Miasta zbyt małe na handel z dyskontem
DOI:
https://doi.org/10.18778/1508-1117.15.02Słowa kluczowe:
handel detaliczny, sklepy dyskontowe, małe miastaAbstrakt
Jednym z najdynamiczniej rozwijających się formatów handlu są współcześnie sklepy dyskontowe, wykorzystujące w procesie zdobywania rynku strategię niskich cen. Na skutek szybkiego rozwoju o charakterze organicznym oraz fuzji i przejęć na obecnym etapie rozwoju rynku mamy do czynienia z istnieniem kilku sieci sklepów dyskontowych o zasięgu ogólnokrajowym. Placówki te rozmieszczone są w wielu miastach Polski, jednak dosyć nierównomiernie. Wychodząc od analizy wielkości i zasięgu przestrzennego sieci sklepów dyskontowych w Polsce, autor podejmuje się analizy rozwoju tego sektora usług w małych miastach poprzez ukazanie dynamiki tego zjawiska, wskazania czynników lokalizacji oraz porównania pod względem położenia i struktury społeczno-gospodarczej małych miast ze sklepami dyskontowymi i tych bez dyskontów.Bibliografia
Colla E., 2004, The Outlook for European Grocery Retailing: Competition and Format Development, „International Review of Retail, Distribution and Consumer Research”, t. 14, nr 1, s. 47–69
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/0959396032000154293
Domański T., 2005, Strategie rozwoju handlu, PWE, Warszawa
Google Scholar
Ghosh A., McLafferty S., 1987, Location Strategies for Retail and Service Firms, Lexington, Mass.
Google Scholar
Heinritz G., Klein K.E., Popp M., 2003, Geographische Handelsforschung, Gebrüder Borntraeger Verlagsbuchhandlung, Berlin‒Stuttgart.
Google Scholar
Jürgens U. (Hrsg.), 2011, Discounterwelten, L. I. S. Verlag, Passau
Google Scholar
Kaczmarek T., 2010, Struktura przestrzenna handlu detalicznego, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań
Google Scholar
Maleszyk E., 2006, Przesłanki rozwoju i organizacji handlu dyskontowego w Polsce, „Handel Wewnętrzny”, t. 52, nr 1 (300), s. 8–21.
Google Scholar
Salvaneschi L., 1996, Location, location, location. How to Select the Best Site for Your Business, Oasis Press/ PSI Research, Grants Pass, Oregon
Google Scholar
Shopping Monitor CEE 2009, GfK + INCOMA Research. http://www.incoma.cz/cz/ols/los/shopping_monitor_cee_2010.aspx (dostęp 20.06.2011).
Google Scholar
Szulce H., 1998, Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa
Google Scholar
Wilk W., 2005, Miejsce miast w sieciach handlowych – przykład Polski [w:] Lisowski A. (red.), Zmiany przestrzenne i funkcjonalne obszarów miejskich, Prace i Studia Geograficzne, t. 35, Wydawnictwo UW, Warszawa, s. 129–153.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.