Technologiczne wsparcie komunikacji pośredników nieruchomości – ocena zjawiska

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-6018.341.09

Słowa kluczowe:

komunikacja, technologia, usługi, rynek obrotu nieruchomościami, pośrednicy w obrocie nieruchomościami

Abstrakt

W dobie globalizacji i rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych coraz większą rolę odgrywa wsparcie technologiczne środków komunikacji w kontaktach między klientem a przedsiębiorcą w branży usługowej. Takie tendencje dotyczą również przedsiębiorstw związanych z obsługą rynku nieruchomości, a w szczególności z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami. Celem artykułu jest identyfikacja poziomu dostosowania usług w branży pośrednictwa nieruchomości do ogólnych tendencji charakteryzujących sektor usług. W artykule zostały postawione dwa pytania badawcze. Pierwsze dotyczy dostosowania poziomu wykorzystywania narzędzi wspomagających komunikację w branży pośrednictwa nieruchomości na rynku usług, a drugie oceny skuteczności wykorzystywanych narzędzi w opinii pośredników. Dla potrzeb opracowania przeprowadzono analizę literatury, analizę krytyczną oraz pilotażowe badania ankietowe wśród pośredników obrotu nieruchomościami.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Ali M. (2005), Marketing i public relations w małej firmie, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Google Scholar

Allman E. (2003), Spam, Spam, Spam, Spam, Spam, The FTC and Spam, “ACM Queue”, vol. 1, issue 6, pp. 62–69, https://www.researchgate.net/publication/220310317_Spam_Spam_Spam_Spam_Spam_the_FTC_and_Spam/download [accessed: 11.12.2017].
Google Scholar

Allman E. (2004), The economics of spam, “ACM Queue”, vol. 1, issue 9, pp. 78–80, https://queue.acm.org/detail.cfm?id=966799 [accessed: 11.12.2017].
Google Scholar

Anderson R. E., Crespo C. J., Bartlett S. J., Cheskin L. J., Pratt M. (1998), Relationship of physical activity and television watching with body weight and level of fatness among children, “Journal of the American Medical Association”, no. 179, pp. 938–942.
Google Scholar

Arendt Ł., Kryńska E. (eds.) (2005), Technologie informacyjne i komunikacyjne a produktywność w Polsce i krajach Europy Środkowo‑Wschodniej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar

Bajdak A. (2017), Nowe media w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, “Handel Wewnętrzny”, no. 367(2), pp. 17–27.
Google Scholar

Begole J. B., Tang J. C., Smith R. B., Yankelovich N. (2002), Work rhythms: analyzing visualizations of awareness histories of distributed groups, Proceedings of the 2002 ACM conference on Computer supported cooperative work, ACM, New Orleans, pp. 334–343.
Google Scholar

Berk R. A. (2009), Multimedia teaching with video clips: TV, movies, YouTube, and mtvU in the college classroom, “International Journal of Technology in Teaching & Learning”, vol. 5, issue 1, pp. 1–21.
Google Scholar

Bhave K., Jain V., Rou S. (2013), Understanding the orientation of GEN Y toward mobile applications and in‑app advertising India, “International Journal of Mobile Marketing”, vol. 8, no. 1, pp. 63–87.
Google Scholar

Dejnaka A. (2015), Social media as a communication area in fitness services, “Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu”, vol. 15, no. 6, pp. 825–833.
Google Scholar

Donthu N., Cherian J., Bhargava M. (1993), Factors influencing recall of outdoor advertising, “Journal of Advertising Research”, vol. 33, issue 3, pp. 64–73.
Google Scholar

Evans L. L. (2010), Social Media Marketing, QUE Publishing, New York.
Google Scholar

Foryś I. (ed.) (2009), Obrót nieruchomościami, Poltext, Warszawa.
Google Scholar

Francis L. A., Lee Y., Birch L. L. (2003), Parental weight status and girls’ television viewing, snacking, and body mass indexes, “Obesity Research”, vol. 11, issue 1, pp. 143–151.
Google Scholar

Gdakowicz A. (2014), Analiza satysfakcji klientów biur pośrednictwa w obrocie nieruchomościami – wyniki badań ankietowych, “Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, no. 36, vol. 1: “Metody Ilościowe w Ekonomii”, pp. 201–212.
Google Scholar

Goban‑Klas T., Sienkiewicz P. (1999), Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, wyzwania, Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji, Kraków.
Google Scholar

GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2013–2017, http://stat.gov.pl/obszary‑tematyczne/nauka‑i‑technika‑spoleczenstwo‑informacyjne/spoleczenstwo‑informacyjne/ [accessed: 11.12.2017].
Google Scholar

Handel M., Herbsleb J. D. (2002), What is chat doing in the workplace?, Proceedings of the 2002 ACM conference on Computer supported cooperative work, ACM, New Orleans, pp. 1–10.
Google Scholar

Jopkiewicz S. (2012), Bariery implementacji strategii marketingowych w usługach zdrowotnych w świetle badań, “Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, no. 260, “Zarządzanie Strategiczne w Praktyce i Teorii”, pp. 160–170.
Google Scholar

Kałkowski L. (2015), 25 lat Polskiego Rynku Nieruchomości. Monitoring za lata 1990–2014, IRM, Kraków.
Google Scholar

Kaur H., Choi W. S., Mayo M., Harris K. J. (2003), Duration of television watching is associated with increased body mass index, “The Journal of Paediatrics”, vol. 143, pp. 506–511.
Google Scholar

