Determinanty i sposoby kształtowania jakości usługi hotelarskiej w hotelach województwa dolnośląskiego

Autor

  • Daria Elżbieta Jaremen Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wydział Gospodarki Regionalnej i Turystyki, Katedra Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.11.2.03

Słowa kluczowe:

hotelarstwo, jakość, zarządzanie przez jakość, SERVQUAL

Abstrakt

Dla współczesnych zakładów hotelarskich jakość staje się jednym z najważniejszych czynników sukcesu ekonomicznego oraz umacniania pozycji na wysoce konkurencyjnym rynku. W artykule podjęto próbę rozpoznania wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań rozwoju branży hotelarskiej oraz czynników sprzyjających i niesprzyjających poprawie i podnoszeniu usług oferowanych przez dolnośląskie hotele. Zaprezentowano także wyniki pomiaru poziomu jakości usług świadczonych w tychże obiektach i ustalono, jakie rozwiązania w zakresie doskonalenia jakości znajdują zastosowanie w hotelarstwie dolnośląskim.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Heung V. C. S., Wong M. Y., 1997, Hotel Service quality in Hong Kong. A study of tourists expectations. “Journal of Vacation Marketing”, no 3, p. 264-271.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1177/135676679700300307

Saleh F., Ryan F. C., 1992, Conviviality - a source of satisfaction for hotels guests? An application of the SERVQUAL model, [w:] P. Jonhson. B. Thomas (red.), Choice and Demand in Tourism. Mansell, London, p. 86-98.
Google Scholar

The ISO survey of ISO 9000 and ISO 14000 certificates. 2000, ISO, Genewa. p. 6.
Google Scholar

Zeithaml V. A., Parasuraman A., Berry L. L., 1990, Delivering quality service. Balancing consumer perceptions and expectations, The Free Press, New York, p. 175-186.
Google Scholar

Opublikowane

2001-12-30

Jak cytować

Jaremen, D. E. (2001). Determinanty i sposoby kształtowania jakości usługi hotelarskiej w hotelach województwa dolnośląskiego. Turyzm/Tourism, 11(2), 43–59. https://doi.org/10.18778/0867-5856.11.2.03

Numer

Dział

Artykuły