Technologiczne wsparcie komunikacji pośredników nieruchomości – ocena zjawiska
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6018.341.09Słowa kluczowe:
komunikacja, technologia, usługi, rynek obrotu nieruchomościami, pośrednicy w obrocie nieruchomościamiAbstrakt
W dobie globalizacji i rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych coraz większą rolę odgrywa wsparcie technologiczne środków komunikacji w kontaktach między klientem a przedsiębiorcą w branży usługowej. Takie tendencje dotyczą również przedsiębiorstw związanych z obsługą rynku nieruchomości, a w szczególności z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami. Celem artykułu jest identyfikacja poziomu dostosowania usług w branży pośrednictwa nieruchomości do ogólnych tendencji charakteryzujących sektor usług. W artykule zostały postawione dwa pytania badawcze. Pierwsze dotyczy dostosowania poziomu wykorzystywania narzędzi wspomagających komunikację w branży pośrednictwa nieruchomości na rynku usług, a drugie oceny skuteczności wykorzystywanych narzędzi w opinii pośredników. Dla potrzeb opracowania przeprowadzono analizę literatury, analizę krytyczną oraz pilotażowe badania ankietowe wśród pośredników obrotu nieruchomościami.
Pobrania
Bibliografia
Ali M. (2005), Marketing i public relations w małej firmie, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Google Scholar
Allman E. (2003), Spam, Spam, Spam, Spam, Spam, The FTC and Spam, “ACM Queue”, vol. 1, issue 6, pp. 62–69, https://www.researchgate.net/publication/220310317_Spam_Spam_Spam_Spam_Spam_the_FTC_and_Spam/download [accessed: 11.12.2017].
Google Scholar
Allman E. (2004), The economics of spam, “ACM Queue”, vol. 1, issue 9, pp. 78–80, https://queue.acm.org/detail.cfm?id=966799 [accessed: 11.12.2017].
Google Scholar
Anderson R. E., Crespo C. J., Bartlett S. J., Cheskin L. J., Pratt M. (1998), Relationship of physical activity and television watching with body weight and level of fatness among children, “Journal of the American Medical Association”, no. 179, pp. 938–942.
Google Scholar
Arendt Ł., Kryńska E. (eds.) (2005), Technologie informacyjne i komunikacyjne a produktywność w Polsce i krajach Europy Środkowo‑Wschodniej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Bajdak A. (2017), Nowe media w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, “Handel Wewnętrzny”, no. 367(2), pp. 17–27.
Google Scholar
Begole J. B., Tang J. C., Smith R. B., Yankelovich N. (2002), Work rhythms: analyzing visualizations of awareness histories of distributed groups, Proceedings of the 2002 ACM conference on Computer supported cooperative work, ACM, New Orleans, pp. 334–343.
Google Scholar
Berk R. A. (2009), Multimedia teaching with video clips: TV, movies, YouTube, and mtvU in the college classroom, “International Journal of Technology in Teaching & Learning”, vol. 5, issue 1, pp. 1–21.
Google Scholar
Bhave K., Jain V., Rou S. (2013), Understanding the orientation of GEN Y toward mobile applications and in‑app advertising India, “International Journal of Mobile Marketing”, vol. 8, no. 1, pp. 63–87.
Google Scholar
Dejnaka A. (2015), Social media as a communication area in fitness services, “Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu”, vol. 15, no. 6, pp. 825–833.
Google Scholar
Donthu N., Cherian J., Bhargava M. (1993), Factors influencing recall of outdoor advertising, “Journal of Advertising Research”, vol. 33, issue 3, pp. 64–73.
Google Scholar
Evans L. L. (2010), Social Media Marketing, QUE Publishing, New York.
Google Scholar
Foryś I. (ed.) (2009), Obrót nieruchomościami, Poltext, Warszawa.
Google Scholar
Francis L. A., Lee Y., Birch L. L. (2003), Parental weight status and girls’ television viewing, snacking, and body mass indexes, “Obesity Research”, vol. 11, issue 1, pp. 143–151.
Google Scholar
Gdakowicz A. (2014), Analiza satysfakcji klientów biur pośrednictwa w obrocie nieruchomościami – wyniki badań ankietowych, “Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, no. 36, vol. 1: “Metody Ilościowe w Ekonomii”, pp. 201–212.
Google Scholar
Goban‑Klas T., Sienkiewicz P. (1999), Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, wyzwania, Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji, Kraków.
Google Scholar
GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2013–2017, http://stat.gov.pl/obszary‑tematyczne/nauka‑i‑technika‑spoleczenstwo‑informacyjne/spoleczenstwo‑informacyjne/ [accessed: 11.12.2017].
Google Scholar
Handel M., Herbsleb J. D. (2002), What is chat doing in the workplace?, Proceedings of the 2002 ACM conference on Computer supported cooperative work, ACM, New Orleans, pp. 1–10.
Google Scholar
Jopkiewicz S. (2012), Bariery implementacji strategii marketingowych w usługach zdrowotnych w świetle badań, “Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, no. 260, “Zarządzanie Strategiczne w Praktyce i Teorii”, pp. 160–170.
Google Scholar
Kałkowski L. (2015), 25 lat Polskiego Rynku Nieruchomości. Monitoring za lata 1990–2014, IRM, Kraków.
