Analiza frekwencji w polskich atrakcjach turystycznych
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.25.1.06Keywords:
atrakcje turystyczne, frekwencjaAbstract
Atrakcje turystyczne są ważnym segmentem rynku turystycznego, odgrywają ogromną rolę w kształtowaniu geografii ruchu turystycznego, pomimo to badania nad atrakcjami są stosunkowo rzadko podejmowane. W artykule zawarto wyniki badań nad frekwencją w różnego rodzaju atrakcjach w Polsce wraz z próbą identyfikacji czynników determinujących ich popularność mierzoną liczbą odwiedzających. Wyróżniono atrakcje flagowe, mające znaczenie dla tożsamości i wizerunku regionów.
Downloads
References
COHEN E., 1972, Towards a Sociology of International Tourism, „Social Research”, 39, s. 164–182.
Google Scholar
DAVIDSON R., 1996, Turystyka, PAPT, Warszawa.
Google Scholar
GOODALL B., 1990, The Dynamics of Tourism Place Marketing, [w:] G. Ashworth i B. Goodall (red.), Marketing Tourism Places, Routledge, London,.
Google Scholar
JENKINS O., 2003, Photography and travel brochures: The circle of representation, „Tourism Geographies” 5(3), s. 305–328.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/14616680309715
KACZMAREK J., STASIAK A., WŁODARCZYK B., 2005, Produkt turystyczny, PWE, Warszawa.
Google Scholar
KRUCZEK Z., 2011, Atrakcje turystyczne. Fenomen. Typologia. Metody badań, Proksenia, Kraków.
Google Scholar
Kultura w 2012, 2013, Rocznik GUS, Warszawa.
Google Scholar
LEIPER N., 1990, Tourist Attraction Systems, „Annals of Tourism Research”, 17, s. 367–384.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/0160-7383(90)90004-B
LEASK A., FYALL A., 2006, Researching the Management of Visitor Attractions: International Comparative Studies, „Tourism Recreation Research”, 31, 2, s. 23–32.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/02508281.2006.11081259
LEW A., 1974, A Framework of Tourist Attraction Research, [w:] J.R. Brent Ritchie, Ch.R. Goeldner (eds.), Travel, Tourism and Hospitality Research. A handbook for Managers and Researches, John Wiley & Sons, New York.
Google Scholar
LUNDBERG D., 1985, The Tourist Business, Van Nostrand Reinhold, New York.
Google Scholar
MCCANNELL D., 2002, Turysta. Nowa teoria klasy próżniaczej, Wyd. Literackie Muza S.A., Warszawa.
Google Scholar
PEARCE P.L., 1998, Marketing and management trends in tourist attractions, „Asia Pacific – Jurnal of Tourism Research”, 3, s. 1–8.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/10941669908722002
PLAZA B., 2008, On some challenges and conditions for the Guggenheim Museum Bilbao to be an effective economic re-activator, „International Journal of Urban and Regional Research”, 32(2), s. 506–517.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1111/j.1468-2427.2008.00796.x
RICHARDS G., 2002, Tourist Attractions System; exploring cultural behavior, „Annales of Tourism Research”, 29(4), s. 1048–1064.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/S0160-7383(02)00026-9
SWARBROOKE J., 1995, The development and management of visitors attractions, Butterworth – Heinemann, Oxford.
Google Scholar
URRY J., 2007, Spojrzenie turysty, przek. A. Sułżycka, PWN, Warszawa.
Google Scholar
YALE P., 1990, From tourist attractions to Heritage Tourism, ELM Publications, Huntington.
Google Scholar
WEAVER D.B., LAWTON L.J., 2007, Just because it’s gone doesn’t mean it isn’t there anymore: Planning for attraction residuality, „Tourism Management”, 28, s. 108–117.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2006.01.002
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.