"Mężczyzna i jego upiory" Henri-René Lenormanda, przykład dramatu stacyjnego
DOI:
https://doi.org/10.18778/2299-7458.03.16Słowa kluczowe:
ekspresjonizm, dramat stacyjny, H.-R. LenormandAbstrakt
Mężczyzna i jego upiory Henri-René Lenormanda jest jedną z najbardziej ekspresjonistycznych sztuk tego dzisiaj zapomnianego już pisarza francuskiego. Zainspirowany twórczością Augusta Strindberga, autor dramatu poszukiwać będzie nowych dróg ekspresji. Analizowany utwór jest przykładem dramatu stacyjnego, który będzie ulubioną formą dramatopisarzy ekspresjonistycznych.
Pobrania
Bibliografia
D. Bablet, J. Jacquot, Ekspresjonizm w teatrze europejskim, Warszawa 1983
Google Scholar
P. Blanchart, L‘inconscient au théâtre, Art et Transformation, „Masques”, 15 mar- ca 1947
Google Scholar
H.-R. Lenormand, Le secret de Don Juan, „Paris-Soir”, 3 czerwca 1924
Google Scholar
H.-R. Lenormand, L’Homme et ses fantômes, Théâtre complet 4, G. Crès et Cie, 1925
Google Scholar
S.A. Rhodes, The contemporary French representative Plays, Appleton-Century-Crofts, 1942
Google Scholar
A. Strindberg, Le Chemin de Damas, przeł. A. Jolivet, M. Gravier, Lyon 1950
Google Scholar
A. Strindberg, Dramaty królewskie, dramaty liryczne, Poznań 1988.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2014 Tomasz Kaczmarek

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.