Instytucje szkoleniowe jako podmiot rynku usług edukacyjnych osób dojrzałych – wybrane aspekty w świetle badania empirycznego

Autor

  • Izabela Kolodziejczyk-Olczak Katedra Pracy i Polityki Społecznej Uniwersytet Łódzki

Słowa kluczowe:

pracownik dojrzały, szkolenie, usługi edukacyjne

Abstrakt

Artykuł dotyka niezwykle ważnego, w sytuacji starzenia się społeczeństwa, zagadnienia – szkoleń osób dojrzałych. Proces ten ma określoną specyfikę, dlatego zostanie ona przedstawiona na początku. Zostaną opisane także podstawowe instytucje oferujące szkolenia dla tej grupy docelowej. Następnie ukazane będą poszczególne fazy prawidłowego procesu szkoleniowego: od planowania szkoleń, poprzez ich przeprowadzenie, aż po ewaluację. Zagadnienie analizowane będzie w świetle badań empirycznych i krytycznej analizy literatury przedmiotu. Empiryczną podstawą tekstu będzie badanie jakościowe przeprowadzone wśród instytucji szkoleniowych, które zrealizowane zostało w projekcie Wyrównywanie szans na rynku pracy dla osób 50+.

Opracowanie zwieńczone zostanie wnioskami o charakterze teoretycznym i aplikacyjnym.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Biogram autora

Izabela Kolodziejczyk-Olczak - Katedra Pracy i Polityki Społecznej Uniwersytet Łódzki

adiunkt

Bibliografia

Andrzejczak A. (2010), Projektowanie i realizacja szkoleń, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Bersin J. (2008), The Training Measurement Book: Best Practices, Proven Methodologies and Practical Approaches, John Wiley and Sons, San Francisco.
Google Scholar

Chrzanowska M. (2011), Wirtual w biznesowym realu – nowe media w edukacji pracowników, Magazyn Nowoczesna Firma, wrzesień.
Google Scholar

Fortuna P. (2010), Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Google Scholar

Kirkpatrick D. L., Kirkpatrick J. D. (2010), Evaluating Training Programs: The Four Levels, San Francisco, APS.
Google Scholar

Kołodziejczyk-Olczak I., Feliniak U. (2002), Blaski i cienie zarządzania szkoleniami. Kryteria wyboru firm szkoleniowych i metod kształcenia oraz oceny efektów szkoleń, Personel, maj.
Google Scholar

Kołodziejczyk-Olczak I. (2010), Coaching as an element of building employee involvement, [w:] D. Lewicka (red.), Organisation Management. Competitiveness, Social Responsibility, Human Capital, AGH, Kraków.
Google Scholar

Kołodziejczyk-Olczak I. (2010), Rozwój kadr w nowoczesnym przedsiębiorstwie, [w:] J. Różański, J. Sokołowski (red.), Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo SWSPiZ, Łódź.
Google Scholar

Kołodziejczyk-Olczak I. (2014), Zarządzanie pracownikami w dojrzałym wieku. Wyzwania i problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar

Koppett K. (2003), Techniki teatru improwizacji w programach szkoleniowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Google Scholar

Kossowska M, Sołtysińska I. (2002), Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Google Scholar

Kostera M. (2003), Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar

Kowalska-Dubas E. (2013), Life long Learning – aktualizowanie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji, [w:] Kryńska E., Szukalski P. (red.), Rozwiązania sprzyjające aktywnemu starzeniu się w wybranych krajach Unii Europejskiej. Raport końcowy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar

Sidor-Rządkowska M. (2003), Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen okresowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Google Scholar

Sloman M (2013), Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa.
Google Scholar

Smółka P. (2012), Mnożenie korzyści. Zalety programów rozwojowych typu blended, Personel i Zarządzanie, nr 1.
Google Scholar

Tamblyn D. (2009), Śmiej się i ucz. 95 sposobów wykorzystania humoru do zwiększenia efektywności nauczania i szkolenia, ABC a Wolters Kluwer business, Kraków.
Google Scholar

Wojtaszczyk K. (2012), Działania instytucji szkoleniowych w zakresie aktywizacji zatrudnienia osób 45+. Raport cząstkowy z badań jakościowych, lipiec.
Google Scholar

Woźniak J. (2008), E-Learning w biznesie i edukacji, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2016-02-16

Jak cytować

Kolodziejczyk-Olczak, I. (2016). Instytucje szkoleniowe jako podmiot rynku usług edukacyjnych osób dojrzałych – wybrane aspekty w świetle badania empirycznego. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2(312). Pobrano z https://czasopisma.uni.lodz.pl/foe/article/view/378

Numer

Dział

Sektor usług wobec starzenia się społeczeństwa

Podobne artykuły

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.