Społeczne uwarunkowania rozwoju sektora usług w małych miastach. Przykład Uniejowa

Autor

  • Anita Kulawiak Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Katedra Geografii Regionalnej i Społecznej image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/1508-1117.15.07

Słowa kluczowe:

Uniejów, uwarunkowania rozwoju, sektor usług, przedsiębiorcy

Abstrakt

Celem artykułu jest analiza społecznych uwarunkowań (czynników) rozwoju sektora usług w małych miastach na przykładzie Uniejowa w 2011 r. W szczególności, przeprowadzone badania zmierzają do odpowiedzi na dwa podstawowe pytania: 1. kim jest człowiek (przedsiębiorca), który współcześnie kreuje w Uniejowie sektor usług, 2. jakie motywy i wybory kierowały nim, gdy podejmował decyzję o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej?

Bibliografia

Bieniok H., 2006, Uwarunkowania i problemy rozwoju przedsiębiorczości osobistej w dobie gospodarki rynkowej [w:] Jeremczuk K. (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości – aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne, Tarnobrzeg
Google Scholar

Jasiecki K., 2002, Elita biznesu w Polsce. Drugie narodziny kapitalizmu, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.
Google Scholar

Jasiński R., 2007, Profile kulturowe a rozwój gospodarczy, Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław
Google Scholar

Kaliszczak L., 2006, Twórczość, a przedsiębiorczość [w:] Jeremczuk K. (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości – aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne, Tarnobrzeg
Google Scholar

Kulawiak A., 2011, Zmiana lokalnych społecznych uwarunkowań rozwoju gospodarczego Łodzi latach 2002‒2010 [w:] Namyślak B. (red.), Przekształcenia regionalnych struktur funkcjonalno-przestrzennych, Studia Geograficzne, Wrocław (w druku)
Google Scholar

Laszczak M., 1998, Psychologia przekazu reklamowego, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków
Google Scholar

Rabsztyn B., 2006, Czynniki rozwoju małych miast w okresie transformacji systemowej [w:] Heffner K., Marszał T. (red.), Uwarunkowania rozwoju małych miast, „Biuletyn KPZK PAN”, z. 226, Warszawa.
Google Scholar

Schumacher E.F., 1981, Małe jest piękne, Warszawa
Google Scholar

Serwan B., 2006, Pojęcie przedsiębiorczości i jej uwarunkowania [w:] Jeremczuk K. (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości – aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne, Tarnobrzeg.
Google Scholar

Suliborski A., Kulawiak A., 2006, Przedsiębiorca jako uczestnik i twórca procesów transformacji. Przykład Łodzi [w:] Jewtuchowicz A., Suliborski A. (red.), Przestrzenne zróżnicowanie procesów transformacji społeczno-gospodarczej w regionie łódzkim, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2013-01-01

Jak cytować

Kulawiak, A. (2013). Społeczne uwarunkowania rozwoju sektora usług w małych miastach. Przykład Uniejowa. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica, (15), 115–126. https://doi.org/10.18778/1508-1117.15.07