Ołtarz główny i obraz "Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny” w kościele szadkowskim – w świetle prac konserwatorskich

Autor

  • Jacek Królewski Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi

DOI:

https://doi.org/10.18778/1643-0700.10.07

Słowa kluczowe:

Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny, kościół szadkowski

Abstrakt

The paper provides an overview of conservation work carried out in 1996–1998 in the parish church in Szadek, involving renovation of the main altar. The text takes the form of reminiscences of the conservation team members rather than providing detailed descriptions of the different stages of this project. The author has focused on unexpected, surprising facts and developments which occurred in the course of the renovation work. In the final part of the paper the history of the altar is presented against the background of the town’s history.

Biogram autora

Jacek Królewski - Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi

mgr, artysta plastyk, konserwator dzieł sztuki, mający na koncie wiele realizacji w zakresie konserwacji tkanin, rzeźby i malarstwa (m. in. konserwacja XVI-wiecznych stalli polichromowanych w kościele pw. św. Jadwigi w Nieszawie, kapy namiotu tureckiego będącego zdobyczą wojenną króla Jana III spod Wiednia, a także zespół rzeźb – tzw. grupa z Ogrójca – szkoła śląska, XVI w.). Obecnie kieruje pracownią konserwacji tkanin w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.

Pobrania

Opublikowane

2010-12-30

Jak cytować

Królewski, J. (2010). Ołtarz główny i obraz "Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny” w kościele szadkowskim – w świetle prac konserwatorskich. Biuletyn Szadkowski, 10, 131–139. https://doi.org/10.18778/1643-0700.10.07

Numer

Dział

Articles