Online library courses in University of Lodz Library. Results of evaluation survey
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-7435.24.08Keywords:
e-learning, library course, library pedagogy, methodology, evaluation surveyAbstract
The article describes the basic methodological issues of the elearning and their function in the preparation of the online library training for University of Łódź students. Supported with the results of the training evaluation survey, the students’ attitude to the course and their own skills assessment of the library service knowledge was characterized. In conclusion, the demands for adjustments of the training to the needs of the academic youths have been made.
Downloads
References
Barczak, Andrzej [i in.] (2009). Zdalna edukacja. Potrzeby, problemy, szanse i zagrożenia . Warszawa: Instytut Audytu i Ewaluacji.
Google Scholar
Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego (b.d.). Pobrane 1 sierpnia 2016, z: http://www.lib.uni.lodz.pl/?idx=ogolne.
Google Scholar
Broszkiewicz, Wojciech (2014). Młodzi o młodości – definiowanie młodości i cech osobowościowych młodzieży w kontekście współczesnych wyzwań. Rocznik Lubuski, 40, część 2A. Pobrane 31 marca 2016, z: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-2ca44657-973e-4115-9f86-03ae13407070.
Google Scholar
Jerzyk-Wojtecka, Justyna (2015). Biblioteka XXI wieku – zakłócenia w komunikacji pomiędzy bibliotekarzem a użytkownikiem: jak się porozumieć? W: Książka i biblioteka w procesie komunikacji społecznej, (s. 383–400). Wrocław: Atut.
Google Scholar
Juszczyk, Stanisław (2002). Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Kramek, Zbigniew (red.) (2007). Teoretyczno-metodyczne podstawy rozwoju e-learningu w edukacji ustawicznej. Radom: Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy.
Google Scholar
Kubiak, Mirosław J. (2000). Wirtualna edukacja. Warszawa: „Mikom”.
Google Scholar
Kurkowska, Ewa J. (2012). Platformy e-learningowe w działalności dydaktycznej bibliotek publicznych uczelni akademickich. E-Mentor, 4. Pobrane 29 czerwca 2016, z: http://www.e-mentor.edu.pl/mobi/artykul/index/numer/46/id/954.
Google Scholar
Kuźmicz, Krzysztof (2015). E-learning. Kultura studiowania w przestrzeni sieci . Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Plebańska, Marlena & Kula, Izabela (2011). E-learning: treści, narzędzia, praktyka. Warszawa: ALMAMER Szkoła Wyższa.
Google Scholar
Siemieniecki, Bronisław (red.) (2005). Kształcenie na odległość w świetle badań i analiz. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Wagner, Jarosław (2011). Kształcenie na odległość wspomagane komputerowo jako element procesu edukacji pedagogów. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.