Przestrzeń turystyczno-artystyczna Łodzi na przykładzie Galerii Urban Forms
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.24.2.03Keywords:
przestrzeń turystyczna, przestrzeń turystyczno-artystyczna, murale Galerii Urban Forms w ŁodziAbstract
Łódź jako miasto o postindustrialnym potencjale turystycznym, a także miasto sztuki nowoczesnej i kultury niezależnej, staje się w ostatnich latach unikatową na mapie Polski destynacją, której tkanka miejska stanowi doskonałe tło do działań z zakresu „street artu”. Jednym z takich działań jest galeria murali Fundacji Urban Forms, która przyczyniając się do rewitalizacji obszarów i kreowania nowych walorów, tworzy nową przestrzeń miasta – przestrzeń turystyczno-artystyczną. Artykuł opisuje zarówno proces powstawania tej przstrzeni, jak i charakterystyczne jej cechy.
Downloads
References
AFFELT W.J., 2009, Technoestetyka, czyli moc oddziaływania zabytku techniki.
Google Scholar
Dialogi wokół murali. Raport z badań opinii przeprowadzonych w ulicznych punktach konsultacyjnych, 2014, Urban Forms, Łódź.
Google Scholar
DOMAŃSKI B., 2010, Rewitalizacja miast polskich - wybrane zagadnienia, [in:] Rewitalizacja miast polskich jako sposób zachowania dziedzictwa materialnego i duchowego oraz czynnik zrównoważonego rozwoju. Podsumowanie projektu, Instytut Rozwoju Miast, Kraków.
Google Scholar
KACZMAREK S., 2001, Rewitalizacja terenów poprzemysłowych. Nowy wymiar w rozwoju miast, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
KRONENBERG M., 2012, Wpływ zasobów dziedzictwa przemysłowego na atrakcyjność turystyczną miasta, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
LISZEWSKI S., 1995, Przestrzeń turystyczna, „Turyzm”, 5, 2, pp. 87-103.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.5.2.09
LISZEWSKI S., 1999, Przestrzeń turystyczna miasta (przykład Łodzi), „Turyzm”, 9, 1, pp. 51-73.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.1.04
LISZEWSKI S., 2005, Przestrzeń turystyczna w ujęciu podmiotowym. Przyczynek do dyskusji o przestrzeni w geografii, [in:] Geografia jako nauka o środowisku, przestrzeni i krajobrazie, t. 1: Podstawowe idee i koncepcje w geografii, ŁTN, Łódź.
Google Scholar
LISZEWSKI S., 2008, Miasto jako przedmiot badań geografii turyzmu w Polsce, „Turyzm”, 18, 1, pp. 27-38.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.18.1.03
NIŻYŃSKA A., 2011, Street art jako alternatywna forma debaty publicznej w przestrzeni miejskiej, Trio, Warszawa.
Google Scholar
NOWACKI M., 2011, Autentyczność atrakcji a autentyczność doświadczeń turystycznych, „Folia Turistica”, 23.
Google Scholar
STASIAK A., 2013, Nowe przestrzenie i formy turystyki w gospodarce doświadczeń, „Turyzm/Tourism”, 23, 2, pp. 65-74.
Google Scholar
STĘPIEŃ B., 2010, Łódzkie murale. Niedoceniona grafika użytkowa PRL-u, Wyd. Księży Młyn, Łódź.
Google Scholar
„Strategia zarządzania marką na lata 2010-2016”, Urząd Miasta Łodzi, Łódź.
Google Scholar
WŁODARCZYK B., 2009, Przestrzeń turystyczna. Istota, koncepcje, determinanty rozwoju, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
WŁODARCZYK B., 2011, Procesy kształtujące przestrzeń turystyczną, „Turyzm/Tourism”, 21, 1-2, pp. 59-66.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.21.1-2.08
www.offpiotrkowska.com
Google Scholar
www.urbanforms.org
Google Scholar
www.monopolis.lodz.pl
Google Scholar
www.fashionweek.pl
Google Scholar
www.lodzdesign.com
Google Scholar
www.galeria-lodzka.pl
Google Scholar
www.murale.mnc.pl
Google Scholar
www.wi-ma.org
Google Scholar
www.lodzartcenter.com
Google Scholar
www.panoramio.com
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.