Najnowsze osiągnięcia turyzmu alpejskiego w aspekcie cyklu rozwoju
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.12.2.09Słowa kluczowe:
ośrodek turystyczny, produkt turystyczny, cykl rozwoju turystyki, strategia rozwoju turystykiAbstrakt
W artykule przedstawiono najnowsze trendy w zakresie gospodarki turystycznej w regionie Alp. Autor, w nawiązaniu do przedstawionego przez Butlera cyklu rozwojowego produktu turystycznego, stwierdził, że alpejskie ośrodki turystyczne osiągnęły już etap dojrzałości. Dalszy ich rozwój wymaga podjęcia aktywnej interwencji, zmierzającej do odświeżenia produktu turystycznego. W dalszej części pracy zaprezentowano różne strategie rozwoju turystyki, mające na celu zmianę trudnej sytuacji wielu ośrodków turystycznych w omawianym regionie.
Pobrania
Bibliografia
Ameri Molzer C., 1996, Cours de Marketing, Editions de Vecchi, Paris.
Google Scholar
Barbier B., 1993, Problems of French winter sports resorts, „Tourism Recreation Research", vol. 18, p. 5-11.
Google Scholar
Butler R., 1980, The concept of a tourist area cycle of evolution: implications for management of resources, „Canadian Geographer", vol. 24, p. 5-12.
Google Scholar
Cazes G., Lanquar R., L'Aménagement Touristique et le Développement Durable, Presses Universitaires de France, Paris.
Google Scholar
Chevallier M., 1998, Les mutations du tourisme alpin, [in:] Knafou R. (éd.), L'Institut de Saint-Gervais: recherche-action dans la montagne touristique, Berlin, Paris, p. 153-170.
Google Scholar
Cooper C., 1993, The life cycle concept and tourism, [in:] Johnson P., Thomas B. (eds.), Choice and Demand in Tourism, Mansell, London, p. 145-160.
Google Scholar
Helfer J-P., Orsini J., 1998, Marketing, Vuibert, Paris.
Google Scholar
Knafou R., 1994, Les Alpes, Presses Universitaires de France, Paris.
Google Scholar
La Plagne: La première station mondiale, 2000, "Aménagement et Montagne”, vol. 162, p. 32-37.
Google Scholar
La Savoie donne le ton de la rénovation, 1998, „Aménagement et Montagne", vol. 145, p. 30-32.
Google Scholar
Les Chiffres Clés du Tourisme de Montagne en France, 1999, Service d'Etude et d'aménagement touristique de la montagne, Challes-les-Eaux.
Google Scholar
L’été en montagne: ludique et authentique, 2000, "Aménagement et Montagne", vol. 160, p. 20-33.
Google Scholar
Manente M., 2000, Rôle économique du tourisme alpin et perspectives de développement: Le cas de la veillée d'Aoste (Italie), [in:] Tourisme dans les Alpes: qualité économique, qualité environnementale, Cipra, Trento.
Google Scholar
Merlin P., 2001, Tourisme et Aménagement Touristique, La Documentation Française, Paris.
Google Scholar
Rapport sur l'Etat des Alpes, 1998, Cipra-Edisud, Aix-en- Provence.
Google Scholar
Le 3e Rapport de Gestion 1998-1999, 2000, Valais Tourisme, Sion.
Google Scholar
Smith C., Jenner P., 1999, The European ski market „Travel and Tourism Analysis", vol. 2, p. 41-64.
Google Scholar
Tréboul J-B., 1998, Les Stratégies des Entreprises de Tourisme, Presses Universitaires de France, Paris.
Google Scholar
Tuppen J., 2000, The restructuring of winter sports resorts in the French Alps: problems, processes and policies, "International Journal of Tourism Research", vol. 2, p. 327-344.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.