Podejście postmodernistyczne w geografii turyzmu - nieuchronność czy/i moda?

Autor

  • Andrzej Kowalczyk Uniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.16.2.04

Słowa kluczowe:

postmodernizm, turystyka, geografia turyzmu

Abstrakt

Widoczne w geografii wpływy podejścia postmodernistycznego można odnaleźć również w geografii turyzmu. Niejednoznaczność terminu „turystyka”, różnorodność motywacji i zachowań turystów itp., jak również słabość metodologiczna geografii turyzmu (wynikająca w dużym stopniu z podanych wyżej przyczyn i z braku odpowiednich danych statystycznych) sprawiają, że przyjmowane przez zajmujących się nią badaczy podejście postmodernistyczne jest podyktowane nie tylko modą, ale jest również pewną koniecznością.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Cohen E., 1973, Nomads from affnence: notes on the phenomenon of drifter-tourism, International Journal of Comparative Sociology, 14, 1/2, s. 89-103.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1177/002071527301400107

Costa N., 1987, II turista come vinggiatore, Politica del Turismo, IV, 3 (luglio-settembre), s. 351-363.
Google Scholar

Dębski L. A., 1974, Programowanie i lokalizacja urządzeń turystycznych, Instytut Turystyki, Warszawa.
Google Scholar

Gunn C. A., 1988, Tourism planning, Taylor & Francis, New York.
Google Scholar

http://encyklopedia.pwn.pl/59269_l.html (26.02.2006).
Google Scholar

http://www.laserena/page_eng/razones_invertir_tur_eng.php (23.02.2006).
Google Scholar

Ioannides D., Debbage K. G. (red.), 1998, The economic geography of the tourist industry. A supply-side analysis, Routledge, London-New York.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.4324/9780203398425

Kowalczyk A., 2000, Geografia turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Liszewski S., 1995, Przestrzeń turystyczna, Turyzm, 5/2, s. 87-103.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.5.2.09

Medlik S., 1995, Leksykon podróży, turystyki i hotelarstwa, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Middleton V. T. C., 1996, Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa.
Google Scholar

Novelli M., 2005, Niche tourism. Contemporary issues, trends and cases, Elservier – Butterworth Heinemann. Oxford.
Google Scholar

Oppermann M., 1993, Tourism space in developing countries, Annals of Tourism Research, 20, 3, s. 535-556.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1016/0160-7383(93)90008-Q

Przecławski K., 1994, Turystyka a świat współczesny, Uniwersytet Warszawski, Warszawa.
Google Scholar

Shaw G., Williams A. M., 1996, Critical issues in tourism. A geographical perspective, Blackwell Publishers Inc., Oxford-Cambridge, MA.
Google Scholar

Święcicka K., 1993, Husserl, ser. „Myśli i ludzie", Wiedza Powszechna, Warszawa.
Google Scholar

Opublikowane

2006-12-30

Jak cytować

Kowalczyk, A. (2006). Podejście postmodernistyczne w geografii turyzmu - nieuchronność czy/i moda?. Turyzm/Tourism, 16(2), 31–40. https://doi.org/10.18778/0867-5856.16.2.04

Numer

Dział

Artykuły