Turystyka kulinarna – ujęcie geograficzne
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.15.1-2.12Słowa kluczowe:
turystyka kulinarna, atrakcyjność kulinarna, regiony kulinarne, produkty regionalneAbstrakt
Turystyka kulinarna, która staje się coraz bardziej popularna, jest częścią szeroko rozumianej turystyki kulturowej. Osoby uprawiające tę formę turystyki poszukują nie tylko doznań smakowych, ale pragną poszerzyć swoją wiedzę, dokonać zakupów itp. Czynnikami decydującymi o atrakcyjności kulinarnej regionu lub miejscowości są odmienność i różnorodność danej kuchni oraz wierność tradycji. Turystyka kulinarna nie tylko daje satysfakcję osobom ją uprawiającym, ale może być ważnym czynnikiem rozwoju lokalnego.
Pobrania
Bibliografia
Alessandria – Monferrato. Food & wine, 2003, Alexala – Agenzia Turistica Locale della Provincia di Alessandria, Alessandria.
Google Scholar
Bierzeitung. Bier & Barock in Ostbayern und Böhmen, 2003, bez miejsca wydania.
Google Scholar
Bogusz A. N., Zaczyński M., 2004, Barok na talerzu, „Wprost", 27 (1127), s. 61-62.
Google Scholar
Calci, tradizione, storia e cultura/Calci, tradition, history and culture, Comune di Calci, Provincia di Pisa, bez roku wydania.
Google Scholar
Chinas Gastronomieführer, Das Staatliche Amt für Tourismus der VR China, bez miejsca i roku wydania.
Google Scholar
Chinese imperial cuisines http://www.china.org/cn/english/imperial/25792.htm
Google Scholar
Cieśla J., Rybak A., 2004, Kuchnia polska, „Polityka", 30 (2462), s. 3-10.
Google Scholar
Constantineau B., 2004, Culinary gems of B.C. Restaurants providing a memaorable dining experience to be listed www.culinarytourism.org/pdf/2004_jan_vancouver%20sun.pdf
Google Scholar
Eat the view. Promoting sustainable local products, 2002, The Countryside Agency, Wetherby.
Google Scholar
Gastronomische Touren durch Pilsen, 2003, Magistrat der Stadt Pilsen.
Google Scholar
Hall C. M., 2003, Consuming places: the role of food, wine and tourism in regional development, [w:] C. M. Hall, Sharpies L., Mitchell R., Macionis N., Camboume B. (eds) Food tourism arround the world. Development, management and markets, Butterworth-Heinemann, Oxford – Burlington, s. 25-59.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/B978-0-7506-5503-3.50005-1
Hall C. M., Sharples L., 2003, The consumption of experiences or the experience of consumption? An introduction to the tourism of taste, [w:] C. M. Hall, L. Sharpies, R. Mitchell, N. Macionis, B. Cambourne (eds), Food tourism arround the world. Development, management and markets, Butterworth-Heinemann, Oxford-Burlington, s. 1-24.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/B978-0-7506-5503-3.50004-X
Hall C. M., Sharples L., Smith A., 2003, The experience of consumption or the consumption of experiences? Challenges and issues in food tourism, [w:] C. M. Hall, L. Sharpies, R. Mitchell, N. Macionis, B. Camboume (eds), Food tourism arround the world. Development, management and markets, Butterworth-Heinemann, Oxford-Burlington, s. 314-335.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/B978-0-7506-5503-3.50021-X
Johnson H., Robinson J., 2001, Atlas win świata, WIG-Press, Warszawa.
Google Scholar
Kowalczyk A., 2003, Szlaki wina – nowa forma aktywizacji turystycznej obszarów wiejskich, „Prace i Studia Geograficzne", t. 32, Geografia turyzmu, s. 69-98.
Google Scholar
La coste degli etruschi. A guide the wines, oil, cooking, beaches and villages. Costa degli Etruschi, Azienda Promozione Turística, Livorno, bez roku wydania.
Google Scholar
Les etapes du Cognac. Routes viticoles et touristigues en Charente et Charente-Marttime, 2004, Maison des viticulteurs, Cognac.
Google Scholar
München. Kulinarischer Innen-Stadtplan. Der Weg zu guter Gastlichkeit, bez roku i miejsca wydania.
Google Scholar
Önogastronomicher Führer der Basilicata. Gastronomie. Wein. Handwerk. Reiserouten, 2001, Azienda di Promozione Turistica Regionale – Instituto Geografico de Agostini, Novara.
Google Scholar
Sansoni F. M., 1999, Enogastronomia e tipicitá. Vini prodotti e specialità dell'Appennino Emiliano Romagnolo, Unione Appennino e Verde, Modena.
Google Scholar
Singapore. Food and entertainment, 1997, Singapore Tourism Board, Singapore.
Google Scholar
Strada dei vini e del sapori. Provincia di Ferrara, Associazione Strada dei Vini e dei Sapori della Provincia di Ferrara, Ferrara, bez roku wydania.
Google Scholar
Strada dei vini e dei sapori. Provincia di Ferrara. Catalogo. Catalogue, Katalog. 2003, 2003, Associazione Strada dei Vini e dei Sapori della Provincia di Ferrara, Ferrara.
Google Scholar
Strada dei vini e dei sapori. Provincia di Ferrara, Guida catalogo. Guide catalogue, Guide catalogue, Reisehandbuch Katalog. 2004, 2004, Associazione Strada dei Vini e dei Sapori della Provincia di Ferrara, Ferrara.
Google Scholar
Tourism of flavours in the province of Alessandria. Road map, 2002, Inst. Geografico De Agostini, Novara.
Google Scholar
Wiejskie jadło. Mapa kulinarna powiatu mrągowskiego, 2003, Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Turystyki Wiejskiej w Pieckach – Starostwo Powiatowe w Mrągowie, Piecki – Mrągowo.
Google Scholar
Wolf E., 2004, Culinary tourism: a tasty economic proposition, June 2004, International Culinary Tourism Association, Portland.
Google Scholar
http://chinesefood.about.com/od/regionalchinesecuisine
Google Scholar
http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_cuisine
Google Scholar
http://europa.eu.int/comm/agriculture/qual (dane na 05.07.2004 r.).
Google Scholar
http://warriortours.com/intro/cuisine_eight.htm
Google Scholar
http://www.alkmaar.nl/gemeente
Google Scholar
http://www.bento.com/phgal3.html.
Google Scholar
http://www.chinabig.com.cn/en/travel/cuisine
Google Scholar
http://www.chlopskiejadlo.com.pl
Google Scholar
http://www.culinaryeurope.org
Google Scholar
http://www.eulinary-heritage.com
Google Scholar
http://www.culinary-heritage.com/region.asp
Google Scholar
http://www.culinarytourism.org/faq.php
Google Scholar
http://www.foodfestival.co.uk
Google Scholar
http://www.ludlow.org.uk
Google Scholar
http://www.singaporefoodfestival.com
Google Scholar
http://www.travelchinaguide.com/intro/euisine_drink/eight_cuisines.htm
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.