Produkt turystyczny i jego ewolucja

Autor

  • Jacek Kaczmarek Uniwersytet Łódzki, Katedra Geografii Miast i Turyzmu
  • Andrzej Stasiak Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa, Łódź
  • Bogdan Włodarczyk Uniwersytet Łódzki, Katedra Geografii Miast i Turyzmu

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.11.1.02

Słowa kluczowe:

produkt turystyczny, przemysł turystyczny, historyczne kategorie produktu turystycznego, turystyka pielgrzymkowa, turystyka uzdrowiskowa

Abstrakt

Głównym celem artykułu jest uporządkowanie zagadnień związanych z produktem turystycznym i jego historycznym rozwojem. Autorzy podejmują próbę nowego spojrzenia na rozwój migracji i usług turystycznych. Podstawą rozważań są wyróżnione cztery kategorie produktu turystycznego (produkt antyczny, uniwersytecki, industrialny i globalny). Szczególną uwagę poświęcono ahistorycznemu rodzajowi migracji o charakterze religijnym i uzdrowiskowym. Wskazano kierunki rozwoju turystyki w przyszłości, a zwłaszcza korzyści i zagrożenia dla miejscowości (obszarów) turystycznych.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Alejziak W., 1999, Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Albis, Kraków.
Google Scholar

Biblia Tysiąclecia, 1990, Pallottinum, Poznań-Warszawa.
Google Scholar

Cohen E., 1988, Authencity and commodisation in tourism, “Annals of Tourism Research", vol. 15(3).
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1016/0160-7383(88)90028-X

Corner J., Harvey S. (eds), 1991, Enterprise and Heritage, Routledge, London.
Google Scholar

Duby G., 1986, Czasy katedr, PIW, Warszawa.
Google Scholar

Jackowski A., 1991, Pielgrzymki i turystyka religijna w Polsce, Inst. Turystyki, Warszawa.
Google Scholar

Dec I., 1999, Człowiek jako pielgrzym. O pielgrzymowaniu w aspekcie filozoficzno-teologicznym, „Peregrinus Cracoviensis”, z. 7.
Google Scholar

Jackowski A., 1998a, Pielgrzymki = turystyka pielgrzymkowa = turystyka religijna? Rozważania terminologiczne, „Turyzm”, t. 8, z. 1.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.8.1.01

Jackowski A., 1998b, Pielgrzymowanie, Wyd. Dolnośląskie.
Google Scholar

Jackowski A., Sołjan I., Bilska-Wodecka E., 1999, Religie świata. Szlaki pielgrzymkowe, Wielka encyklopedia geografii świata, t. 15, Wyd. Kurpisz, Poznań.
Google Scholar

Jafari J., 1987, The tourism system: sociocultural models for theoretical and practical application, „Problems of Tourism", vol. 10 (3).
Google Scholar

Kłeczek R., Kowal, W., Waniowski P., Woźniczka J., 1992, Marketing - jak to się robi?, Ossolineum, Wrocław.
Google Scholar

Kotler Ph., Bowen J., Makens J, 1999, Marketing for Hospitality And Tourism, Prentice Hall, New York.
Google Scholar

Kowalczyk A., 1997, Geografia turyzmu, Uniw. Warszawski, Warszawa.
Google Scholar

Liszewski S., 2000, Pilgrimages or Religious Tourism?, „Peregrinus Cracoviensis”, z. 10.
Google Scholar

Liszewski S., Maik W., 2000, Osadnictwo, Wielka encyklopedia geografii świata, t. 19, Wyd. Kurpisz, Poznań.
Google Scholar

Marcel G., 1959, Homo viator, PAX, Warszawa.
Google Scholar

Maritain J., 1988, Pisma filozoficzne, Znak, Kraków.
Google Scholar

Markowski T., 1999, Zarządzanie rozwojem miast, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Medlik S., 1995, Leksykon podróży, turystyki i hotelarstwa, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Mruk H., Rutkowski I. P., 1994, Strategia produktu, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Ostrowski M., 2000, Pilgrimages or Religious Tourism, „Peregrinus Cracoviensis”, z.10.
Google Scholar

Ostrowski M., 1996, Duszpasterstwo wobec problemu wolnego czasu człowieka. Aspekt moralno-pastoralny ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień turystyki, Wyd. Naukowe PAT, Kraków.
Google Scholar

Przecławski K., 1973, Turystyka a wychowanie, Warszawa.
Google Scholar

Teare R., Boer A., 1992, Strategic Hospitality Management, Cassell, London.
Google Scholar

Tischner J., 1998, Spór o istnienie człowieka, Znak, Kraków.
Google Scholar

Topolski J., 1998, Cywilizacje i kultury, Wielka encyklopedia geografii świata, t. 10, Wyd. Kurpisz, Poznań.
Google Scholar

Warszyńska J., Jackowski A., 1978, Podstawy geografii turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Opublikowane

2001-06-30

Jak cytować

Kaczmarek, J., Stasiak, A., & Włodarczyk, B. (2001). Produkt turystyczny i jego ewolucja. Turyzm/Tourism, 11(1), 7–23. https://doi.org/10.18778/0867-5856.11.1.02

Numer

Dział

Artykuły

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>