Opportunities and limitations for MICE tourism development in Łódź
DOI:
https://doi.org/10.1515/tour-2015-0011Keywords:
MICE, business tourism, accommodation services and congress locations, image, ŁódźAbstract
Business tourism plays an important role in the tourism industry of Łódź. However, compared to other Polish cities relatively few MICE meetings are organised there. The purpose of this article is therefore to analyse the opportunities and limitations for MICE tourism development in Łódź compared to the city’s potential. The accommodation services, congress locations, accessibility by different means of transportation, and its image are the factors considered in the analysis. The results indicate the most important strategic actions that are recommended in order to improve the situation of business tourism in Łódź.
Downloads
References
ABSL, 2013, Usługi Biznesowe dla sektora finansowego. Success story of Poland, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, 64 pp.
Google Scholar
BORYCZKA E.M., FELTYNOWSKI M., SOKOŁOWICZ M.E., TOMASZEWSKA A. W., ZASINA J., 2010, Raport z badań „Łódź w oczach studentów łódzkich publicznych uczelni wyższych. IV edycja (2009–2010)”, Uniwersytet Łódzki, Łódź, 54 pp.
Google Scholar
CELUCH K., 2014, Raport „Przemysł spotkań w Polsce 2014”, Poland Convention Bureau, Warszawa, 68 pp.
Google Scholar
JĘDRYSIAK T., 2011, Turystyka kulturowa w obiektach poprzemysłowych – zagadnienia ogólne, Turystyka Kulturowa, 6, KulTour.pl – Organizator Turystyki Kulturowej i Edukacyjnej, Poznań, 50 pp.
Google Scholar
LEŚNIEWSKA K., MOTERSKI F., ŻEK M., 2012, Uwarunkowania rozwoju turystyki, [in:] T. Napierała (ed.), Jakość zarządzania turystyką w województwie łódzkim. Możliwości implementacji dobrych praktyk norweskich, ser. „Acta Innovations”, Łódź, 102 pp.
Google Scholar
Masterplan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku, 2008, Ministerstwo Infrastruktury, Warszawa.
Google Scholar
MEDLIK S., 1995, Leksykon podróży turystyki hotelarstwa, PWN, Warszawa, 504 pp.
Google Scholar
Metodologia badań i badania pilotażowe turystyki biznesowej, 2003, Instytut Turystyki, Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, 103 pp.
Google Scholar
MICEPoint, Definition of MICE”, http://www.micepoint.com/AboutUs/tabid/72/Default.aspx 01.04.2015.
Google Scholar
MICEPoland, Hotel Tobaco nominowany w konkursie World Travel Awards, http://micepoland.com.pl/index.php?action=aktualnosci&start=aktualnosci&ID=904 22.02.2016.
Google Scholar
Meeting Industry Terminology, 1992, Commission of the European communities and international association of professional congress organizers (CEC & IAPCO), Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, 287 pp.
Google Scholar
MOTERSKI F., 2011, Rewitalizacja obiektów poprzemysłowych, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 261, 589 pp.
Google Scholar
MUNDT J., 2001, Einführung in den Tourismus, Oldenburger Verlag, München, 293 pp.
Google Scholar
NAPIERAŁA T., 2015, Description of competition’s subject, MICE tourism in Lodz Metropolitan Area http://schedule.edu.pl/24hours/subject-description/
Google Scholar
NAWROCKA E., 2013, Istota turystyki biznesowej, stan i czynniki jej rozwoju na przykładzie Wrocławia, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 97 pp.
Google Scholar
NOWAKOWSKA K., SZKARADKIEWICZ M., 2013, Tożsamość jednostki terytorialnej – podstawa promocji i kierunków rozwoju na przykładzie miasta Łódź, Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna, 22, pp. 43–55.
Google Scholar
PANASIUK A., 2013, Podstawy marketingu usług, [in:] A. Panasiuk (ed.), Marketing w turystyce i rekreacji, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 381 pp.
Google Scholar
PAWLICZ A., 2008, Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska, Difin, Warszawa, 142 pp.
Google Scholar
Raport „Połączenia lotnicze z polskich miast w sezonie letnim 2014” http://www.tanie-loty.com.pl/pdf/polaczenia-lotnicze-sezon-letni-2014.pdf 29.03.2015.
Google Scholar
Raport „Połączenia lotnicze z polskich miast w sezonie zimowym 2014/2015” http://www.tanie-loty.com.pl/pdf/raport-sezon-zimowy-2014-15.pdf 29.03.2015.
Google Scholar
RASZKOWSKI A., 2012, Promotion mix w strategii promocji miasta, [in:] R. Brol, A. Sztando (eds.), Gospodarka lokalna w teorii i praktyce, Wrocław, 528 pp.
Google Scholar
SWARBROOKE J., HORNER S., 2001, Business travel and tourism, Routledge, Abingdon, 384 pp.
Google Scholar
SZCZEPANOWSKI A.E., 2012, Markowe produkty turystyczne, PWE, Warszawa, 212 pp.
Google Scholar
WŁODARCZYK B. (ed.), 2012, Ruch turystyczny w Łodzi i województwie Łódzkim w 2011 roku, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź, 205 pp.
Google Scholar
http://schedule.edu.pl/24hours/subject-description/ 27.03.2015.
Google Scholar
http://www.airport.lodz.pl/ 29.03.2015.
Google Scholar
http://poland-convention.pl/pl/zorganizuj-spotkanie/organizatorzy-kongresow 19.02.2016.
Google Scholar
http://www.convention.lodz.pl/ 22.02.2015.
Google Scholar
www.lotnisko.lodz.pl 22.02.2015.
Google Scholar
www.turystyczna.lodz.pl 22.02.2015.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.