Knowledge of the idea of agricultural producer groups among students of agricultural schools
DOI:
https://doi.org/10.18778/1508-1117.20.05Keywords:
agricultural producer groups, agricultural schools, curriculumAbstract
The aim of this paper is identify the knowledge of the idea of agricultural producer groups among students of agricultural schools. Despite the large number of initiatives to support the development of producer groups, for both of a promotional or educational nature, integration among Polish farmers still is not popular. It was pointed out that the trend to increased integration of farmers younger and better educated, suggests that greater attention should be paid on the system of agricultural education. Relatively well-developed network of agricultural schools is the potential to promote the idea of producer groups. However, the study did not show direct correlation between the occurrence of the agricultural schools and the formation of producer groups. Despite the possibility of implementing by agricultural school educational module on the functioning of producer groups, knowledge of ideas among students is poor.
References
Dominiak J., 2012, Dostępność usług publicznych na terenie województwa wielkopolskiego, Poznań.
Google Scholar
Hamerska I., Roczkowska-Chmaj S., 2008, Wykształcenie i wiek rolników a wskaźnik postępu naukowo-technicznego, „Inżynieria Rolnicza”, 11(109), Kraków, s. 75–82.
Google Scholar
Kałuża H., Ginter A., 2014, Innowacje w gospodarstwach rolniczych młodych rolników, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, 361, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, s. 89–98.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.15611/pn.2014.361.09
Kania J., 2006, Znaczenie doradztwa w rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich, [w:] Miejsce doradztwa we wspieraniu rozwoju rolnictwa i wsi na Kujawach i Pomorzu, K-PODR, Minikowo, s. 22–35.
Google Scholar
Kania J., 2014, System wiedzy i informacji rolniczej w rolnictwie polskim, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, 360, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, s. 55–62.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.15611/pn.2014.360.06
Kołoszko-Chomentowska Z., 2008, Wykształcenie ludności rolniczej jako determinanta rozwoju rolnictwa, „Zeszyty Naukowe SGGW – Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej”, 67, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, s. 79–86.
Google Scholar
Krzyworzeka A., 2011, Funkcjonowanie wiedzy rolniczej, „E-mentor”, nr 3(40), Warszawa, s. 58–62.
Google Scholar
Krzyżanowska K., 2000, Skuteczność upowszechniania postępu organizacyjnego w rolnictwie – strategie doradcze, SGGW, Warszawa.
Google Scholar
Program nauczania przedmiotu Spółdzielczość i grupy producentów w warunkach gospodarki rynkowej, 2014, Krajowe Centrum Edukacji Rolniczej, Brwinów.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 roku w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach (Dz.U., 2012, poz. 184).
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 stycznia 2012 roku w sprawie kwalifikacji rolniczych posiadanych przez osoby wykonujące działalność rolniczą (Dz.U., 2012, poz. 109).
Google Scholar
Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U., 1991, nr 95, poz. 425).
Google Scholar
Ustawa z dnia 15 września 2000 roku o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz.U., nr 88, poz. 983 ze zm.).
Google Scholar
Wasilewski K., 2011, System kształcenia rolniczego – stan i perspektywy, [w:] Domalewski J. (red.), Zadania i funkcje szkół rolniczych w Polsce, Warszawa, s. 33–55.
Google Scholar
stat.gov.pl/bdl (dostęp: 2.10.2014).
Google Scholar
www.minrol.gov.pl (dostęp: 2.10.2014).
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.