Badanie efektywności dydaktycznej szkoleń bibliotecznych dla studentów w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego w latach 1954-2010

Autor

  • Justyna Jerzyk-Wojtecka
  • Renata Felińska

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-7435.16.13

Abstrakt

The authors try to show the system of library courses for students in the Library of  the University of Łódź. Since 1954 courses of library education have been arranged  each academic year. The formula of those courses has changed few times. After the  enlargement of the Library building and updating the circulation of collections, a new  model of the courses has started. Article presents the historical view of the library education  for students, the new formula of the courses and the results of a survey. In the  survey students were asked what they think about the library education and the abilities  they acquired during the course. Student’s answers could have influence the shape of  the future courses.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2010-01-01

Jak cytować

Jerzyk-Wojtecka, J., & Felińska, R. (2010). Badanie efektywności dydaktycznej szkoleń bibliotecznych dla studentów w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego w latach 1954-2010. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum, (16), 223–234. https://doi.org/10.18778/0860-7435.16.13

Numer

Dział

Articles