Domena internetowa w promocji gospodarstw agroturystycznych
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.27.1.03Keywords:
promocja agroturystyki, domena internetowa, marketing internetowyAbstract
Celem autora artykułu była analiza adresów internetowych gospodarstw agroturystycznych pod kątem ich rodzaju oraz potencjału – informacyjnego i marketingowego. Badania wykonano w zbiorze 1121 witryn internetowych. Analizie poddano nazwy domenowe (nazwy główne) oraz rozszerzenia domen pod kątem ich rodzaju, z jednoczesnym oznaczeniem subdomen. Dokonano także podziału domen na płatne i bezpłatne. W konkluzji wykazano, że właściciele gospodarstw agroturystycznych najczęściej posługują się domenami krajowymi. Rzadziej wybierają adresy w domenach funkcjonalnych, regionalnych i europejskiej. Ponadto relatywnie rzadko posługują się adresami utworzonymi w serwisach bezpłatnych. Zamiast nich wybierają bezpłatne subdomeny, często utworzone w domenie dostawcy hostingu, portalu regionalnego (informacyjnego) lub innego.
Downloads
References
BARTOSIAK J., 2010, Rozstrzyganie sporów o nazwy domen internetowych, „E-mantor”, 1(33), s. 73–76.
Google Scholar
CHEN R., XU W., 2017, The determinants of online customer ratings: a combined domain ontology and topic text analytics approach, „Electronic Commerce Research”, 17(1), s. 31–50, doi: 10.1007/s10660-016-9243-6.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1007/s10660-016-9243-6
DROZDOWSKA M., DUDA-SEIFERT M., 2016, Turystyczne portale internetowe – wiarygodne źródło informacji?/Travel websites: a relevant source of statistical information?, „Turyzm/Tourism”, 26(2), s. 7–14, doi: 10.18778/0867-5856.26.2.01.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.26.2.01
JANC K., 2015, Geografia domen internetowych – wybrane aspekty, „Przegląd Geograficzny”, 87(4), s. 643–658, doi: 10.7163/PrzG.=2015.4.4.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.7163/PrzG
KACHNIEWSKA M., 2011, Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych, „International Journal of Management and Economics”, 32, s. 239–258.
Google Scholar
KRÓL K., 2015, Kalkulacja kosztów wykonania oraz promocji strony internetowej gospodarstwa agroturystycznego, „Acta Scientiarum Pololnorum Formatio Circumiectus”, 14(4), s. 41–48, doi: 10.15576/ASP.FC/2015.14.4.41.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.15576/ASP.FC/2015.14.4.41
KRÓL K., 2016a, Globalne zmiany technologiczne i ich wpływ na promocję agroturystyki w Internecie, „Roczniki Naukowe Ekonomii Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich”, 103(3), s. 84–100.
Google Scholar
KRÓL K., 2016b, Wpływ optymalizacji witryn internetowych na promocję turystyki wiejskiej w sieci, „Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych – Problems of Small Agricultural Holdings”, 3, s. 57–71, doi: 10.15576/PDGR/2016.3.57.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.15576/PDGR/2016.3.57
KRÓL K., BEDLA D., 2014, Ocena witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych, „Marketing i Rynek”, 11, s. 22–29.
Google Scholar
KRÓL K., WOJEWODZIC T., 2006, Strona internetowa źródłem przewagi konkurencyjnej gospodarstwa agroturystycznego, „Wieś i Doradztwo”, 1–2(45–46), s. 59–62.
Google Scholar
KRÓL K., ZDONEK D., GORZELANY J., 2017, Wartość informacyjna domeny internetowej, „Marketing i Rynek”, 3, s. 24–32.
Google Scholar
KRZYŻANOWSKA K., 2014, Skuteczność działań informacyjno-promocyjnych w turystyce wiejskiej, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki”, 3(27), s. 41–55.
Google Scholar
LINDENTHAL T., 2014, Valuable words: The price dynamics of internet domain names, „Journal of the American Society for Information Science and Technology”, 65(5), s. 869–881, doi: 10.1002/asi.23012.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1002/asi.23012
PAWLAK J., 2014, Wykorzystanie nowych domen internetowych najwyższego rzędu jako narzędzia promocji mikro i małego przedsiębiorstwa, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług”, 111: Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, s. 521–530.
Google Scholar
ROGOWSKI M., 2014, Arbitraż w przedmiocie nazw domen internetowych na podstawie Uniform Domain Resolution Policy, „Rynek – Społeczeństwo – Kultura”, 2 (10), s. 12–20.
Google Scholar
SHANG S.S., WU Y.L., SIĘ Y.J., 2017, Generating consumer resonance for purchase intention on social network sites, „Computers in Human Behavior”, 69, s. 18–28, doi: 10.1016/j.chb.2016.12.014.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.12.014
SMAGA M., 2015, Czym w tym roku zaskoczy cię Google? „Raporty interaktywnie.com. Marketing w wyszukiwarkach”, s. 42–49, https://goo.gl/HBWoZ9; 21.06.2017.
Google Scholar
WAWRYSZUK R., 2015, Recepta na sukces? Trafna domena i krajowe rozszerzenie. „Raporty interaktywnie.com. Domeny, hosting, chmura”, s. 25–31, https://goo.gl/tXbEs4; 21.06.2017.
Google Scholar
WIŚNIEWSKA-SKÓRA A., 2016, Rynek nazw domeny.pl. Szczegółowy Raport NASK za czwarty kwartał 2016 roku, https://goo.gl/EtxobZ; 12.06.2017.
Google Scholar
WIŚNIEWSKA-SKÓRA A., GNIADEK A., 2017, Rynek nazw domeny.pl. Szczegółowy raport NASK za pierwszy kwartał 2017 roku, https://goo.gl/Zs8NQo; 21.06.2017.
Google Scholar
ZHU F., ZHANG X., 2010, Impact of online consumer reviews on sales: The moderating role of product and consumer characteristics, „Journal of Marketing”, 74(2), s. 133–148, doi: 10.1509/jmkg.74.2.133.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1509/jmkg.74.2.133
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.