The University of Lodz Library activities during the pandemic (March 2020 – June 2021)
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-7435.33.02Keywords:
University of Lodz Library, library services, academic library, pandemic, library activitiesAbstract
The COVID-19 pandemic disrupted library activities. Libraries faced with a choice which services they can safely offer to their users to ensure that the readers always have access to the information they need. The article presents the functioning of the University of Lodz Library (BUŁ) during the pandemic. It presents the applied solutions and services adapted to the epidemiological situation, which allowed readers of the University of Lodz Library use its resources in a satisfactory and safe manner.
Downloads
References
Ambasador BUŁ (2019). W: Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego [online]. Pobrane 4 listopada 2021 r., z: http://www.lib.uni.lodz.pl/ambasador/
Google Scholar
Drapieżne wydawnictwa (2021). W: Wikipedia. Wolna encyklopedia [online]. Pobrane 4 listopada 2021 r., z: https://pl.wikipedia.org/wiki/Drapie%C5%BCne_wydawnictwa
Google Scholar
Figurska, Katarzyna & Wachowicz, Monika (2020). COVID-19 nam niestraszny – działalność Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Łodzi z koronawirusem w tle. EBIB – Electronic Bulletin for Librarians 4(193), 1–6. Pobrane 20 września 2021 r., z: http://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/686/722
Google Scholar
Gmiterek, Grzegorz (2021). Wykorzystanie serwisu Facebook przez polskie biblioteki uniwersyteckie w czasie ich zamknięcia spowodowanego pandemią COVID-19. Analiza porównawcza udostępnianych postów. Przegląd Biblioteczny, 1, 41–61.
Google Scholar
Jędrych, Jarosław (2020). Biblioteki pedagogiczne w czasie pandemii. EBIB – Electronic Bulletin for Librarians, 4(193), 1–8. Pobrano 20 września 2021 r., z: http://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/688/724
Google Scholar
Lepkowska, Emilia (2021). Kilka refleksji na temat bibliotek naukowych i ich działań online dla użytkowników w czasie pandemii. Bibliotekarz, 2, 4–7.
Google Scholar
Materska, Katarzyna (2015). Biblioteka akademicka jako element infrastruktury naukowej w cyfrowym świecie danych, informacji i wiedzy. W: H. Brzezińska-Stec, J. Żochowska (red.), Biblioteka bez użytkowników...? Diagnoza problemu, V Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Supraśl, 14–16 września 2015 [online] (s. 53–68). Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku. Pobrane 20 września 2021 r., z: http://hdl.handle.net/11320/4501
Google Scholar
Milewska, Paulina (2015). Brama do wiedzy. Rola biblioteki akademickiej w procesie komunikacji naukowej na przykładzie bibliotek akademickich w Łodzi. W: T. Piestrzyński,
Google Scholar
J. Jerzyk-Wojtecka (red.), Biblioteka w społeczeństwie wiedzy. Informacja, edukacja, profesjonalizm. Konferencja naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego. Materiały konferencyjne [online] (s. 45–56). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Pobrane 20 września 2021 r., z: https://doi.org/10.18778/8088-191-4.04
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/8088-191-4.04
Winiarska, Bożena (2021) Zostań w domu. Kilka refleksji z czasu pandemii, Bibliotekarz, 6, 10–14.
Google Scholar
Zarządzenie nr 100 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 11.03.2020 r. w sprawie: przeciw-działania rozpowszechniania się COVID-19 (zapalenia płuc spowodowanego koronawirusem SARS-CoV-2) wśród społeczności Uniwersytetu Łódzkiego [online]. Pobrane 14 września 2021 r. z: http://static.uni.lodz.pl/dso/mailing/20200311/zarz.%20nr%20100%20z%2011.03.2020%20r.pdf
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.