa cyfrowego i jego użytkowników (s. 111–127). Wrocław: Wydaw. Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Dobrzyńska-Lankosz, Ewa & Jazdon, Artur (2006). Dygitalizacja w polskich bibliotekach akademickich. W: Dygitalizacja zbiorów bibliotecznych: materiały z ogólnopolskiej konferencji pt. „Dygitalizacja zbiorów bibliotecznych”, Warszawa 3–4 czerwca 2005 r. (s. 22–48). Warszawa: Wydaw. Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich.
Google Scholar
Florek, Magdalena (2006). Podstawy marketingu terytorialnego. Poznań: Wydaw. Akademii Ekonomicznej.
Google Scholar
ngo.pl (2017). Pobrane 21 lipca 2017, z: http://fakty.ngo.pl/trzeci-sektor/
Google Scholar
Niedzielska, Anna (2011). Zintegrowana komunikacja marketingowa w działalności jednostek terytorialnych. W: K. Łazorko, A. Niedzielska (red.), Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego (s. 45–68). Częstochowa: Wydaw. Politechniki Częstochowskiej.
Google Scholar
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu (2017). Pobrane 10 kwietnia 2017, z: http://www.pwsz.elblag.pl/wspolpraca.html.
Google Scholar
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego w Kaliszu (2017). Pobrane 18 sierpnia 2017, z: http://www.pwsz.kalisz.pl/index.php/nowa-identyfikacja-wizualna.
Google Scholar
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu (2017). Pobrane 20 lipca 2017, z: http://bk.pwsz-ns.edu.pl/2,1,Biuro_karier.htm.
Google Scholar
Rydel, Maciej (2004). Zintegrowana komunikacja marketingowa. Nowe podejście – propozycja uporządkowania pojęć. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 179, 351–359.
Google Scholar
Sadowski, Piotr (2011). Współpraca PWSZ w Kaliszu z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz rozwoju regionalnego. W: K. Gomółka (red. nauk.), Organizacje pozarządowe a rozwój regionalny (s. 37–46). Elbląg: Wydaw. Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej.
Google Scholar
Sargeant, Adrian (2004). Marketing w organizacjach non profit. Kraków: Oficyna Wydawnicza.
Google Scholar
Strategia rozwoju Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie na lata 2012–2020. (2013). Konin, s. 6. Pobrane 10 kwietnia 2017, z: http://www.pwsz.konin.edu.pl//userfiles/files/zal_do_uchw_nr_104-2016-Strategia-tekst_ujednolicony.pdf.
Google Scholar
Strategia rozwoju Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu na lata 2014–2020. (2014). Nowy Sącz, s. 33. Pobrane 10 kwietnia 2017, z: http://www.pwszns.edu.pl/images/pwsz/uczelnia/o-uczelni/strategia/strategia_rozwoju_państwowej_wyższej_szkoły_zawodowej_w_nowym_sączu_2014-2010.pdf.
Google Scholar
Szewczuk, Adam & Kogut-Jaworska, Magdalena & Zioło, Magdalena (2011). Rozwój lokalny i regionalny. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydaw. C.H. Beck.
Google Scholar
Szromnik, Andrzej (2007). Marketing terytorialny: miasto i region na rynku. Kraków: Wolters Kluwer.
Google Scholar
Sztucki, Tadeusz (1998). Encyklopedia marketingu: definicje, zasady, metody. Warszawa: Placet.
Google Scholar
Szymczak Mieczysław (red. nauk.) (1995). Słownik języka polskiego PWN. T. 1. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.