Training institutions as an agent in the market of educational services for older people – chosen aspects in the context of empirical research

Authors

  • Izabela Kolodziejczyk-Olczak Uniwersytet Łódzki

Keywords:

educational services, older employee, training

Abstract

The article deals with a matter that is extremely important because of population aging – training for older people. The presentation of the special characteristics of the process precedes the discussion of the main training institutions providing services to this group of customers. This part is followed by the presentation of stages comprising a correct training process, i.e. the planning of a training activity, training delivery, and the evaluation of its outcomes. The topic is analysed based on empirical research and a critical analysis of the literature on this subject. The empirical basis of the article is a qualitative survey of training institutions which was carried out for the project: Equal opportunities in the labour market for people 50+. The article ends with theoretical and practical conclusions.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Izabela Kolodziejczyk-Olczak, Uniwersytet Łódzki

adiunkt

References

Andrzejczak A. (2010), Projektowanie i realizacja szkoleń, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Bersin J. (2008), The Training Measurement Book: Best Practices, Proven Methodologies and Practical Approaches, John Wiley and Sons, San Francisco.
Google Scholar

Chrzanowska M. (2011), Wirtual w biznesowym realu – nowe media w edukacji pracowników, Magazyn Nowoczesna Firma, wrzesień.
Google Scholar

Fortuna P. (2010), Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Google Scholar

Kirkpatrick D. L., Kirkpatrick J. D. (2010), Evaluating Training Programs: The Four Levels, San Francisco, APS.
Google Scholar

Kołodziejczyk-Olczak I., Feliniak U. (2002), Blaski i cienie zarządzania szkoleniami. Kryteria wyboru firm szkoleniowych i metod kształcenia oraz oceny efektów szkoleń, Personel, maj.
Google Scholar

Kołodziejczyk-Olczak I. (2010), Coaching as an element of building employee involvement, [w:] D. Lewicka (red.), Organisation Management. Competitiveness, Social Responsibility, Human Capital, AGH, Kraków.
Google Scholar

Kołodziejczyk-Olczak I. (2010), Rozwój kadr w nowoczesnym przedsiębiorstwie, [w:] J. Różański, J. Sokołowski (red.), Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo SWSPiZ, Łódź.
Google Scholar

Kołodziejczyk-Olczak I. (2014), Zarządzanie pracownikami w dojrzałym wieku. Wyzwania i problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar

Koppett K. (2003), Techniki teatru improwizacji w programach szkoleniowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Google Scholar

Kossowska M, Sołtysińska I. (2002), Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Google Scholar

Kostera M. (2003), Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar

Kowalska-Dubas E. (2013), Life long Learning – aktualizowanie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji, [w:] Kryńska E., Szukalski P. (red.), Rozwiązania sprzyjające aktywnemu starzeniu się w wybranych krajach Unii Europejskiej. Raport końcowy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar

Sidor-Rządkowska M. (2003), Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen okresowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Google Scholar

Sloman M (2013), Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa.
Google Scholar

Smółka P. (2012), Mnożenie korzyści. Zalety programów rozwojowych typu blended, Personel i Zarządzanie, nr 1.
Google Scholar

Tamblyn D. (2009), Śmiej się i ucz. 95 sposobów wykorzystania humoru do zwiększenia efektywności nauczania i szkolenia, ABC a Wolters Kluwer business, Kraków.
Google Scholar

Wojtaszczyk K. (2012), Działania instytucji szkoleniowych w zakresie aktywizacji zatrudnienia osób 45+. Raport cząstkowy z badań jakościowych, lipiec.
Google Scholar

Woźniak J. (2008), E-Learning w biznesie i edukacji, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
Google Scholar

Published

2016-02-16

How to Cite

Kolodziejczyk-Olczak, I. (2016). Training institutions as an agent in the market of educational services for older people – chosen aspects in the context of empirical research. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2(312). Retrieved from https://czasopisma.uni.lodz.pl/foe/article/view/378

Issue

Section

The service sector & aging societies

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.