Szkolenie biblioteczne w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego oczami studentów: omówienie wyników ankiety ewaluacyjnej
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-7435.29.05Słowa kluczowe:
szkolenie biblioteczne, e-learning, ewaluacja, badanie ankietowe, Biblioteka Uniwersytetu ŁódzkiegoAbstrakt
W artykule opisano metodykę badania ewaluacyjnego usług instytucji pożytku publicznego. Na podstawie wyników ankiety ewaluacyjnej e-szkolenia bibliotecznego Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego scharakteryzowano podejście studentów do kursu oraz ich ocenę umiejętności własnych w zakresie korzystania z usług bibliotecznych. We wnioskach zawarto postulaty dotyczące dalszych badań i ustawicznego przystosowywania szkolenia do potrzeb młodzieży akademickiej.
Pobrania
Bibliografia
The following references have been extracted and will be linked to the submission metadata.
Google Scholar
Babbie, Earl (2013). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Ewaluacja (b.d.). W: Słownik Języka Polskiego. Wydawnictwo Naukowe PWN. Pobrane 4 kwietnia 2019, z: https://sjp.pwn.pl/sjp/ewaluacja;2557271.html
Google Scholar
Giddens, Anthony (2001). Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Hernon, Peter & Dugan, Robert E. & Matthews, Joseph R. (2014). Getting Started with Evaluation. Chicago: American Library Association.
Google Scholar
Jerzyk-Wojtecka, Justyna (2017). Szkolenia biblioteczne online w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. Wyniki ankiety ewaluacyjnej. Acta Universitatis Lodzensis. Folia Librorum, 1(24), 111–129.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0860-7435.24.08
Penniman, David W. & Woodsworth, Anne (2012). Contexts for Assessment and Outcome Evaluation in Librarianship. Bingley: Emerald Group Publishing Limited.
Google Scholar
Rossi, Peter H. & Lipsey, Mark W. & Freeman, Howard E. (2004). Evaluation: A Systematic Process. Newbury Park, CA: Sage.
Google Scholar
Sztabiński, Paweł & Sztabiński, Franciszek & Sawiński, Zbigniew (red.) (2004). Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN.
Google Scholar
Zalewski, Dariusz (2009). Possibilities and limitations concerning the use of evaluation outcomes by public institution. In: A. Haber, M. Szałaj (eds.), Evaluation in the making. Context and methods (p. [13]–26). [Warsaw]: Ministry of Regional Development, PARP.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.