Morskie rejsy turystyczne nową gałęzią przemysłu turystycznego

Authors

  • Danuta Ptaszycka-Jackowska Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzenne

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.22.1.04

Keywords:

geografia turyzmu, turystyka morska, morskie rejsy turystyczne, flota turystyczna, Costa Crociere

Abstract

Artykuł przedstawia słabo znaną w Polsce, ale dynamicznie rozwijającą się na świecie formę turystyki, jaką są morskie rejsy turystyczne. Autorka charakteryzuje floty turystyczne w skali świata i Europy, kierunki rejsów i odwiedzane porty, elementy organizacji. Ilustracją szczegółową jest przykład najsilniejszej w Europie włoskiej kompanii Costa Crociere, organizującej rejsy w Europie i na świecie.

Downloads

Download data is not yet available.

References

L’activité des croisières dans le monde, 2003, Organisation Mondiale du Tourisme, Madrid.
Google Scholar

CARTWRIGHT R., BAIRD C., 1999, The Development and Growth of the Cruise Industry, Butterworth, Heinemann, Oxford.
Google Scholar

CHOMKA M., 2000, Turystyka morska: zarys problematyki, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa, Gdańsk.
Google Scholar

Contribution of Cruise Tourism to the economies of Europe, 2010, GP Wild (International) Ltd., European Cruise Council, Brussels– London.
Google Scholar

Costa Cruises 2011 [Katalog rejsów].
Google Scholar

Costa Cruises 2012 [Katalog rejsów].
Google Scholar

Costa Cruises, Wikipedia.
Google Scholar

Cruise Ships List, Cruise Companies www.cybercruises.com
Google Scholar

Cruise on the Baltic, 1929, „Żegluga Polska”, Warszawa.
Google Scholar

DWYER L., FORSYTH P., 1998, Economic Significance of Cruise Tourism, „Annals of Tourism Research”, vol. 25, No. 2, s. 393 –415.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1016/S0160-7383(97)00098-4

FOURNIER C., 2011, Le tourisme de crosières en Méditerranée, „Géoconfluence”, marzec, s. 1–13.
Google Scholar

GRENIER A.A., 2008, Le tourisme de croisière. Téoros, „Revue de recherche en tourisme”, no. 27/2, s. 36–48.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.7202/1070796ar

Le marché de la croisière. Bilan 2010, Conference de Presse de l’Association Française des Compagnies de Croisières, 24 mars 2011 http://www.afcc-croisieres.fr/
Google Scholar

Letnie wycieczki morskie 1933, Warszawa [1933], Polskie Transatlantyckie Towarzystwo Okrętowe. Linia Gdynia–Ameryka [folder + broszura].
Google Scholar

MIKA M., 2007, Turystyka morska, [w:] W. Kurek (red.), Turystyka Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, s. 235–243.
Google Scholar

Morskie wycieczki zagraniczne, Warszawa, 1929, „Żegluga Polska”.
Google Scholar

RITTER W., SCHAFFER C., 1998, Cruise Tourism: A Chance of Sustainability, „Tourism Recreation Research”, vol. 10, No. 2, s. 164– 188.
Google Scholar

Tour magazine – nos excursions. 2011, Costa Luminosa.
Google Scholar

WARD D., 2010, Complete Guide to Cruising & Cruise Ships, Berlitz Publishing, London.
Google Scholar

Wycieczki morskie 1938, Warszawa 1938, Gdynia–Ameryka. Linie Żeglugowe.
Google Scholar

www.costacroisieres.fr.
Google Scholar

www.costacruise.com.
Google Scholar

www.croisiere.com.
Google Scholar

www.cruiseeurope.com.
Google Scholar

www.cruiseshipodyssey.com.
Google Scholar

www.e-hotelarz.pl.
Google Scholar

www.lhotelerie-restauration.fr.
Google Scholar

www.linkedin.com.
Google Scholar

www.meretmarine.com.
Google Scholar

www.niebieskamila.pl.
Google Scholar

www.rejsy.pl.
Google Scholar

www.safpoltravel.pl.
Google Scholar

www.tourmagazine.fr.
Google Scholar

webmaster@levoyageur.net (2010 r.).
Google Scholar

Published

2012-08-13

How to Cite

Ptaszycka-Jackowska, D. (2012). Morskie rejsy turystyczne nową gałęzią przemysłu turystycznego. Turyzm/Tourism, 22(1), 31–42. https://doi.org/10.18778/0867-5856.22.1.04

Issue

Section

Articles