Analiza wybranych czynników rozwoju turystyki MICE na tle potencjału Łodzi

Authors

  • Marta Sylla Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji, Katedra Gospodarki Przestrzennej
  • Jakub Chruściński Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji, Katedra Gospodarki Przestrzennej
  • Paulina Drużyńska Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji, Katedra Gospodarki Przestrzennej
  • Paulina Płóciennik Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji, Katedra Gospodarki Przestrzennej
  • Witold Osak Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji, Katedra Gospodarki Przestrzennej

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.25.2.11

Keywords:

MICE, Łódź, turystyka biznesowa, infrastruktura kongresowa i noclegowa, wizerunek miasta

Abstract

Turystyka biznesowa, w niniejszym artykule oznaczona akronimem MICE, odgrywa istotną rolę w przemyśle turystycznym Łodzi. Jednakże w porównaniu z innymi miastami Polski Łódź nie stanowi ważnego ośrodka miejskiego, w którym organizowana jest stosunkowo duża liczba spotkań MICE. Celem pracy jest wyznaczenie najważniejszych strategicznych kierunków działań, kluczowych dla podniesienia pozycji turystyki biznesowej Łodzi w Polsce. Analizie poddane zostały wybrane czynniki rozwoju turystyki MICE, takie jak: infrastruktura kongresowa i noclegowa, dostępność komunikacyjna oraz wizerunek miasta.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ABSL, 2013, Usługi Biznesowe dla sektora finansowego. Success story of Poland, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, 64 s.
Google Scholar

BORYCZKA E.M., FELTYNOWSKI M., SOKOŁOWICZ M.E., TOMASZEWSKA A.W., ZASINA J., 2010, Raport z badań „Łódź w oczach studentów łódzkich publicznych uczelni wyższych. IV edycja (2009–2010)”, Uniwersytet Łódzki, Łódź, 54 s.
Google Scholar

CELUCH K., 2014, Raport „Przemysł spotkań w Polsce 2014”, Poland Convention Bureau, Warszawa, 68 s.
Google Scholar

JĘDRYSIAK T., 2011, Turystyka kulturowa w obiektach poprzemysłowych – zagadnienia ogólne, „Turystyka Kulturowa”, 6, Kul Tour.pl – Organizator Turystyki Kulturowej i Edukacyjnej, Poznań, 50 s.
Google Scholar

LEŚNIEWSKA K., MOTERSKI F., ŻEK M., 2012, Uwarunkowania rozwoju turystyki, [w:] T. Napierała (red.), Jakość zarządzania turystyką w województwie łódzkim. Możliwości implementacji dobrych praktyk norweskich, ser. wyd. „Acta Innovations”, Łódź, 102 s.
Google Scholar

Masterplan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku, 2008, Ministerstwo Infrastruktury, Warszawa.
Google Scholar

MEDLIK S., 1995, Leksykon podróży turystyki hotelarstwa, PWN, Warszawa, 504 s.
Google Scholar

Metodologia badań i badania pilotażowe turystyki biznesowej, 2003, Instytut Turystyki, Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, 103 s.
Google Scholar

MICEPoint, Definition of MICE” http://www.micepoint.com/AboutUs/tabid/72/Default.aspx 01.04.2015.
Google Scholar

MICEPoland, Hotel Tobaco nominowany w konkursie World Travel Awards http://micepoland.com.pl/index.php?action=aktualnosci&start=aktualnosci&ID=904 22.02.2016.
Google Scholar

Meeting Industry Terminology, 1992, Commission of the European communities and international association of professional congress organizers (cec & iapco), Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, 287 s.
Google Scholar

MOTERSKI F., 2011, Rewitalizacja obiektów poprzemysłowych, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica”, 261, 589 s.
Google Scholar

MUNDT J., 2001, Einführung in den Tourismus, Oldenburger Verlag, München, 293 s.
Google Scholar

NAPIERAŁA T., 2015, Description of competition’s subject, MICE tourism in Lodz Metropolitan Area http://schedule.edu.pl/24hours/subject-description/
Google Scholar

NAWROCKA E., 2013, Istota turystyki biznesowej, stan i czynniki jej rozwoju na przykładzie Wrocławia, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 97 s.
Google Scholar

NOWAKOWSKA K., SZKARADKIEWICZ M., 2013, Tożsamość jednostki terytorialnej – podstawa promocji i kierunków rozwoju na przykładzie miasta Łódź, „Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna” 22, Poznań, s. 43–55.
Google Scholar

PANASIUK A., 2013, Podstawy marketingu usług, [w:] A. Panasiuk (red.), Marketing w turystyce i rekreacji, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 381 s.
Google Scholar

PAWLICZ A., 2008, Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska, Difin, Warszawa, 142 s.
Google Scholar

Raport „Połączenia lotnicze z polskich miast w sezonie letnim 2014” http://www.tanie-loty.com.pl/pdf/polaczenia-lotnicze-sezon-letni-2014.pdf 29.03.2015.
Google Scholar

Raport „Połączenia lotnicze z polskich miast w sezonie zimowym 2014/2015” http://www.tanie-loty.com.pl/pdf/raport-sezon-zimowy-2014-15.pdf 29.03.2015.
Google Scholar

RASZKOWSKI A., 2012, Promotion mix w strategii promocji miasta, [w:] R. Brol, A. Sztando (red.), Gospodarka lokalna w teorii i praktyce, Wrocław, 528 s.
Google Scholar

SWARBROOKE J., HORNER S., 2001, Business travel and tourism, Routledge, Abingdon, 384 s.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1016/B978-0-7506-4392-4.50016-1

SZCZEPANOWSKI A. E., 2012, Markowe produkty turystyczne, PWE, Warszawa, 212 s.
Google Scholar

WŁODARCZYK B. (red.), 2012, Ruch turystyczny w Łodzi i województwie Łódzkim w 2011 roku, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź, 205 s.
Google Scholar

http://schedule.edu.pl/24hours/subject-description/ 27.03.2015
Google Scholar

http://www.airport.lodz.pl/ 29.03.2015
Google Scholar

http://poland-convention.pl/pl/zorganizuj-spotkanie/organizatorzy-kongresow 19.02.2016
Google Scholar

http://www.convention.lodz.pl/ 22.02.2015
Google Scholar

http://www.lotnisko.lodz.pl 22.02.2015
Google Scholar

http://www.turystyczna.lodz.pl 22.02.2015
Google Scholar

Published

2017-02-07

How to Cite

Sylla, M., Chruściński, J., Drużyńska, P., Płóciennik, P., & Osak, W. (2017). Analiza wybranych czynników rozwoju turystyki MICE na tle potencjału Łodzi . Turyzm/Tourism, 25(2), 123–131. https://doi.org/10.18778/0867-5856.25.2.11

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)