Internet domains promoting agrotourist farms
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.27.1.11Keywords:
promotion of agrotourism, internet domain, internet marketingAbstract
Many agrotourist farms use the potential of websites to distinguish their offer from others to attract as many guests as possible. However, maintaining a website is connected with a range of costs, e.g. registering the domain and the hosting package. Searching for cost savings, the owners of agrotourist farms often face the dilemma of choosing between a payable website and its free equivalent. The aim of this article is to analyse internet addresses as regards their type and potential, both informative and marketing. The surveys were carried out on a set of 1,121 websites. The analysis included domain names (main names) as well as domain extensions, paying special attention to type and indicating sub-domains at the same time. Division into payable and free was looked for as well. In conclusion, it is shown that the owners of agrotourist farms mostly use national domains, choosing addresses in functional, regional or European domains less frequently. Moreover, they relatively rarely use addresses created on free services. In their place, they choose free sub-domains often created in the domain of the provider hosting a regional (informative) portal or another.
Downloads
References
BARTOSIAK J., 2010, Rozstrzyganie sporów o nazwy domen internetowych, E-mantor, 1(33), pp. 73-76.
Google Scholar
CHEN R., XU W., 2017, The determinants of online customer ratings: a combined domain ontology and topic text analytics approach, Electronic Commerce Research, 17(1), pp. 31-50, doi: 10. 1007/s10660-016-9243-6.
Google Scholar
DROZDOWSKA M., DUDA-SEIFERT M., 2016, Turystyczne portale internetowe – wiarygodne źródło informacji?/Travel websites: a relevant source of statistical information?, Tourism/Turyzm, 26(2), pp. 7-14, doi: 10.18778/0867-5856. 26.2.01.
Google Scholar
JANC K., 2015, Geografia domen internetowych – wybrane aspekty, Przegląd Geograficzny, 87(4), pp. 643-658, doi: 10.7163/PrzG.=2015.4.4.
Google Scholar
KACHNIEWSKA M., 2011, Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych, International Journal of Management and Economics, 32, pp. 239-258.
Google Scholar
KRÓL K., 2015, Kalkulacja kosztów wykonania oraz promocji strony internetowej gospodarstwa agroturystycznego, Acta Scientiarum Pololnorum Formatio Circumiectus, 14(4), pp. 41-48, doi: 10.15576/ASP.FC/2015.14.4.41.
Google Scholar
KRÓL K., 2016a, Globalne zmiany technologiczne i ich wpływ na promocję agroturystyki w Internecie, Roczniki Naukowe Ekonomii Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich, 103(3), pp. 84-100.
Google Scholar
KRÓL K., 2016b, Wpływ optymalizacji witryn internetowych na promocję turystyki wiejskiej w sieci, Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych – Problems of Small Agricultural Holdings, 3, pp. 57-71, doi: 10.15576/PDGR/2016.3.57.
Google Scholar
KRÓL K., BEDLA D., 2014, Ocena witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych, Marketing i Rynek, 11, pp. 22-29.
Google Scholar
KRÓL K., WOJEWODZIC T., 2006, Strona internetowa źródłem przewagi konkurencyjnej gospodarstwa agroturystycznego, Wieś i Doradztwo, 1-2(45-46), pp. 59-62.
Google Scholar
KRÓL K., ZDONEK D., GORZELANY J., 2017, Wartość informacyjna domeny internetowej, Marketing i Rynek, 3, pp. 24-32.
Google Scholar
KRZYŻANOWSKA K., 2014, Skuteczność działań informacyjnopromocyjnych w turystyce wiejskiej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 3(27), pp. 41-55.
Google Scholar
LINDENTHAL T., 2014, Valuable words: The price dynamics of internet domain names, Journal of the American Society for Information Science and Technology, 65(5), pp. 869-881, doi: 10.1002/asi.23012.
Google Scholar
PAWLAK J., 2014, Wykorzystanie nowych domen internetowych najwyższego rzędu jako narzędzia promocji mikro i małego przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 111: Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, pp. 521-530.
Google Scholar
ROGOWSKI M., 2014, Arbitraż w przedmiocie nazw domen internetowych na podstawie Uniform Domain Resolution Policy, Rynek – Społeczeństwo – Kultura, 2 (10), pp. 12-20.
Google Scholar
SHANG S.S., WU Y.L., SIĘ Y.J., 2017, Generating consumer resonance for purchase intention on social network sites, Computers in Human Behavior, 69, pp. 18-28, doi: 10.1016/j.chb.2016.12.014.
Google Scholar
SMAGA M., 2015, Czym w tym roku zaskoczy cię Google? „Raporty interaktywnie.com. Marketing w wyszukiwarkach”, pp. 42-49, https://goo.gl/HBWoZ9; 21.06.2017.
Google Scholar
WAWRYSZUK R., 2015, Recepta na sukces? Trafna domena i krajowe rozszerzenie. „Raporty interaktywnie.com. Domeny, hosting, chmura”, pp. 25-31, https://goo.gl/tXbEs4; 21.06.2017.
Google Scholar
WIŚNIEWSKA-SKÓRA A., 2016, Rynek nazw domeny .pl. Szczegółowy Raport NASK za czwarty kwartał 2016 roku, https://goo.gl/EtxobZ; 12.06.2017.
Google Scholar
WIŚNIEWSKA-SKÓRA A., GNIADEK A., 2017, Rynek nazw domeny .pl. Szczegółowy raport NASK za pierwszy kwartał 2017 roku, https://goo.gl/Zs8NQo; 21.06.2017.
Google Scholar
ZHU F., ZHANG X., 2010, Impact of online consumer reviews on sales: The moderating role of product and consumer characteristics, Journal of Marketing, 74(2), pp. 133-148, doi: 10.1509/jmkg.74.2.133.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.