Kaushik S., Ammann P., Wijesekera D., Winsborough W., Ritchey R. (2004), A policy driven approach to email services, Proceedings of IEEE 5th International Workshop on Policies for Distributed Systems and Networks (POLICY 2004), pp. 169–178.
Google Scholar

Laskowska M. (2012), Nowe media w służbie człowieka. Zarys problematyki w kontekście etyki i aksjologii mediów, “Teologia Praktyczna”, no. 13, pp. 123–137.
Google Scholar

Lassen I. (2006), Is the press release a genre? A study of form and content, “Discourse Studies”, vol. 8, issue 4, pp. 503–530.
Google Scholar

Levinson P. (2009), New New Media, Allyn & Bacon, Boston.
Google Scholar

Manovich L. (2006), Język nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
Google Scholar

McQuail D. (2012), Publication in a free society: the problem of accountability, “Comunicação e Sociedade”, vol. 7, pp. 235–252.
Google Scholar

Nawrocka E. (2014), Analiza realizacji zakładanych kierunków rozwoju obsługi rynku nieruchomości w Polsce, “Zarządzanie i Finanse”, vol. 4, pp. 297–321.
Google Scholar

Ntoulas A., Najork M., Manasse M., Fetterly D. (2006), Detecting spam web pages through content analysis, Proceedings of the 15th international conference on World Wide Web, ACM, Edinburgh, pp. 83–92.
Google Scholar

Pekasiewicz D., Szczukocka A. (2017), Analiza rozwoju nowych technologii w gospodarstwach domowych w Polsce, “Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, no. 52(4), pp. 247–257.
Google Scholar

Piesik L. (2007), Klikanie w baner, “Gazeta Bankowa”, no. 3, pp. 39–41.
Google Scholar

Polak w cyfrowym świecie (2015), https://www.portalsamorzadowy.pl/spoleczenstwo‑informacyjne/polak‑w‑cyfrowym‑swiecie,75153.html [accessed: 11.12.2017].
Google Scholar

Proctor M. H., Moore L. L., Cupples L. A., Bradlee Hood M. Y., Ellison R. C. (2003), Television viewing and change in body fat from preschool to early adolescence: the Framingham Children’s Study, “International Journal of Obesity”, no. 27, pp. 287–833.
Google Scholar

Real Estate in a Digital Age – 2017 Report (2017), National Association of REALTORS, https://www.nar.realtor/sites/default/files/reports/2017/2017‑real‑estate‑in‑a‑digital‑age–03–10–2017.pdf [accessed: 11.12.2017].
Google Scholar

Real Estate Marketing Kickstarter. 189 Awesome Video Ideas (2016), https://sf‑asset‑manager.s3.amazonaws.com/96808/29/57.pdf [accessed: 11.12.2017].
Google Scholar

Rodzeń D. (2014), Uwarunkowania działań informacyjnych pośredników w obrocie nieruchomościami, “Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, no. 36, vol. 1: “Metody Ilościowe w Ekonomii”, pp. 397–409.
Google Scholar

Rohm A. J., Gao T., Sultan F., Pagani M. (2012), Brand in hand: A cross‑market investigation of consumer acceptance of mobile marketing, “Business Horizons”, no. 55, pp. 485‒493.
Google Scholar

Skrzypczak J. (1999), Popularna encyklopedia mass mediów, Kurpisz, Poznań
Google Scholar

Sultan F., Rohm A., Gao T. (2009), Factors influencing consumer acceptance of mobile marketing: A two country study of youth markets, “Journal of Interactive Marketing”, no. 7(2), pp. 308–320.
Google Scholar

Szpunar M. (2008), Czym są nowe media – próba konceptualizacji, “Studia Medioznawcze”, no. 4(35), pp. 31–40.
Google Scholar

Szpunar M. (2012), Nowe‑stare medium. Internet między tworzeniem nowych modeli komunikacyjnych a reprodukowaniem schematów komunikowania masowego, Wydawnictwo Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa.
Google Scholar

Šolić K., Šebo D., Jović F., Ilakovac V. (2011), Possible decrease of spam in the email communication, MIPRO, 2011 Proceedings of the 34th International Convention IEEE, pp. 1512–1515.
Google Scholar

Tyler J. R., Tang J. C. (2003), When Can I Expect an Email Response? A Study of Rhythms in Email Usage, Proceedings of the Eighth European Conference on Computer Supported Cooperative Work (ECSCW’03), Helsinki, Finland, September 14–18, Kluwer Academic Publishers, Norwell, pp. 239–258.
Google Scholar

Weinberg T. (2009), The New Community Rules, Marketing in the Social Media, OʼReilly, Cambridge.
Google Scholar

Witczak O. (2013), Nowe media w budowaniu marki i wizerunku przedsiębiorstwa, “Studia Ekonomiczne”, no. 140, pp. 80–97.
Google Scholar

Ziuziański P., Furmankiewicz M. (2013), Newsletter jako efektywne narzędzie e‑mail marketingu w zarządzaniu relacjami z klientami, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach, Kielce.
Google Scholar

Opublikowane

2019-07-05

Jak cytować

Zalewska-Turzyńska, M., & Miklaszewska, A. (2019). Technologiczne wsparcie komunikacji pośredników nieruchomości – ocena zjawiska. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2(341), 137–160. https://doi.org/10.18778/0208-6018.341.09

Numer

Dział

Artykuł

Inne teksty tego samego autora

Podobne artykuły

<< < 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.