Online library courses in University of Lodz Library. Results of evaluation survey

Authors

  • Justyna Jerzyk-Wojtecka Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego, Oddział Informacji Naukowej i Prac Naukowo-Dydaktycznych

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-7435.24.08

Keywords:

e-learning, library course, library pedagogy, methodology, evaluation survey

Abstract

The article describes the basic methodological issues of the elearning and their function in the preparation of the online library training for University of Łódź students. Supported with the results of the training evaluation survey, the students’ attitude to the course and their own skills assessment of the library service knowledge was characterized. In conclusion, the demands for adjustments of the training to the needs of the academic youths have been made.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Barczak, Andrzej [i in.] (2009). Zdalna edukacja. Potrzeby, problemy, szanse i zagrożenia . Warszawa: Instytut Audytu i Ewaluacji.
Google Scholar

Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego (b.d.). Pobrane 1 sierpnia 2016, z: http://www.lib.uni.lodz.pl/?idx=ogolne.
Google Scholar

Broszkiewicz, Wojciech (2014). Młodzi o młodości – definiowanie młodości i cech osobowościowych młodzieży w kontekście współczesnych wyzwań. Rocznik Lubuski, 40, część 2A. Pobrane 31 marca 2016, z: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-2ca44657-973e-4115-9f86-03ae13407070.
Google Scholar

Jerzyk-Wojtecka, Justyna (2015). Biblioteka XXI wieku – zakłócenia w komunikacji pomiędzy bibliotekarzem a użytkownikiem: jak się porozumieć? W: Książka i biblioteka w procesie komunikacji społecznej, (s. 383–400). Wrocław: Atut.
Google Scholar

Juszczyk, Stanisław (2002). Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar

Kramek, Zbigniew (red.) (2007). Teoretyczno-metodyczne podstawy rozwoju e-learningu w edukacji ustawicznej. Radom: Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy.
Google Scholar

Kubiak, Mirosław J. (2000). Wirtualna edukacja. Warszawa: „Mikom”.
Google Scholar

Kurkowska, Ewa J. (2012). Platformy e-learningowe w działalności dydaktycznej bibliotek publicznych uczelni akademickich. E-Mentor, 4. Pobrane 29 czerwca 2016, z: http://www.e-mentor.edu.pl/mobi/artykul/index/numer/46/id/954.
Google Scholar

Kuźmicz, Krzysztof (2015). E-learning. Kultura studiowania w przestrzeni sieci . Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar

Plebańska, Marlena & Kula, Izabela (2011). E-learning: treści, narzędzia, praktyka. Warszawa: ALMAMER Szkoła Wyższa.
Google Scholar

Siemieniecki, Bronisław (red.) (2005). Kształcenie na odległość w świetle badań i analiz. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar

Wagner, Jarosław (2011). Kształcenie na odległość wspomagane komputerowo jako element procesu edukacji pedagogów. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar

Published

2017-06-30

How to Cite

Jerzyk-Wojtecka, J. (2017). Online library courses in University of Lodz Library. Results of evaluation survey. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum, 1(24), 111–131. https://doi.org/10.18778/0860-7435.24.08

Issue

Section

Articles