Podejście postmodernistyczne w geografii turyzmu - nieuchronność czy/i moda?
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.16.2.04Słowa kluczowe:
postmodernizm, turystyka, geografia turyzmuAbstrakt
Widoczne w geografii wpływy podejścia postmodernistycznego można odnaleźć również w geografii turyzmu. Niejednoznaczność terminu „turystyka”, różnorodność motywacji i zachowań turystów itp., jak również słabość metodologiczna geografii turyzmu (wynikająca w dużym stopniu z podanych wyżej przyczyn i z braku odpowiednich danych statystycznych) sprawiają, że przyjmowane przez zajmujących się nią badaczy podejście postmodernistyczne jest podyktowane nie tylko modą, ale jest również pewną koniecznością.
Pobrania
Bibliografia
Cohen E., 1973, Nomads from affnence: notes on the phenomenon of drifter-tourism, International Journal of Comparative Sociology, 14, 1/2, s. 89-103.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1177/002071527301400107
Costa N., 1987, II turista come vinggiatore, Politica del Turismo, IV, 3 (luglio-settembre), s. 351-363.
Google Scholar
Dębski L. A., 1974, Programowanie i lokalizacja urządzeń turystycznych, Instytut Turystyki, Warszawa.
Google Scholar
Gunn C. A., 1988, Tourism planning, Taylor & Francis, New York.
Google Scholar
http://encyklopedia.pwn.pl/59269_l.html (26.02.2006).
Google Scholar
http://www.laserena/page_eng/razones_invertir_tur_eng.php (23.02.2006).
Google Scholar
Ioannides D., Debbage K. G. (red.), 1998, The economic geography of the tourist industry. A supply-side analysis, Routledge, London-New York.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.4324/9780203398425
Kowalczyk A., 2000, Geografia turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Liszewski S., 1995, Przestrzeń turystyczna, Turyzm, 5/2, s. 87-103.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.5.2.09
Medlik S., 1995, Leksykon podróży, turystyki i hotelarstwa, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Middleton V. T. C., 1996, Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa.
Google Scholar
Novelli M., 2005, Niche tourism. Contemporary issues, trends and cases, Elservier – Butterworth Heinemann. Oxford.
Google Scholar
Oppermann M., 1993, Tourism space in developing countries, Annals of Tourism Research, 20, 3, s. 535-556.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/0160-7383(93)90008-Q
Przecławski K., 1994, Turystyka a świat współczesny, Uniwersytet Warszawski, Warszawa.
Google Scholar
Shaw G., Williams A. M., 1996, Critical issues in tourism. A geographical perspective, Blackwell Publishers Inc., Oxford-Cambridge, MA.
Google Scholar
Święcicka K., 1993, Husserl, ser. „Myśli i ludzie", Wiedza Powszechna, Warszawa.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.