Analiza wybranych czynników rozwoju turystyki MICE na tle potencjału Łodzi
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.25.2.11Keywords:
MICE, Łódź, turystyka biznesowa, infrastruktura kongresowa i noclegowa, wizerunek miastaAbstract
Turystyka biznesowa, w niniejszym artykule oznaczona akronimem MICE, odgrywa istotną rolę w przemyśle turystycznym Łodzi. Jednakże w porównaniu z innymi miastami Polski Łódź nie stanowi ważnego ośrodka miejskiego, w którym organizowana jest stosunkowo duża liczba spotkań MICE. Celem pracy jest wyznaczenie najważniejszych strategicznych kierunków działań, kluczowych dla podniesienia pozycji turystyki biznesowej Łodzi w Polsce. Analizie poddane zostały wybrane czynniki rozwoju turystyki MICE, takie jak: infrastruktura kongresowa i noclegowa, dostępność komunikacyjna oraz wizerunek miasta.
Downloads
References
ABSL, 2013, Usługi Biznesowe dla sektora finansowego. Success story of Poland, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, 64 s.
Google Scholar
BORYCZKA E.M., FELTYNOWSKI M., SOKOŁOWICZ M.E., TOMASZEWSKA A.W., ZASINA J., 2010, Raport z badań „Łódź w oczach studentów łódzkich publicznych uczelni wyższych. IV edycja (2009–2010)”, Uniwersytet Łódzki, Łódź, 54 s.
Google Scholar
CELUCH K., 2014, Raport „Przemysł spotkań w Polsce 2014”, Poland Convention Bureau, Warszawa, 68 s.
Google Scholar
JĘDRYSIAK T., 2011, Turystyka kulturowa w obiektach poprzemysłowych – zagadnienia ogólne, „Turystyka Kulturowa”, 6, Kul Tour.pl – Organizator Turystyki Kulturowej i Edukacyjnej, Poznań, 50 s.
Google Scholar
LEŚNIEWSKA K., MOTERSKI F., ŻEK M., 2012, Uwarunkowania rozwoju turystyki, [w:] T. Napierała (red.), Jakość zarządzania turystyką w województwie łódzkim. Możliwości implementacji dobrych praktyk norweskich, ser. wyd. „Acta Innovations”, Łódź, 102 s.
Google Scholar
Masterplan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku, 2008, Ministerstwo Infrastruktury, Warszawa.
Google Scholar
MEDLIK S., 1995, Leksykon podróży turystyki hotelarstwa, PWN, Warszawa, 504 s.
Google Scholar
Metodologia badań i badania pilotażowe turystyki biznesowej, 2003, Instytut Turystyki, Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, 103 s.
Google Scholar
MICEPoint, Definition of MICE” http://www.micepoint.com/AboutUs/tabid/72/Default.aspx 01.04.2015.
Google Scholar
MICEPoland, Hotel Tobaco nominowany w konkursie World Travel Awards http://micepoland.com.pl/index.php?action=aktualnosci&start=aktualnosci&ID=904 22.02.2016.
Google Scholar
Meeting Industry Terminology, 1992, Commission of the European communities and international association of professional congress organizers (cec & iapco), Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, 287 s.
Google Scholar
MOTERSKI F., 2011, Rewitalizacja obiektów poprzemysłowych, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica”, 261, 589 s.
Google Scholar
MUNDT J., 2001, Einführung in den Tourismus, Oldenburger Verlag, München, 293 s.
Google Scholar
NAPIERAŁA T., 2015, Description of competition’s subject, MICE tourism in Lodz Metropolitan Area http://schedule.edu.pl/24hours/subject-description/
Google Scholar
NAWROCKA E., 2013, Istota turystyki biznesowej, stan i czynniki jej rozwoju na przykładzie Wrocławia, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 97 s.
Google Scholar
NOWAKOWSKA K., SZKARADKIEWICZ M., 2013, Tożsamość jednostki terytorialnej – podstawa promocji i kierunków rozwoju na przykładzie miasta Łódź, „Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna” 22, Poznań, s. 43–55.
Google Scholar
PANASIUK A., 2013, Podstawy marketingu usług, [w:] A. Panasiuk (red.), Marketing w turystyce i rekreacji, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 381 s.
Google Scholar
PAWLICZ A., 2008, Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska, Difin, Warszawa, 142 s.
Google Scholar
Raport „Połączenia lotnicze z polskich miast w sezonie letnim 2014” http://www.tanie-loty.com.pl/pdf/polaczenia-lotnicze-sezon-letni-2014.pdf 29.03.2015.
Google Scholar
Raport „Połączenia lotnicze z polskich miast w sezonie zimowym 2014/2015” http://www.tanie-loty.com.pl/pdf/raport-sezon-zimowy-2014-15.pdf 29.03.2015.
Google Scholar
RASZKOWSKI A., 2012, Promotion mix w strategii promocji miasta, [w:] R. Brol, A. Sztando (red.), Gospodarka lokalna w teorii i praktyce, Wrocław, 528 s.
Google Scholar
SWARBROOKE J., HORNER S., 2001, Business travel and tourism, Routledge, Abingdon, 384 s.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/B978-0-7506-4392-4.50016-1
SZCZEPANOWSKI A. E., 2012, Markowe produkty turystyczne, PWE, Warszawa, 212 s.
Google Scholar
WŁODARCZYK B. (red.), 2012, Ruch turystyczny w Łodzi i województwie Łódzkim w 2011 roku, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź, 205 s.
Google Scholar
http://schedule.edu.pl/24hours/subject-description/ 27.03.2015
Google Scholar
http://www.airport.lodz.pl/ 29.03.2015
Google Scholar
http://poland-convention.pl/pl/zorganizuj-spotkanie/organizatorzy-kongresow 19.02.2016
Google Scholar
http://www.convention.lodz.pl/ 22.02.2015
Google Scholar
http://www.lotnisko.lodz.pl 22.02.2015
Google Scholar
http://www.turystyczna.lodz.pl 22.02.2015
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.