The results of user satisfaction surveys as a basis for improving services at the Library of the Lodz University of Technology
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-7435.39.03Keywords:
academic libraries, users, satisfaction surveys, services improvementAbstract
As a university-wide unit, the academic library should respond to the needs of academic community when organising its research workflow. Regardless of systemic solutions ensuring improvement in accordance with the law, the greatest knowledge useful for shaping library services can be obtained from its users. This can be done through observation, interviews or surveys.
This article presents results of a user satisfaction survey of The Library of Lodz University of Technology conducted in 2023. These were confronted with the results from 2020. In addition, users were able to describe problems they face when using the library and their expectations with the use of open-ended questions. The analysis of the survey results facilitated the formulation of conclusions, as well as recommendations for the future which can be used to develop a detailed plan for the development of the Library of Lodz University of Technology.
Downloads
References
Feret, Błażej, Gajda, Izabela & Sójkowska, Iwona (2003). Łódzka fabryka informacji naukowej. Badanie satysfakcji i oczekiwań użytkowników Biblioteki Głównej Politechniki Łódzkiej. W: Czytelnik czy klient? Toruń 4–6 grudnia 2003 roku. [Warszawa]: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, K[omisja] W[ydawnictw] E[lektronicznych], Redakcja „Elektronicznej Biblioteki”. Pobrano 17 lipca 2024 r. z: http://www.ebib.pl/publikacje/matkonf/torun/feret.php
Google Scholar
International Open Access Week (2024). SPARC. Pobrano 17 lipca 2024 r. z: https://www.open-accessweek.org/
Google Scholar
Kazan, Anna & Skubała, Elżbieta (2013). Oferta usług biblioteki akademickiej w kontekście oczekiwań „pokolenia Google” na przykładzie Biblioteki Politechniki Łódzkiej. W: II Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. „Biblioteka w przestrzeni edukacyjnej. Bibliotekarz 2.0 – nowoczesność na bazie tradycji”, Kraków, 23–24 maja 2013 r. Referat wygłoszony, niepublikowany.
Google Scholar
Koniec stanu zagrożenia epidemicznego (2023). Urzędy Centralne: Rzecznik Praw Pacjenta. Pobrano 17 lipca 2024 r. z: https://www.gov.pl/web/rpp/koniec-stanu-zagrozenia-epidemicznego
Google Scholar
Materiały i instrukcje (2013). Analiza Funkcjonowania Bibliotek Naukowych. Pobrano 17 lipca 2024 r. z: https://afb.sbp.pl/afbn/materialy/
Google Scholar
Otwarta Nauka (2023). Biblioteka Politechniki Krakowskiej. Pobrano 17 lipca 2024 r. z https://www.biblos.pk.edu.pl/otwarta-nauka
Google Scholar
Otwieranie Nauki Praktyka i Perspektywy (2024). Elsevier; Związek Uczelni Lubelskich. Pobrano 17 lipca 2024 r. z: https://onpp2024.pollub.pl/
Google Scholar
Palus, Grzegorz (2021). Efektywność wykonywania funkcji audytu wewnętrznego w polskich publicznych szkołach wyższych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, 22(1), 117–132. DOI: 10.5604/01.3001.0014.8754.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.8754
PŁ w liczbach (2023). Politechnika Łódzka. Pobrano 21 grudnia 2023 r. z: https://www.p.lodz.pl/pl/pl-liczbach
Google Scholar
Regulamin udostępniania zbiorów i usług w Bibliotece Politechniki Łódzkiej (2023). Biblioteka Politechniki Łódzkiej. Pobrano 17 lipca 2024 r. z: http://bg.p.lodz.pl/images/OIP/Regulamin_BP%C5%81.pdf
Google Scholar
Sójkowska, Iwona & Lenic, Adam (2022). Realizacja kontroli zarządczej w uczelniach. Przykład Biblioteki Politechniki Łódzkiej. Biuletyn EBIB, 4(205), 1–20. Pobrano 17 lipca 2024 r. z: http://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/813
Google Scholar
Sójkowska, Iwona (2020). Poziom satysfakcji korzystania z Biblioteki Politechniki Łódzkiej wśród studentów i doktorantów. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum, 30, 57–78. DOI: 10.18778/0860-7435.30.04.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0860-7435.30.04
Sójkowska, Iwona (2021) Biblioteka w ocenie społeczności PŁ. Życie Uczelni, 156. Pobrano 17 lipca 2024 r. z: https://www.zu.p.lodz.pl/biblioteka-w-ocenie-spolecznosci-pl
Google Scholar
Szafrański, Leszek (2019) Zarządzanie zasobami dokumentów elektronicznych w instytucjonalnych repozytoriach akademickich. Warszawa: SBP.
Google Scholar
Szkolenia (2022). Biblioteka Uniwersytecka im. Jerzego Giedroycia. Pobrano 17 lipca 2024 r. z: https://biblioteka.uwb.edu.pl/nauka/szkolenia
Google Scholar
Szkolenia tematyczne (2024). Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie. Pobrano 17 lipca 2024 r. z: https://www.buw.uw.edu.pl/szkolenia/szkolenia-tematyczne/
Google Scholar
Źródła ogólnodostępne (2023). Biblioteka Politechniki Łódzkiej. Pobrano 17 lipca 2024 r. z: http://bg.p.lodz.pl/wykaz-zrodel-ogolnych
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