Google Scholar
Kaur H., Choi W. S., Mayo M., Harris K. J. (2003), Duration of television watching is associated with increased body mass index, “The Journal of Paediatrics”, vol. 143, pp. 506–511.
Google Scholar
Kaushik S., Ammann P., Wijesekera D., Winsborough W., Ritchey R. (2004), A policy driven approach to email services, Proceedings of IEEE 5th International Workshop on Policies for Distributed Systems and Networks (POLICY 2004), pp. 169–178.
Google Scholar
Laskowska M. (2012), Nowe media w służbie człowieka. Zarys problematyki w kontekście etyki i aksjologii mediów, “Teologia Praktyczna”, no. 13, pp. 123–137.
Google Scholar
Lassen I. (2006), Is the press release a genre? A study of form and content, “Discourse Studies”, vol. 8, issue 4, pp. 503–530.
Google Scholar
Levinson P. (2009), New New Media, Allyn & Bacon, Boston.
Google Scholar
Manovich L. (2006), Język nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
Google Scholar
McQuail D. (2012), Publication in a free society: the problem of accountability, “Comunicação e Sociedade”, vol. 7, pp. 235–252.
Google Scholar
Nawrocka E. (2014), Analiza realizacji zakładanych kierunków rozwoju obsługi rynku nieruchomości w Polsce, “Zarządzanie i Finanse”, vol. 4, pp. 297–321.
Google Scholar
Ntoulas A., Najork M., Manasse M., Fetterly D. (2006), Detecting spam web pages through content analysis, Proceedings of the 15th international conference on World Wide Web, ACM, Edinburgh, pp. 83–92.
Google Scholar
Pekasiewicz D., Szczukocka A. (2017), Analiza rozwoju nowych technologii w gospodarstwach domowych w Polsce, “Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, no. 52(4), pp. 247–257.
Google Scholar
Piesik L. (2007), Klikanie w baner, “Gazeta Bankowa”, no. 3, pp. 39–41.
Google Scholar
Polak w cyfrowym świecie (2015), https://www.portalsamorzadowy.pl/spoleczenstwo‑informacyjne/polak‑w‑cyfrowym‑swiecie,75153.html [accessed: 11.12.2017].
Google Scholar
Proctor M. H., Moore L. L., Cupples L. A., Bradlee Hood M. Y., Ellison R. C. (2003), Television viewing and change in body fat from preschool to early adolescence: the Framingham Children’s Study, “International Journal of Obesity”, no. 27, pp. 287–833.
Google Scholar
Real Estate in a Digital Age – 2017 Report (2017), National Association of REALTORS, https://www.nar.realtor/sites/default/files/reports/2017/2017‑real‑estate‑in‑a‑digital‑age–03–10–2017.pdf [accessed: 11.12.2017].
Google Scholar
Real Estate Marketing Kickstarter. 189 Awesome Video Ideas (2016), https://sf‑asset‑manager.s3.amazonaws.com/96808/29/57.pdf [accessed: 11.12.2017].
Google Scholar
Rodzeń D. (2014), Uwarunkowania działań informacyjnych pośredników w obrocie nieruchomościami, “Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, no. 36, vol. 1: “Metody Ilościowe w Ekonomii”, pp. 397–409.
Google Scholar
Rohm A. J., Gao T., Sultan F., Pagani M. (2012), Brand in hand: A cross‑market investigation of consumer acceptance of mobile marketing, “Business Horizons”, no. 55, pp. 485‒493.
Google Scholar
Skrzypczak J. (1999), Popularna encyklopedia mass mediów, Kurpisz, Poznań
Google Scholar
Sultan F., Rohm A., Gao T. (2009), Factors influencing consumer acceptance of mobile marketing: A two country study of youth markets, “Journal of Interactive Marketing”, no. 7(2), pp. 308–320.
Google Scholar
Szpunar M. (2008), Czym są nowe media – próba konceptualizacji, “Studia Medioznawcze”, no. 4(35), pp. 31–40.
Google Scholar
Szpunar M. (2012), Nowe‑stare medium. Internet między tworzeniem nowych modeli komunikacyjnych a reprodukowaniem schematów komunikowania masowego, Wydawnictwo Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa.
Google Scholar
Šolić K., Šebo D., Jović F., Ilakovac V. (2011), Possible decrease of spam in the email communication, MIPRO, 2011 Proceedings of the 34th International Convention IEEE, pp. 1512–1515.
Google Scholar
Tyler J. R., Tang J. C. (2003), When Can I Expect an Email Response? A Study of Rhythms in Email Usage, Proceedings of the Eighth European Conference on Computer Supported Cooperative Work (ECSCW’03), Helsinki, Finland, September 14–18, Kluwer Academic Publishers, Norwell, pp. 239–258.
Google Scholar
Weinberg T. (2009), The New Community Rules, Marketing in the Social Media, OʼReilly, Cambridge.
Google Scholar
Witczak O. (2013), Nowe media w budowaniu marki i wizerunku przedsiębiorstwa, “Studia Ekonomiczne”, no. 140, pp. 80–97.
Google Scholar
Ziuziański P., Furmankiewicz M. (2013), Newsletter jako efektywne narzędzie e‑mail marketingu w zarządzaniu relacjami z klientami, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach, Kielce.
Google Scholar