Opportunities and limitations for MICE tourism development in Łódź

Authors

  • Marta Sylla Wrocław University of Environmental and Life Sciences, The Faculty of Environmental Engineering and Geodesy, Spatial Economy Department
  • Jakub Chruściński Wrocław University of Environmental and Life Sciences, The Faculty of Environmental Engineering and Geodesy, Spatial Economy Department
  • Paulina Drużyńska Wrocław University of Environmental and Life Sciences, The Faculty of Environmental Engineering and Geodesy, Spatial Economy Department
  • Paulina Płóciennik Wrocław University of Environmental and Life Sciences, The Faculty of Environmental Engineering and Geodesy, Spatial Economy Department
  • Witold Osak Wrocław University of Environmental and Life Sciences, The Faculty of Environmental Engineering and Geodesy, Spatial Economy Department

DOI:

https://doi.org/10.1515/tour-2015-0011

Keywords:

MICE, business tourism, accommodation services and congress locations, image, Łódź

Abstract

Business tourism plays an important role in the tourism industry of Łódź. However, compared to other Polish cities relatively few MICE meetings are organised there. The purpose of this article is therefore to analyse the opportunities and limitations for MICE tourism development in Łódź compared to the city’s potential. The accommodation services, congress locations, accessibility by different means of transportation, and its image are the factors considered in the analysis. The results indicate the most important strategic actions that are recommended in order to improve the situation of business tourism in Łódź.

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

ABSL, 2013, Usługi Biznesowe dla sektora finansowego. Success story of Poland, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, 64 pp.
Google Scholar

BORYCZKA E.M., FELTYNOWSKI M., SOKOŁOWICZ M.E., TOMASZEWSKA A. W., ZASINA J., 2010, Raport z badań „Łódź w oczach studentów łódzkich publicznych uczelni wyższych. IV edycja (2009–2010)”, Uniwersytet Łódzki, Łódź, 54 pp.
Google Scholar

CELUCH K., 2014, Raport „Przemysł spotkań w Polsce 2014”, Poland Convention Bureau, Warszawa, 68 pp.
Google Scholar

JĘDRYSIAK T., 2011, Turystyka kulturowa w obiektach poprzemysłowych – zagadnienia ogólne, Turystyka Kulturowa, 6, KulTour.pl – Organizator Turystyki Kulturowej i Edukacyjnej, Poznań, 50 pp.
Google Scholar

LEŚNIEWSKA K., MOTERSKI F., ŻEK M., 2012, Uwarunkowania rozwoju turystyki, [in:] T. Napierała (ed.), Jakość zarządzania turystyką w województwie łódzkim. Możliwości implementacji dobrych praktyk norweskich, ser. „Acta Innovations”, Łódź, 102 pp.
Google Scholar

Masterplan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku, 2008, Ministerstwo Infrastruktury, Warszawa.
Google Scholar

MEDLIK S., 1995, Leksykon podróży turystyki hotelarstwa, PWN, Warszawa, 504 pp.
Google Scholar

Metodologia badań i badania pilotażowe turystyki biznesowej, 2003, Instytut Turystyki, Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, 103 pp.
Google Scholar

MICEPoint, Definition of MICE”, http://www.micepoint.com/AboutUs/tabid/72/Default.aspx 01.04.2015.
Google Scholar

MICEPoland, Hotel Tobaco nominowany w konkursie World Travel Awards, http://micepoland.com.pl/index.php?action=aktualnosci&start=aktualnosci&ID=904 22.02.2016.
Google Scholar

Meeting Industry Terminology, 1992, Commission of the European communities and international association of professional congress organizers (CEC & IAPCO), Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, 287 pp.
Google Scholar

MOTERSKI F., 2011, Rewitalizacja obiektów poprzemysłowych, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 261, 589 pp.
Google Scholar

MUNDT J., 2001, Einführung in den Tourismus, Oldenburger Verlag, München, 293 pp.
Google Scholar

NAPIERAŁA T., 2015, Description of competition’s subject, MICE tourism in Lodz Metropolitan Area http://schedule.edu.pl/24hours/subject-description/
Google Scholar

NAWROCKA E., 2013, Istota turystyki biznesowej, stan i czynniki jej rozwoju na przykładzie Wrocławia, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 97 pp.
Google Scholar

NOWAKOWSKA K., SZKARADKIEWICZ M., 2013, Tożsamość jednostki terytorialnej – podstawa promocji i kierunków rozwoju na przykładzie miasta Łódź, Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna, 22, pp. 43–55.
Google Scholar

PANASIUK A., 2013, Podstawy marketingu usług, [in:] A. Panasiuk (ed.), Marketing w turystyce i rekreacji, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 381 pp.
Google Scholar

PAWLICZ A., 2008, Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska, Difin, Warszawa, 142 pp.
Google Scholar

Raport „Połączenia lotnicze z polskich miast w sezonie letnim 2014” http://www.tanie-loty.com.pl/pdf/polaczenia-lotnicze-sezon-letni-2014.pdf 29.03.2015.
Google Scholar

Raport „Połączenia lotnicze z polskich miast w sezonie zimowym 2014/2015” http://www.tanie-loty.com.pl/pdf/raport-sezon-zimowy-2014-15.pdf 29.03.2015.
Google Scholar

RASZKOWSKI A., 2012, Promotion mix w strategii promocji miasta, [in:] R. Brol, A. Sztando (eds.), Gospodarka lokalna w teorii i praktyce, Wrocław, 528 pp.
Google Scholar

SWARBROOKE J., HORNER S., 2001, Business travel and tourism, Routledge, Abingdon, 384 pp.
Google Scholar

SZCZEPANOWSKI A.E., 2012, Markowe produkty turystyczne, PWE, Warszawa, 212 pp.
Google Scholar

WŁODARCZYK B. (ed.), 2012, Ruch turystyczny w Łodzi i województwie Łódzkim w 2011 roku, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź, 205 pp.
Google Scholar

http://schedule.edu.pl/24hours/subject-description/ 27.03.2015.
Google Scholar

http://www.airport.lodz.pl/ 29.03.2015.
Google Scholar

http://poland-convention.pl/pl/zorganizuj-spotkanie/organizatorzy-kongresow 19.02.2016.
Google Scholar

http://www.convention.lodz.pl/ 22.02.2015.
Google Scholar

www.lotnisko.lodz.pl 22.02.2015.
Google Scholar

www.turystyczna.lodz.pl 22.02.2015.
Google Scholar

Downloads

Published

2017-02-07

How to Cite

Sylla, M., Chruściński, J., Drużyńska, P., Płóciennik, P., & Osak, W. (2017). Opportunities and limitations for MICE tourism development in Łódź. Turyzm/Tourism, 25(2), 117–124. https://doi.org/10.1515/tour-2015-0011

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)