Wykorzystanie baz danych systemu informacji oświatowej do oceny poziomu dostępności szkół na obszarach wiejskich Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/1508-1117.13.09

Słowa kluczowe:

Łódzki Obszar Metropolitalny, System Informacji Oświatowej, obszary wiejskie, dostępność szkół podstawowych, dostępność szkół gimnazjalnych

Abstrakt

Artykuł prezentuje możliwości wykorzystania bazy danych do oceny dostępności szkół podstawowych i gimnazjalnych. System Informacji Oświatowej dostarcza informacji o oświacie, co w konsekwencji pozwala na określenie dostępności szkół na obszarach wiejskich. Artykuł jest próbą odpowiedzi, czy szkoły zlokalizowane na obszarach wiejskich charakteryzują się dostępnością przestrzenną szkół. Zagadnieniem omawianym w artykule jest również kwestia jakości kształcenia oceniana przez liczbę uczniów przypadających na jednego nauczyciela.

Bibliografia

Albaredes G., 1992, A new approach: user oriented GIS [w:] Proceedings of EGIS '92, EGIS Foundation, Munich.
Google Scholar

Kozińska-Bałdyga A., 2005, Wizja edukacji na wsi [w:] Wilkin J. (red.), Polska wieś 2025. Wizja rozwoju, Fundusz Współpracy, Warszawa.
Google Scholar

OECD, 2011, Education at a Glance 2011 OECD indicators, www.oecd.org/publishing/corrigenda
Google Scholar

Olenderek H., Nowicki A., Korpetta D., Czajko M., Karaszkiewicz W., Integrating GIS and Multimedia in GIS Education of Naturalist, http://wl.sggw.waw.pl/units/geomatyka/artykuly/gg_mm/en, 19.02.2012.
Google Scholar

Wawruch H., Pręgowska E., 2007, Szkoła podstawowa jako lokalne centrum rozwoju [w:] Lusawa R. (red.), Zrównoważony rozwój obszarów wiejskich wyzwaniem dla gmin Mazowsza, Wieś Jutra, Warszawa.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2013-01-01

Jak cytować

Feltynowski, M. (2013). Wykorzystanie baz danych systemu informacji oświatowej do oceny poziomu dostępności szkół na obszarach wiejskich Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica, (13), 153–163. https://doi.org/10.18778/1508-1117.13.09