Rola działań proekologicznych w kształtowaniu produktu turystycznego
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.21.1-2.05Keywords:
produkt turystyczny, świadomość ekologiczna, turystyka zrównoważonaAbstract
Celem autorki artykułu jest próba prześledzenia działań proekologicznych, jakie mogą być podejmowane przez różne podmioty kształtujące produkt turystyczny. Szczególna uwaga zostanie poświęcona turystom, których zachowanie wpływa nie tylko na produkt turystyczny zastany w miejscu docelowym, ale również na przyszłe działania usługodawców. Zaprezentowano pojęcie świadomości ekologicznej, jej związek z koncepcją turystyki zrównoważonej i ekoturystyki, a także przedstawiono problemy, jakie wynikają z mody na produkty ekologiczne.
Downloads
References
BOHDANOWICZ P., 2008, Turystyka a świadomość ekologiczna, Wyd. Adam Marszałek, Toruń.
Google Scholar
BURGER T., 1996, Uwagi o świadomości ekologicznej, „Przegląd Powszechny”, nr 12.
Google Scholar
BYRD E.T., 2007, Stakeholders in Sustainable Tourism Development and their Roles: Applying Stakeholder Theory to Sustainable Tourism Development, „Tourism Review”, vol. 62, No. 2, s. 6–13.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1108/16605370780000309
CZERWIŃSKA M., 2009, Znaczenie marketingu ekologicznego w turystyce, [w:] Marketing w rozwoju turystyki, J. Chotkowski (red.), Wyd. Politechniki Koszalińskiej, Koszalin, s. 198–208.
Google Scholar
GÓRKA K., POSKROBKO B., RADECKI W., 2001, Ochrona środowiska. Problemy społeczne, ekonomiczne i prawne, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar
GRÖNHOLM S., 2010, Perceptions of rural needs and policy – the case of the archipelago of Turku, „Regions”, No. 278, Regional Studies Association, s. 12–14.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/13673882.2010.9668743
JEDLIŃSKA M., 2004, Proekologiczne potrzeby konsumentów. Marketing ekologiczny, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, s. 35–55.
Google Scholar
KASPRZYK K., 2006, Wielkopolski Park Narodowy – próba ochrony przestrzeni publicznej w aspekcie zrównoważonego rozwoju, [w:] Współpraca popłaca, K. Kasprzak, M. Ornoch-Tabędzka (red.), Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań, s. 7–26.
Google Scholar
KRIPPENDORF J., 1982, Towards New Tourism Policies: Importance of Environmental and Socio-Cultural Factors, „Tourism Management”, No. 3.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/0261-5177(82)90063-2
MAJEWSKI J., 2003, Turystyka wiejska i rozwój lokalny, Fundacja „Edukacja dla Demokracji”, Warszawa.
Google Scholar
MAJEWSKI J., 2008, Czy turystyka wiejska powinna być zrównoważona?, [w:] Zrównoważony rozwój turystyki, S. Wodejko (red.), Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, s. 185–198.
Google Scholar
MICHAŁOWSKI S., 1994, Problem świadomości ekologicznej i wychowania ekologicznego w Polsce na tle doświadczeń edukacji ekologicznej w RFN, [w:] Ekologiczne wyzwania Polski, Wyd. Kopia, Warszawa, s. 21–75.
Google Scholar
NIEMCZYK A., 2008, Turysta wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju, [w:] Zrównoważony rozwój turystyki, S. Wodejko (red.), Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2008, s. 71–82.
Google Scholar
NIEZGODA A., 2006, Obszar recepcji turystycznej w warunkach rozwoju zrównoważonego, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
NIEZGODA A., 2010, Ekologiczne uwarunkowania zachowań nabywczych w turystyce, [w:] Potencjał turystyczny. Zagadnienia przestrzenne, B. Meyer (red.), „Zeszyty Naukowe”, nr 590, Uniwersytet Szczeciński, s. 643–652.
Google Scholar
NIEZGODA A., 2011, A survey of Poznań residents on tourism development in the city, [w:] Determinants of tourism development in urban destinations and methods of tourism measurement, red. G. Gołembski, Poznań University of Economics Press, Poznań, s. 99–132.
Google Scholar
PENDER L., SHARPLEY R.(red.), 2008, Zarządzanie turystyką, PWE, Warszawa.
Google Scholar
PONDEL H., 2007, Wykorzystanie koncepcji ekomarketingu w rynkowej walce o klienta. Zarządzanie i marketing, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Menadżerskiej „Millenium”, Gniezno, s. 45–60.
Google Scholar
WEAVER D., 2001, Ecotourism, John Wiley & Sons, Malbourne.
Google Scholar
WILLET J., CORNWALL, 2010, The experience economy and the tourist return, „Regions”, No. 278, Regional Studies Association, s. 19–21.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/13673882.2010.9668746
ZARĘBA D., 2000, Ekoturystyka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa www.dziennikturystyczny.pl pobrano 22.11.2009.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.