Najnowsze osiągnięcia turyzmu alpejskiego w aspekcie cyklu rozwoju

Autor

  • John Tuppen Université Joseph Fourier, Institut de Géographie Alpine, France

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.12.2.09

Słowa kluczowe:

ośrodek turystyczny, produkt turystyczny, cykl rozwoju turystyki, strategia rozwoju turystyki

Abstrakt

W artykule przedstawiono najnowsze trendy w zakresie gospodarki turystycznej w regionie Alp. Autor, w nawiązaniu do przedstawionego przez Butlera cyklu rozwojowego produktu turystycznego, stwierdził, że alpejskie ośrodki turystyczne osiągnęły już etap dojrzałości. Dalszy ich rozwój wymaga podjęcia aktywnej interwencji, zmierzającej do odświeżenia produktu turystycznego. W dalszej części pracy zaprezentowano różne strategie rozwoju turystyki, mające na celu zmianę trudnej sytuacji wielu ośrodków turystycznych w omawianym regionie.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Ameri Molzer C., 1996, Cours de Marketing, Editions de Vecchi, Paris.
Google Scholar

Barbier B., 1993, Problems of French winter sports resorts, „Tourism Recreation Research", vol. 18, p. 5-11.
Google Scholar

Butler R., 1980, The concept of a tourist area cycle of evolution: implications for management of resources, „Canadian Geographer", vol. 24, p. 5-12.
Google Scholar

Cazes G., Lanquar R., L'Aménagement Touristique et le Développement Durable, Presses Universitaires de France, Paris.
Google Scholar

Chevallier M., 1998, Les mutations du tourisme alpin, [in:] Knafou R. (éd.), L'Institut de Saint-Gervais: recherche-action dans la montagne touristique, Berlin, Paris, p. 153-170.
Google Scholar

Cooper C., 1993, The life cycle concept and tourism, [in:] Johnson P., Thomas B. (eds.), Choice and Demand in Tourism, Mansell, London, p. 145-160.
Google Scholar

Helfer J-P., Orsini J., 1998, Marketing, Vuibert, Paris.
Google Scholar

Knafou R., 1994, Les Alpes, Presses Universitaires de France, Paris.
Google Scholar

La Plagne: La première station mondiale, 2000, "Aménagement et Montagne”, vol. 162, p. 32-37.
Google Scholar

La Savoie donne le ton de la rénovation, 1998, „Aménagement et Montagne", vol. 145, p. 30-32.
Google Scholar

Les Chiffres Clés du Tourisme de Montagne en France, 1999, Service d'Etude et d'aménagement touristique de la montagne, Challes-les-Eaux.
Google Scholar

L’été en montagne: ludique et authentique, 2000, "Aménagement et Montagne", vol. 160, p. 20-33.
Google Scholar

Manente M., 2000, Rôle économique du tourisme alpin et perspectives de développement: Le cas de la veillée d'Aoste (Italie), [in:] Tourisme dans les Alpes: qualité économique, qualité environnementale, Cipra, Trento.
Google Scholar

Merlin P., 2001, Tourisme et Aménagement Touristique, La Documentation Française, Paris.
Google Scholar

Rapport sur l'Etat des Alpes, 1998, Cipra-Edisud, Aix-en- Provence.
Google Scholar

Le 3e Rapport de Gestion 1998-1999, 2000, Valais Tourisme, Sion.
Google Scholar

Smith C., Jenner P., 1999, The European ski market „Travel and Tourism Analysis", vol. 2, p. 41-64.
Google Scholar

Tréboul J-B., 1998, Les Stratégies des Entreprises de Tourisme, Presses Universitaires de France, Paris.
Google Scholar

Tuppen J., 2000, The restructuring of winter sports resorts in the French Alps: problems, processes and policies, "International Journal of Tourism Research", vol. 2, p. 327-344.
Google Scholar

Opublikowane

2002-12-30

Jak cytować

Tuppen, J. (2002). Najnowsze osiągnięcia turyzmu alpejskiego w aspekcie cyklu rozwoju. Turyzm/Tourism, 12(2), 79–93. https://doi.org/10.18778/0867-5856.12.2.09

Numer

Dział

Artykuły