Testing the quality of travel agencies
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.4.1.01Abstract
W artykule zaprezentowano analizę jakości biur podróży przy zastosowaniu metody porównawczo-dostosowującej. W badaniach wyodrębniono sześć grup składowych jakości: badania marketingowe, planowanie i zarządzanie, produkty, ceny produktów, dystrybucja produktów oraz komunikacja (informacja, reklama), które oceniano przy zastosowaniu metody eksperckiej. Analizę empiryczną jakości przeprowadzono na próbie reprezentacyjnej 16 krakowskich biur podróży.
Downloads
References
Chomątowska M. i in., 1986, Analiza ekonomiczna w przedsiębiorstwie turystycznym, AE Kraków.
Google Scholar
Haywood K., 1987, Service Management Concepts: Implications for Hospitality Management, „Fin Hospitality Review”, Fall.
Google Scholar
Kaczmarczyk S., 1991, Badania marketingowe, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Kaspar C., 1991, Quality Tourism of a Sustainable Tourism Development, Harmonizing Economical, Social and Ecological Interests, [w:] Quality Tourism Concept of a Sustainable Tourism Development, Harmonizing Economical, Social and Ecological Interests, Raports, AIEST, St-Gall.
Google Scholar
Kierczyński T. i in., 1989, Ekonomika przedsiębiorstwa przemysłowego, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Kolman R., 1992, Inżynieria jakości, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Noye D., 1992, Jak opracować procesy jakości, Insep Editions, Paryż-Wrocław.
Google Scholar
Parsuraman A. i in., 1986, Servqual: A Multiple-Item Scale for Measuring Customer Perceptions of Service Quality, „Working Paper”, Marketing Science Institute, Cambridge, Massachusetts.
Google Scholar
Sienkiewicz P., 1988, Inżynieria systemów kierowania, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Smith D., 1988, Service: Managing the Guest Experience, Lebhar-Friedman Books, New York.
Google Scholar
Webber R. A., 1990, Zasady zarządzania organizacjami, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.