Działalność państwowych wyższych szkół zawodowych na rzecz promocji regionu ze szczególnym uwzględnieniem roli biblioteki i wydawnictwa uczelnianego

Autor

  • Małgorzata Bańkowska Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego w Kaliszu

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-7435.25.04

Słowa kluczowe:

marketing terytorialny, tożsamość regionalna, promocja, marka miasta, państwowe wyższe szkoły zawodowe, biblioteka uczelniana, wydawnictwo

Abstrakt

Niniejsza analiza stanowi przyczynek do dalszych badań autorki nad udziałem państwowych wyższych szkół zawodowych (dalej: pwsz-ty) w promocji regionu. Celem opracowania jest ukazanie zależności pomiędzy realizowaną przez państwowe wyższe szkoły zawodowe misją edukacji zawodowej, opartą na współpracy ze środowiskiem lokalnym, a wzmacnianiem tożsamości regionalnej. W artykule omówiono wybrane elementy działalności naukowo-dydaktycznej, kulturalnej oraz promocyjnej pwsz-tów, mające wpływ na budowanie marki miasta (siedziby uczelni) oraz regionu, podkreślono też udział biblioteki i wydawnictwa uczelnianego w tym procesie.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Bańkowski, Andrzej (2000). Etymologiczny słownik języka polskiego. T. 1. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN.
Google Scholar

Bielawska, Sylwia & Całka, Małgorzata (2016). Czas na digitalizację? Teoria i praktyka w państwowych wyższych szkołach zawodowych. W: M. Góralska, A. Wandel (red.), Metody i narzędzia badań piśmiennictwa cyfrowego i jego użytkowników (s. 111–127). Wrocław: Wydaw. Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar

Dobrzyńska-Lankosz, Ewa & Jazdon, Artur (2006). Dygitalizacja w polskich bibliotekach akademickich. W: Dygitalizacja zbiorów bibliotecznych: materiały z ogólnopolskiej konferencji pt. „Dygitalizacja zbiorów bibliotecznych”, Warszawa 3–4 czerwca 2005 r. (s. 22–48). Warszawa: Wydaw. Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich.
Google Scholar

Florek, Magdalena (2006). Podstawy marketingu terytorialnego. Poznań: Wydaw. Akademii Ekonomicznej.
Google Scholar

ngo.pl (2017). Pobrane 21 lipca 2017, z: http://fakty.ngo.pl/trzeci-sektor/
Google Scholar

Niedzielska, Anna (2011). Zintegrowana komunikacja marketingowa w działalności jednostek terytorialnych. W: K. Łazorko, A. Niedzielska (red.), Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego (s. 45–68). Częstochowa: Wydaw. Politechniki Częstochowskiej.
Google Scholar

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu (2017). Pobrane 10 kwietnia 2017, z: http://www.pwsz.elblag.pl/wspolpraca.html.
Google Scholar

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego w Kaliszu (2017). Pobrane 18 sierpnia 2017, z: http://www.pwsz.kalisz.pl/index.php/nowa-identyfikacja-wizualna.
Google Scholar

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu (2017). Pobrane 20 lipca 2017, z: http://bk.pwsz-ns.edu.pl/2,1,Biuro_karier.htm.
Google Scholar

Rydel, Maciej (2004). Zintegrowana komunikacja marketingowa. Nowe podejście – propozycja uporządkowania pojęć. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 179, 351–359.
Google Scholar

Sadowski, Piotr (2011). Współpraca PWSZ w Kaliszu z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz rozwoju regionalnego. W: K. Gomółka (red. nauk.), Organizacje pozarządowe a rozwój regionalny (s. 37–46). Elbląg: Wydaw. Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej.
Google Scholar

Sargeant, Adrian (2004). Marketing w organizacjach non profit. Kraków: Oficyna Wydawnicza.
Google Scholar

Strategia rozwoju Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie na lata 2012–2020. (2013). Konin, s. 6. Pobrane 10 kwietnia 2017, z: http://www.pwsz.konin.edu.pl//userfiles/files/zal_do_uchw_nr_104-2016-Strategia-tekst_ujednolicony.pdf.
Google Scholar

Strategia rozwoju Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu na lata 2014–2020. (2014). Nowy Sącz, s. 33. Pobrane 10 kwietnia 2017, z: http://www.pwszns.edu.pl/images/pwsz/uczelnia/o-uczelni/strategia/strategia_rozwoju_państwowej_wyższej_szkoły_zawodowej_w_nowym_sączu_2014-2010.pdf.
Google Scholar

Szewczuk, Adam & Kogut-Jaworska, Magdalena & Zioło, Magdalena (2011). Rozwój lokalny i regionalny. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydaw. C.H. Beck.
Google Scholar

Szromnik, Andrzej (2007). Marketing terytorialny: miasto i region na rynku. Kraków: Wolters Kluwer.
Google Scholar

Sztucki, Tadeusz (1998). Encyklopedia marketingu: definicje, zasady, metody. Warszawa: Placet.
Google Scholar

Szymczak Mieczysław (red. nauk.) (1995). Słownik języka polskiego PWN. T. 1. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2017-12-30

Jak cytować

Bańkowska, M. (2017). Działalność państwowych wyższych szkół zawodowych na rzecz promocji regionu ze szczególnym uwzględnieniem roli biblioteki i wydawnictwa uczelnianego. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum, 2(25), 65–81. https://doi.org/10.18778/0860-7435.25.04

Numer

Dział

Articles

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>