Zaufanie jako siła wspierająca działania na konkurencyjnym rynku

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/1899-2226.14.1.16

Słowa kluczowe:

trust, enterprise, competitive market

Abstrakt

The subject of the article is the trust as a specific soft value which could be considered as an important aspect of the management process. The article is an attempt of the theoretical analysis of notions such as ”trust” and provides characteristics of some management aspects, especially the personnel policy in which trust is a basic value for building an employee’s engagement and interpersonal relations. The article ends with conclusions in which the author tries to find the answer to following question: is it possible to build the enterprise’s financial advantage basing on the trust.

Bibliografia

Banaszyk P., U podstaw nauk o zarządzaniu [w:] Natura nauk o zarządzaniu, red. K. Ziemniewicz Akademia Ekonomiczna, Poznań 2005.
Google Scholar

Chan Kim W., R. Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa 2005.
Google Scholar

Cooper R., A. Sawa, EQ inteligencja emocjonalna w organizacji i zarządzaniu, Studio Emka, Warszawa 2000.
Google Scholar

Drucker P., Zarządzanie organizacja pozarządową, Fundusz Współpracy, Warszawa 1995.
Google Scholar

Edvinsson L., M. Malone, Kapitał intelektualny, PWN, Warszawa, 2001.
Google Scholar

Etyka biznesu, red. J. Dietl, W. Gasparski, PWN, Warszawa 2000.
Google Scholar

Evans Ch., Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa, 2005.
Google Scholar

Hejnowski S., Prezent czy łapówka, czyli co wolno nam zrobić dla pozyskania klienta, „Harvard Business Review” 2007, nr 4 (50).
Google Scholar

Johnson S., Jednominutowy sprzedawca, Wydawnictwo Medium, Warszawa 1994.
Google Scholar

Kostera M., Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 1998.
Google Scholar

Lewandowski J., Kapitalizm znaczy zaufanie, „Gazeta Wyborcza” 17–18.01.2009.
Google Scholar

Marconi J., Marketing marki, K.E. Liber, Warszawa 2002.
Google Scholar

Martyniak Z., Organizacja, Organizacja i zarządzanie, Książka i Wiedza, Warszawa 1975.
Google Scholar

Mroziewski M., Kapitał intelektualny współczesnego przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2008.
Google Scholar

Penc J., Kreatywne kierowanie, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
Google Scholar

Rosiński M., Zarządzanie ryzykiem w outsourcingu, „Harvard Business Review” 2008, nr 6 (64).
Google Scholar

Rybicki A., I ty możesz się stać globalnym graczem, „Harvard Business Review” 2007, nr 6 (40).
Google Scholar

Sankowski T., Gra w sieci, „Global Business” 1999, nr 2 (47).
Google Scholar

Smith S., The customer trust viod – and how to fill it, „Customer Management”, vol. 13, issue 4, July/August 2005.
Google Scholar

Sowińska-Bonder K., A. Kaźmierczak, Dobrzy pracownicy zaczynają odchodzić! Co może ich powstrzymać? „Harvard Business Review” 2008, nr 1 (59).
Google Scholar

Sprenger R.K., Zaufanie # 1, MT Biznes, Warszawa 2009.
Google Scholar

Stachowicz-Stanusch A., Potęga wartości. Jak zbudować nieśmiertelną firmę, Helion, Gliwice 2007.
Google Scholar

Tatarkiewicz W., Droga do filozofii, PWN, Warszawa 1971.
Google Scholar

Townsend R., Jak zdobyć szklaną górę organizacji, czyli co robić, aby nie tłamsić ludzi i nie hamować rozwoju, Książka i Wiedza, Warszawa 1976.
Google Scholar

Zieleniewski J., Organizacja zespołów ludzkich, wydanie IV, PWN, Warszawa 1978.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2011-01-01

Jak cytować

Olszewska, M. (2011). Zaufanie jako siła wspierająca działania na konkurencyjnym rynku. Annales. Etyka W Życiu Gospodarczym, 14(1), 181–189. https://doi.org/10.18778/1899-2226.14.1.16

Numer

Dział

Artykuł