Definicja i przedmiot badań geografii hotelarstwa

Autor

  • Andrzej Kowalczyk Uniwersytet Łódzki, Katedra Geografii Miast i Turyzmu, Zakład Geografii Hotelarstwa

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.11.2.01

Słowa kluczowe:

usługi hotelarskie, geografia hotelarstwa, teorie rozwoju i lokalizacji usług hotelarskich, globalizacja

Abstrakt

Dynamiczny rozwój usług hotelarskich sprawia, że stają się one przedmiotem zainteresowania wielu dyscyplin naukowych, w tym również geografii. Hotele są przedmiotem analizy zarówno geografii turyzmu, jak i geografii usług i geografii miast. Złożoność zjawiska skłania do zastanowienia się nad celow ością wyróżnienia geografii hotelarstwa.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Alexander N., Lockwood A., 1996, Internationalisation: a comparison of the hotel and retail sectors, „The Service Industries Journal”, vol. 16, no. 4, p. 458-473.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1080/02642069600000041

Begin S., 2000, The geography of a tourist business: hotel distribution and urban development in Xiamen, China, "Tourism Geographies", vol. 2, no. 4, p. 448-471.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1080/146166800750035530

Bloomfield G., 1996, Lodging at the interchange in London, „The Canadian Geographer”, vol. 40, no. 2, p. 173-180.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1111/j.1541-0064.1996.tb00444.x

Błądek Z., 1987, Kształtowanie programów i funkcji hoteli miejskich. Materiały dla Studiów Doktoranckich i Podyplomowych, nr 15, Politechnika Poznańska, Poznań.
Google Scholar

Bull P., Church A., 1996, Recession and the hotel and catering industry: a regional perspective, „The Service Industries Journal", vol. 16, no. 2, p. 118-139.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1080/02642069600000018

Butowski L., 1994, Funkcja turystyczna w dużych miastach europejskich. Studium porównawcze Berlina, Budapesztu, Paryża, Pragi, Wiednia i Warszawy, maszynopis pracy doktorskiej, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Google Scholar

Crawford-Welch S., 1991, International marketing and competition in European markets, „International Journal of Contemporary Management”, vol. 3. no. 4, p. 47-54.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1108/EUM0000000001685

Crawford-Welch S., 1992, Competitive marketing strategies in the international hospitality industry, (in:) Teare R., Olsen M. (ed.), International hospitality management: corporate strategy in practice, John Wiley, London, p. 95-109.
Google Scholar

Daneshkhu S., 1998, Globalisation is the name of the game, „Financial Times", 18 June, [dodatek] „World Tourism", no. 2.
Google Scholar

De Bres K., 1994, Cowtowns or Cathedral precincts? Two models for contemporary urban tourism, „Area", vol. 26, no. 1, p. 57-67.
Google Scholar

De Groote P., Eerlingen M., 1995, A quantitative and qualitative analysis of the Brussels hotel business, „Revue de Tourisme - The Tourist Review - Zeitschrift für Fremdenverkehr”, vol. 50, no. 3, p. 30-40.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1108/eb058195

Doumenge J. P., 1995, L'urbanisation a Guam, „Les Cahiers d'Outre-Mer”, 48 (191), juillet-septembre, p. 347-380.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.3406/caoum.1995.3568

Dydula S., 1998, Baza noclegowa Nowego Jorku, maszynopis pracy magisterskiej, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Uniwersytet Warszawski.
Google Scholar

Fortune 1 thousand ranked within industries, „Fortune", 1999. April 26.
Google Scholar

Konsewiczowa G., 1976, Technologia usług hotelarskich, cz. I, TNOIK, Kraków.
Google Scholar

Kowalczyk A ., 1999, Polityka lokalizacyjna wybranych łańcuchów hotelowych, „Turyzm", t. 9, z. 1, s. 137-159.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.1.08

Kowalczyk A., 2001, Geografia hotelarstwa. Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar

Littlejohn D., Roper A., 1991, Changes in international hotel companies' strategies, (w:) Teare R., Olsen M. (red.), International hospitality management: corporate strategy in practice, John Wiley & Sons, London, p. 194-212.
Google Scholar

Przybylska K., 1998, Determinanty zagranicznych inwestycji bezpośrednich w teorii międzynarodowego cyklu życia produktu, „Gospodarka Narodowa", nr 2-3, s. 42-50.
Google Scholar

Reczek W ., 1969, Model organizacyjny turystyki w Polsce, Sport i Turystyka, Warszawa.
Google Scholar

Rogalewski O., 1974, Zagospodarowanie turystyczne. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
Google Scholar

Shundich S., 1997, Consolidation, global growth drive industry, „Hotels", January, p. 42-50.
Google Scholar

Telfer D. J., Wall G., 2000, Strengthening backward economic linkages: local food purchasing by three Indonesian hotels, „Tourism Geographies", vol. 2, no. 4, p. 421-447.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1080/146166800750035521

The DK World Reference Allas, 1996, Dorllng Kindersley Ltd., London.
Google Scholar

Vacher L., 1994, La recente et spectaculaire croissance des investissements dans la region touristique de la Grande Barriere de Corail, „Les Cahiers d'Outre-Mer", vol. 47, no. 188, octobre-decembre, p. 411-430.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.3406/caoum.1994.3533

Warszyńska J., Jackowski A., 1978, Podstawy geografii turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Wilk W., 1999, Czynniki lokalizacji wybranych usług w Warszawie w okresie transformacji społeczno-gospodarczej, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, maszynopis pracy doktorskiej, Uniwersytet Warszawski. Warszawa.
Google Scholar

Yokeno N., 1968, La localisation de l'industrie touristique: application de l'analyse de Thunen-Weber, „Cahiers du Tourisme", C-9, C.H.E.T., Aix-en-Provence.
Google Scholar

Xu G., 1999, Socio-economic Impacts of domestic tourism in China: case studies in Guilin. Suzhou and Beidaihe, „Tourism Geographies", vol. 1, no. 2, p. 204-218.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1080/14616689908721310

Opublikowane

2001-12-30

Jak cytować

Kowalczyk, A. (2001). Definicja i przedmiot badań geografii hotelarstwa. Turyzm/Tourism, 11(2), 5–22. https://doi.org/10.18778/0867-5856.11.2.01

Numer

Dział

Artykuły