Teatr Kamishibai w PBP Książnicy Pedagogicznej im. A. Parczewskiego w Kaliszu
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-7435.35.14Słowa kluczowe:
teatr Kamishibai, opowiadania, popularyzacja czytelnictwa, Książnica Pedagogiczna, wspomaganie szkół, nauczyciele, uczniowie, zajęcia biblioteczneAbstrakt
W sprawozdaniu przedstawiono działania bibliotekarzy Książnicy Pedagogicznej w zakresie wspomagania szkół, w tym edukacji czytelniczej za pomocą teatru Kamishibai. Opisano możliwości jego wykorzystania podczas zajęć i akcji bibliotecznych, projektów edukacyjnych oraz lokalnych imprez. Przedstawiono konkretne przykłady opowiadań i sposoby ich prezentacji na zajęciach. Omówiono możliwości wypożyczania Kamishibai, różnych opowiadań oraz tematycznej literatury przez zainteresowanych nauczycieli – czytelników biblioteki.
Pobrania
Bibliografia
Edukacja i zabawa z Kamishibai. Wydawnictwo Tibum [online]. Pobrane 11 listopada 2022, z: https://www.tibum.pl/shop/edukacja
Google Scholar
Kosik, Edyta (2017). Teatrzyk Kamishibai w bibliotece szkolnej. Poradnik Bibliotekarza, 7–8, s. 39–40.
Google Scholar
Teatr Ilustracji Kamishibai. Stowarzyszenie Zielona Grupa [online]. Pobrane 11 listopada 2022, z: http://zielonagrupa.pl/kamishibai-2/
Google Scholar
Walska-Golowska, Anna (2017). Kamishibai jako narzędzie edukacyjne i alternatywna forma czytania. W: Janik B., Bukowczas W. (red.), Czytelnictwo – nowa jakość, (s. 85–90). Kraków: Księgarnia Akademicka.
Google Scholar
Wilczewska, Maja (2021). Magia słowa i obrazu – rola papierowego teatru kamishibai w animacji czytelniczej. W: Wojciechowska M. (red.), Mobilna biblioteka, (s. 224–237). Warszawa: SBP.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.