Przestrzeń turystyczno-artystyczna Łodzi na przykładzie Galerii Urban Forms

Authors

  • Justyna Mokras-Grabowska Uniwersytet Łódzki, Instytut Geografii Miast i Turyzmu, Pracownia Rekreacji i Turystyki Kwalifikowanej

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.24.2.03

Keywords:

przestrzeń turystyczna, przestrzeń turystyczno-artystyczna, murale Galerii Urban Forms w Łodzi

Abstract

Łódź jako miasto o postindustrialnym potencjale turystycznym, a także miasto sztuki nowoczesnej i kultury niezależnej, staje się w ostatnich latach unikatową na mapie Polski destynacją, której tkanka miejska stanowi doskonałe tło do działań z zakresu „street artu”. Jednym z takich działań jest galeria murali Fundacji Urban Forms, która przyczyniając się do rewitalizacji obszarów i kreowania nowych walorów, tworzy nową przestrzeń miasta – przestrzeń turystyczno-artystyczną. Artykuł opisuje zarówno proces powstawania tej przstrzeni, jak i charakterystyczne jej cechy.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AFFELT W.J., 2009, Technoestetyka, czyli moc oddziaływania zabytku techniki.
Google Scholar

Dialogi wokół murali. Raport z badań opinii przeprowadzonych w ulicznych punktach konsultacyjnych, 2014, Urban Forms, Łódź.
Google Scholar

DOMAŃSKI B., 2010, Rewitalizacja miast polskich - wybrane zagadnienia, [in:] Rewitalizacja miast polskich jako sposób zachowania dziedzictwa materialnego i duchowego oraz czynnik zrównoważonego rozwoju. Podsumowanie projektu, Instytut Rozwoju Miast, Kraków.
Google Scholar

KACZMAREK S., 2001, Rewitalizacja terenów poprzemysłowych. Nowy wymiar w rozwoju miast, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar

KRONENBERG M., 2012, Wpływ zasobów dziedzictwa przemysłowego na atrakcyjność turystyczną miasta, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar

LISZEWSKI S., 1995, Przestrzeń turystyczna, „Turyzm”, 5, 2, pp. 87-103.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.5.2.09

LISZEWSKI S., 1999, Przestrzeń turystyczna miasta (przykład Łodzi), „Turyzm”, 9, 1, pp. 51-73.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.1.04

LISZEWSKI S., 2005, Przestrzeń turystyczna w ujęciu podmiotowym. Przyczynek do dyskusji o przestrzeni w geografii, [in:] Geografia jako nauka o środowisku, przestrzeni i krajobrazie, t. 1: Podstawowe idee i koncepcje w geografii, ŁTN, Łódź.
Google Scholar

LISZEWSKI S., 2008, Miasto jako przedmiot badań geografii turyzmu w Polsce, „Turyzm”, 18, 1, pp. 27-38.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.18.1.03

NIŻYŃSKA A., 2011, Street art jako alternatywna forma debaty publicznej w przestrzeni miejskiej, Trio, Warszawa.
Google Scholar

NOWACKI M., 2011, Autentyczność atrakcji a autentyczność doświadczeń turystycznych, „Folia Turistica”, 23.
Google Scholar

STASIAK A., 2013, Nowe przestrzenie i formy turystyki w gospodarce doświadczeń, „Turyzm/Tourism”, 23, 2, pp. 65-74.
Google Scholar

STĘPIEŃ B., 2010, Łódzkie murale. Niedoceniona grafika użytkowa PRL-u, Wyd. Księży Młyn, Łódź.
Google Scholar

„Strategia zarządzania marką na lata 2010-2016”, Urząd Miasta Łodzi, Łódź.
Google Scholar

WŁODARCZYK B., 2009, Przestrzeń turystyczna. Istota, koncepcje, determinanty rozwoju, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar

WŁODARCZYK B., 2011, Procesy kształtujące przestrzeń turystyczną, „Turyzm/Tourism”, 21, 1-2, pp. 59-66.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.21.1-2.08

www.offpiotrkowska.com
Google Scholar

www.urbanforms.org
Google Scholar

www.monopolis.lodz.pl
Google Scholar

www.fashionweek.pl
Google Scholar

www.lodzdesign.com
Google Scholar

www.galeria-lodzka.pl
Google Scholar

www.murale.mnc.pl
Google Scholar

www.wi-ma.org
Google Scholar

www.lodzartcenter.com
Google Scholar

www.panoramio.com
Google Scholar

Published

2014-12-30

How to Cite

Mokras-Grabowska, J. (2014). Przestrzeń turystyczno-artystyczna Łodzi na przykładzie Galerii Urban Forms. Turyzm/Tourism, 24(2), 25–33. https://doi.org/10.18778/0867-5856.24.2.03

Issue

Section

Articles