Umowy cywilnoprawne a specyfika zawodu nauczyciela

Autor

  • Ewelina Szadkowska Uniwersytet Łódzki, Wydział Prawa i Administracji, Katedra Prawa Pracy

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-6069.88.11

Słowa kluczowe:

umowy cywilnoprawne, specyfika zawodu nauczyciela, prawo pracy

Abstrakt

Przedmiotem artykułu jest dopuszczalność stosowania umów cywilnoprawnych do zatrudniania nauczycieli w kontekście specyfiki tej grupy zawodowej. Zmiana w przepisach dotyczących zakazu zatrudniania nauczycieli na podstawie tych umów skłania do refleksji i skomentowania jej zasadności. Autorka charakteryzuje korzyści, jakie płyną dla nauczycieli szkół niepublicznych w związku z tą modyfikacją, oraz straty, jakie mogą ponieść pracodawcy. Omawiana zmiana weszła w życie 1 września 2018 r. i jest różnie oceniana przez dyrektorów szkół niepublicznych, jak i przez samych nauczycieli. W końcowej części artykułu autorka formułuje własną opinię na ten temat.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Stelina, Jakub. 2016. Prawo pracy. Warszawa: C.H. Beck.
Google Scholar

Świątkowski, Andrzej Marian. 2015. W System Prawa Pracy. Tom VII. Zatrudnienie niepracownicze. Red. Krzysztof W. Baran. 57–113. Warszawa: Wolters Kluwer Sp. z o.o.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2019-09-30

Jak cytować

Szadkowska, E. (2019). Umowy cywilnoprawne a specyfika zawodu nauczyciela. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Iuridica, 88, 123–130. https://doi.org/10.18778/0208-6069.88.11