Społeczne uwarunkowania rozwoju sektora usług w małych miastach. Przykład Uniejowa
DOI:
https://doi.org/10.18778/1508-1117.15.07Słowa kluczowe:
Uniejów, uwarunkowania rozwoju, sektor usług, przedsiębiorcyAbstrakt
Celem artykułu jest analiza społecznych uwarunkowań (czynników) rozwoju sektora usług w małych miastach na przykładzie Uniejowa w 2011 r. W szczególności, przeprowadzone badania zmierzają do odpowiedzi na dwa podstawowe pytania: 1. kim jest człowiek (przedsiębiorca), który współcześnie kreuje w Uniejowie sektor usług, 2. jakie motywy i wybory kierowały nim, gdy podejmował decyzję o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej?Bibliografia
Bieniok H., 2006, Uwarunkowania i problemy rozwoju przedsiębiorczości osobistej w dobie gospodarki rynkowej [w:] Jeremczuk K. (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości – aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne, Tarnobrzeg
Google Scholar
Jasiecki K., 2002, Elita biznesu w Polsce. Drugie narodziny kapitalizmu, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.
Google Scholar
Jasiński R., 2007, Profile kulturowe a rozwój gospodarczy, Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław
Google Scholar
Kaliszczak L., 2006, Twórczość, a przedsiębiorczość [w:] Jeremczuk K. (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości – aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne, Tarnobrzeg
Google Scholar
Kulawiak A., 2011, Zmiana lokalnych społecznych uwarunkowań rozwoju gospodarczego Łodzi latach 2002‒2010 [w:] Namyślak B. (red.), Przekształcenia regionalnych struktur funkcjonalno-przestrzennych, Studia Geograficzne, Wrocław (w druku)
Google Scholar
Laszczak M., 1998, Psychologia przekazu reklamowego, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków
Google Scholar
Rabsztyn B., 2006, Czynniki rozwoju małych miast w okresie transformacji systemowej [w:] Heffner K., Marszał T. (red.), Uwarunkowania rozwoju małych miast, „Biuletyn KPZK PAN”, z. 226, Warszawa.
Google Scholar
Schumacher E.F., 1981, Małe jest piękne, Warszawa
Google Scholar
Serwan B., 2006, Pojęcie przedsiębiorczości i jej uwarunkowania [w:] Jeremczuk K. (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości – aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne, Tarnobrzeg.
Google Scholar
Suliborski A., Kulawiak A., 2006, Przedsiębiorca jako uczestnik i twórca procesów transformacji. Przykład Łodzi [w:] Jewtuchowicz A., Suliborski A. (red.), Przestrzenne zróżnicowanie procesów transformacji społeczno-gospodarczej w regionie łódzkim, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.