Determinanty i sposoby kształtowania jakości usługi hotelarskiej w hotelach województwa dolnośląskiego
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.11.2.03Słowa kluczowe:
hotelarstwo, jakość, zarządzanie przez jakość, SERVQUALAbstrakt
Dla współczesnych zakładów hotelarskich jakość staje się jednym z najważniejszych czynników sukcesu ekonomicznego oraz umacniania pozycji na wysoce konkurencyjnym rynku. W artykule podjęto próbę rozpoznania wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań rozwoju branży hotelarskiej oraz czynników sprzyjających i niesprzyjających poprawie i podnoszeniu usług oferowanych przez dolnośląskie hotele. Zaprezentowano także wyniki pomiaru poziomu jakości usług świadczonych w tychże obiektach i ustalono, jakie rozwiązania w zakresie doskonalenia jakości znajdują zastosowanie w hotelarstwie dolnośląskim.
Pobrania
Bibliografia
Heung V. C. S., Wong M. Y., 1997, Hotel Service quality in Hong Kong. A study of tourists expectations. “Journal of Vacation Marketing”, no 3, p. 264-271.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1177/135676679700300307
Saleh F., Ryan F. C., 1992, Conviviality - a source of satisfaction for hotels guests? An application of the SERVQUAL model, [w:] P. Jonhson. B. Thomas (red.), Choice and Demand in Tourism. Mansell, London, p. 86-98.
Google Scholar
The ISO survey of ISO 9000 and ISO 14000 certificates. 2000, ISO, Genewa. p. 6.
Google Scholar
Zeithaml V. A., Parasuraman A., Berry L. L., 1990, Delivering quality service. Balancing consumer perceptions and expectations, The Free Press, New York, p. 175-186.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.